Rajd Katalonii 2018
Thierry Neuville (Hyundai) ustanowił rekord na dystansie 14,12 km w Savalla z czasem 7:47:1. Ott Tänak (Toyota) był najbliżej wyścigu z drugim opóźnieniem, wyprzedzając swoich kolegów z drużyny Esapekkę Lappiego i Jari-Mattiego Latvalę. Sébastien Ogier (M-Sport) był ponad 4 sekundy za nim, wyprzedzając Elfyna Evansa (M-Sport) i Craiga Breena (Citroën), którzy mieli luksus wyprzedzić swojego kolegę z drużyny Sébastiena Loeba. Dani Sordo (Hyundai) stracił prawie 5 sekund do swojego bezpośredniego rywala Latvali.
Jari-Matti Latvala objął prowadzenie w Rajdzie Hiszpanii z 3-calową przewagą nad Dani Sordo. Elfyn Evans pozostaje trzeci, ze stratą 9 sekund do Sébastiena Loeba, który ma tylko 3 dziesiąte sekundy przed Sébastienem Ogierem. Thierry Neuville pozostaje 3. z 2 sekundami przewagi nad Esapekką Lappi. Ott Tänak awansował na 6. miejsce kosztem Craiga Breena. Andreas Mikkelsen (Hyundai) pozostaje 8. przed Teemu Suninenem (M-Sport).
Załogi niecierpliwie czekają na udział w kolejnym odcinku specjalnym, w którym opady deszczu będą coraz większe. Thierry Neuville, Dani Sordo i Sébastien Loeb mogą mieć trudności, ponieważ polegali na miękkich oponach.
W WRC 2 Éric Camilli (Volkswagen) upadł po zatrzymaniu się z powodu problemu ze skrzynią biegów, próbując odzyskać prowadzenie w kategorii przeciwko Kalle Rovanperä (Skoda).
Al Qassimi zaczął już w drugim fragmencie Querol. Tänak był tam najszybszy dziś rano, przebiegł 21,26 km w czasie 11:30″6.
Tänak jest najbliżej Neuville, 1″2 z tyłu. Zyskując prawie 5 sekund do Breena, kierowca Toyoty awansował na 8. miejsce. „Nie mamy najłatwiejszej pozycji, ponieważ droga staje się brudna. Wykonujemy swoją pracę. »
Camilli zostaje aresztowany w odcinku specjalnym. Kierowca VW walczył o odzyskanie prowadzenia w WRC 2 przeciwko Rovanperä.
Sordo pozostawia kontrolę nad rajdem Latvali 3″9 straty po oddaniu ponad 4s Finnowi. „Wiedziałem, że będzie szybki. Skupiam się na swoim występie. Nie mamy zbyt wielu informacji na temat warunków. » Hiszpan zdecydował się zachować na tym odcinku miękkie opony.
Sordo jest ponad 2 s za Latvalą, podczas gdy deszcz wydaje się wzmagać w odcinku specjalnym. Kierowca Toyoty może objąć prowadzenie w Rajdzie Hiszpanii.
Evans ostatecznie zajmuje 5″6 miejsce za Neuvillem i traci 7 dziesiątych Loeba, odpychając Alzatczyka do tyłu o ponad 3 sekundy. „Nie jestem zbyt zadowolony z etapu, ale mógłbym cisnąć mocniej, gdybym miał więcej pewności co do opon. » Kierowca M-Sport polegał na oponach deszczowych.
Evans jest teraz ponad 6 sekund za Neuvillem w 3. splicie, tuż za Loebem.
Evans jest 4 s za Neuvillem na drugim półproduktie.
Loeb zakończył wyścig ze stratą 6″3 za benchmarkiem. Kierowca Citroëna powinien utrzymać 4. pozycję ze stratą zaledwie 2 dziesiątych do Ogiera. „To nadal było bardzo skomplikowane. Na zakrętach było mnóstwo błota. Popełniłem mały błąd. Ale w każdym razie to dobra walka. »
Loeb jest 6 sekund za Neuvillem na trzecim półproduktie. Podobnie jak dziś rano kierowca Citroëna pozostał na miękkich oponach.
Latvala zajął miejsce 2″6 za Neuvillem i 2 dziesiąte za swoim kolegą z drużyny Lappim. Fin walczy o zwycięstwo na mokrych oponach. „Opony poruszały się nieco w kierunku środka odcinka specjalnego. Uważam, że wybór gum jest trafny. »
Mikkelsen jest najwolniejszy w czołówce i ma ponad 16 sekund straty do swojego kolegi z drużyny Neuville'a. Norweg pozostaje odizolowany na 10. miejscu. „Gdybym tylko wiedział, jak jechać szybciej, ale pracuję nad tym”. Próbuję oswoić się z mokrymi oponami, czuję, że mogę być szybszy. Muszę znaleźć doznania za kierownicą. »
Ogier traci 4″5 do swojego rywala Neuville’a, któremu do piątej pozycji brakuje niecałe 15 sekund. „Myślę, że muszę przyzwyczaić się do tych opon deszczowych. Nie byłem wystarczająco agresywny. Potrzebujemy deszczu, ale opony i tak są skuteczne, gdy spojrzymy na czas Lappiego. »
Na ostatnim półproduktie Ogier traci 5 sekund do Neuville'a.
Breen ustanawia trzeci czas, prawie 3 sekund za Neuvillem. „Myślałem, że droga będzie mokra. » Kierowca Citroëna w klasyfikacji generalnej traci do Lappiego ponad 6 sekundy.
Ogier jest 2″5 za Neuvillem na pierwszym pośrednim. Francuz wolał przyjąć deszcz (1 koła więcej dla Ogiera).
Breen jest 4 s za Neuvillem na drugim półproduktie. Kierowca Citroëna polegał na oponach deszczowych.
Neuville ostatecznie poprawił czas Lappiego o 2″4 sek., a Toyotę spadł do ponad 8 s. „Jestem zaskoczony czasem Lappiego, ponieważ czułem, że moje opony działają. »
Neuville wyprzedza Lappiego. W ostatnim sektorze Belg ma 4 sekundy przewagi nad Toyotą.