Rajd Monzy 2021
Czy Sébastien Ogier (Toyota) uda się przełamać podczas drugiego etapu Rajdu Monza 2021? Jest jeszcze za wcześnie, aby być pewnym, ale Francuz kojarzony z Julienem Ingrassią od startu finału WRC nigdy nie pozostawił Elfyna Evansa (Toyoty) tak daleko w tyle.
Tricolor wygrywa 11. odcinek specjalny, najdłuższy w tej imprezie i ostatni rozgrywany w górach Lombardii i ma teraz 5″2 przewagi w klasyfikacji generalnej. Wystarczająco, aby zachować spokój przed konkursami specjalnymi na torze Monza.
Ranking oferty specjalnej:
Generalna klasyfikacja :
Elfyn Evans rzuca dodatkowe 4″1 na Sébastiena Ogiera! Jego opóźnienie w klasyfikacji generalnej sięga już 5″2!
„Miałem trudności na końcu odcinka specjalnego, samochód nie był stabilny. Muszę spróbować nadrobić zaległości dzisiejszego popołudnia. »
Ogier: „Trochę mocniej walczyłem z wykończeniem samochodu. Uważam, że te górskie etapy były wspaniałe, będzie nam ich brakować! »
Czy Sébastien Ogier (Toyota) uda się przełamać? Francuz osiąga najlepszy czas z wynikiem 5″4 przed Dani Sordo (Hyundai), ale co ważniejsze, Elfyn Evans traci 2″4 po 18 km!
Thierry Neuville (Hyundai) spada o 2″2 i mówi swojemu pilotowi Martinowi Wydaeghe: „Udało mi się”. Potem na przystanku: „Na wszystkich małych nierównościach straciłem przód samochodu, podskakiwał. Opony straciły przyczepność, szczególnie przednie. Musiałem zmniejszyć tempo pod koniec wyścigu, ponieważ tył samochodu miał teraz zbyt duży docisk. Samochód jest niezrównoważony. »
Dani Sordo (Hyundai) przekroczył linię mety z najszybszym czasem, znacznie wyprzedzając Takamoto Katsutę (5″1). „Starałem się zachować czystość i hamować wcześnie przed zakrętami. Samochód prowadzi się tak, jak tego chcę, ale opony trudno utrzymać przy życiu. To był wspaniały etap dla WRC. »
Oliver Solberg (Hyundai) uspokoił się. Stracił 3″7 na rzecz Takamoto Katsuty, który w sumie zrównał się z 17″3 Szweda. „Opony są przecięte. Jechałem bardzo wolno i bardzo czysto. Starałem się zachować rozsądek i, co zaskakujące, mój czas nie jest taki zły. »
Takamoto Katsuta (Toyota) uzyskał najlepszy czas tymczasowy z przewagą 3 cali nad Adrienem Fourmaux. „Jest coraz lepiej. W tym odcinku specjalnym nacisnąłem trochę za dużo, ale jestem szczęśliwy. »
Gus Greensmith (Ford) spada o 11 cali i znajduje się w sporej odległości za Teemu Suninenem (Hyundai, 10″5 przewagi). „Nie mam hamulców, to był gówniany poranek. »
Teemu Suninen wyraźnie czuje się mniej komfortowo po jego dotyku. Fin zostaje pokonany przez Adriena Fourmaux, mimo że w poprzednim odcinku specjalnym uzyskał trzeci najlepszy czas! Przegrywa 3″9. „Musiałem trochę uważać po poślizgu, ale dzisiaj czuję się lepiej niż wczoraj. »
Kalle Rovanperä w swojej Toyocie Yaris WRC znajduje się w trybie „zarządzania”. 21-letni Fin musi zdobyć kilka punktów, aby zapewnić swojemu zespołowi tytuł konstruktorów. Traci 14″5 na rzecz Adriena Fourmaux.
Fourmaux: „Nie mam już tylnych opon, to szaleństwo! Starałem się jednak nie jechać spokojnie, ale na ostatnim kilometrze nie miałem już przyczepności. Próbowałem to wykorzystać podczas tego ostatniego „prawdziwego” wydarzenia specjalnego przed powrotem na tor Monza. »
Teemu Suninen uderzył w lewy przedni reling swojego Hyundaia! Fin zahamował przed nawrotem na znak „za późno”, ale zdołał odjechać, nie tracąc zbyt wiele czasu.
Tymczasem WRC3 kończą poprzedni odcinek specjalny. Yohan Rossel (Citroën, wspierany przez Rookie Academy) kontynuuje solowe prowadzenie. Francuz ma 13″3 przewagi nad swoim jedynym rywalem o koronę, Kajetanem Kajetanowiczem (Skoda).
To właśnie na tym specjalnym odcinku Elfyn Evans odrobił straty do Sébastiena Ogiera i powrócił na prowadzenie w rywalizacji.
Czas przejść do Selvino 2 (24,93 km), najdłuższego odcinka specjalnego tej imprezy. Adrien Fourmaux wyrusza.