Rajd Finlandii 2021
Ranking oferty specjalnej:
Generalna klasyfikacja :
Z przerwy na lunch skorzystał Ott Tänak (Hyundai). Mistrz świata WRC 2019 ponownie się zmobilizował i ustanowił najlepszy czas w tym 11. odcinku specjalnym, pierwszej z drugiej pętli, który odbył się w sobotę 2 października.
Estończyk wyprzedza Craiga Breena (Hyundai) o dwie sekundy. Irlandczyk został ukarany karą za kolizję na początku odcinka specjalnego, która uszkodziła aerodynamikę jego i20.
Elfyn Evans (Toyota) wykorzystuje ten drobny incydent, aby zwiększyć swoją przewagę na czele Rajdu Finlandii 2021. Za nim widzimy status quo. Thierry Neuville (Hyundai) odbiera zaledwie dziesiątą sekundy Esapekce Lappi (Toyota), a Sébastien Ogier (Toyota) utrzymuje kontakt z Belgiem.
Craig Breen rozczarowuje. Irlandczyk, który wystartował jako ostatni, nadal tracił czas na Elfynie Evansie i Otcie Tänaku, mimo że skorzystał na czystszej drodze. Skończył 2″3 za Tänakiem. „Miałem kolizję na początku odcinka specjalnego. Równowaga aerodynamiczna została zakłócona przez uszkodzenie lewego przedniego nadkola. »
Ott Tänak odbiera w tym SS 6 dziesiątych Elfynowi Evansowi. Estończyk traci 9″1 do walijskiego lidera. „Przyczepność jest większa, a samochód łatwiejszy w prowadzeniu. Utrzymujemy presję na Elfyn. »
Elfyn Evans zakończył wyścig z najlepszym tymczasowym czasem 3″3, pomimo szybkiego pokonania zakrętu poza trajektorią. „Na drodze było kilka kamieni, co mnie trochę zaskoczyło. »
Esapekka Lappi interweniuje pomiędzy Thierrym Neuvillem i Sébastienem Ogierem! Fin, który w tym roku bierze udział w swoim pierwszym rajdzie WRC w Rally1, uśmiecha się: „To było wyjątkowe marzenie! Nie popełniłem żadnego błędu. Nie mogę jechać szybciej. »
Thierry Neuville zakończył mecz z bardzo małą przewagą 0″2 nad Sébastienem Ogierem.
Sébastien Ogier notuje niezły czas z 15-calową przewagą nad Gusem Greensmithem. „To był fajny etap. Wprowadziliśmy w aucie kilka zmian, które dają mi satysfakcję... Ale nie zdradzę jakich dokładnie! »
Gus Greensmith powoli, ale skutecznie buduje przewagę nad kolegą z drużyny Adrienem Fourmaux. Na tym ES zajmuje mu to 4″.
Fourmaux: „Przyczepność jest większa niż dziś rano. Na odcinkach, gdzie droga jest szeroka, podoba mi się to. »
Jeśli przegapiłeś poranną pętlę, oto podsumowanie:
Wczesny start drugiego etapu Rajdu Finlandii 2021 był dla Elfyna Evansa (Toyota). Walijczyk połączył czasy skreczowania (4) i objął prowadzenie na koniec pierwszej pętli w tę sobotę, 2 października, w środku skandynawskiego lasu.
Wczoraj wieczorem Yaris WRC stale zmniejszał przewagę nad liderem, Craigiem Breenem (Hyundai). Bardzo ostrożny w swoich deklaracjach na przystankach odcinków specjalnych, Elfyn Evans pozostawia jednak swoich rywali bez odpowiedzi.
„Elfyn znalazł coś, czego ja nie mam. Brawo dla niego na ten moment, nie ma nic do roboty”, przyznał Craig Breen. Ott Tänak (Hyundai) również ciężko walczy, ale mistrz świata 2019 flirtuje teraz z symboliczną poprzeczką 10 cali. Podopieczni Andrei Adamo będą musieli znaleźć rozwiązanie, aby dogonić lidera.
Za tym wiodącym trio stoi Esapekka Lappi (Toyota) psujący zabawę. Fin na swoim prywatnym Yarisie powrócił na podium podium dzięki wyjazdowi swojego rodaka Kalle Rovanperä na SS10. Jego Toyota Yaris WRC uderzyła w stertę żwiru, a przód samochodu został zbyt uszkodzony, aby kontynuować jazdę. Szkoda, bo ulubieniec publiczności przed rozpoczęciem meczu był postrzegany jako pretendent do zwycięstwa.
Klan Toyoty stracił także Takamoto Katsutę. Japończyk zrobił zbyt wiele, aby utrzymać tempo narzucone przez grupę pościgową i zakończył wyścig w korkociągu oraz uszkodzeniu mechaniki w wyniku uderzenia w bark.
Te dwa zniknięcia z rankingu pozwoliły Thierry'emu Neuville'owi (Hyundai) i Sébastienowi Ogierowi (Toyocie) zdobyć dwie pozycje za darmo. Zwykli przeciwnicy będą się kłócić samotnie o piąte miejsce, bo Ford Fiesta Gusa Greensmitha (7.) i Adriena Fourmaux (8.) spadają na co najmniej 2 minuty.
Jeśli chodzi o WRC2, nie brakowało incydentów. Oliver Solberg (Hyundai) nie ukończył dzisiaj nawet odcinka i wylądował na dachu, na szczęście bez większych uszkodzeń. Nikolay Gryazin (Volkswagen) doznał dwóch przebić opon w dwóch kolejnych etapach. Jedynie Teemu Suninen (Volkswagen) i Mads Ostberg (Citroën) utrzymywali stałe tempo, na korzyść Fina.
Generalna klasyfikacja :
Tak jak dziś rano, Adrien Fourmaux i Gus Greensmith (M-Sport Ford) przejęli inicjatywę.
Zaangażowany w WRC2 Oliver Solberg potwierdza swoje ostateczne wycofanie się z Rajdu Finlandii: „Nie możemy wznowić ścigania w niedzielę. Bardzo przepraszam cały zespół Hyundaia. »
Z powodu uszkodzeń nie możemy jutro wznowić rozgrywek. Przyjechałem tu w ten weekend, żeby trochę doświadczyć tego wydarzenia, ale teraz nie mogę tego zrobić, przepraszam za to.
Thanks again to my team for all their hard work, and to my fans for your constant support 🙌 pic.twitter.com/vlyXkT3tVd— Oliver Solberg 🍩 (@OliverSolberg01) 2 października 2021 r.
Powrót do służby umożliwił zespołom modyfikację ustawień w ramach przygotowań do drugiej pętli dnia. Rozpocznie się o 14:16 na trasie Kakaristo-Hassi 2 (18,17 km).