Rajd Chorwacji 2022
Stéphane Lefebvre (Citroën C3 Rally2) zaliczył bardzo dobry występ. Francuz ustanawia 6. najlepszy czas bezwzględny i wyprzedza hybrydy Forda Puma Rally1 Gusa Greensmitha i Pierre-Louisa Loubeta! W klasyfikacji generalnej Yohan Rossel ustępuje Nikolayowi Gryazinowi przewagą 43″8.
Powrót deszczu i mgły podczas Rajdu Chorwacji w 2022 r. powinien był przynieść korzyści Kalle Rovanperä (Toyota). Lider imprezy faktycznie przewidział takie warunki klimatyczne, wyruszając z czterema rowkowanymi oponami, ale przebicie lewego przedniego koła w pierwszych zakrętach postawiło pod znakiem zapytania całą jego pracę.
Tak naprawdę minęła niemal minuta, gdy młody 21-letni kierowca przyznał się do zwycięstwa Ottowi Tänakowi (Hyundai). Miał pecha, Estończyk był jedynym kierowcą, który miał na sobie wszystkie cztery opony deszczowe! W efekcie mistrz świata 2019 robi gigantyczny skok w klasyfikacji generalnej i do ostatniego odcinka specjalnego w sobotni poranek traci zaledwie 18″2 sekundy!
Fin stracił 54 cale w wyniku przebicia lewego przedniego koła! Jego prowadzenie w klasyfikacji generalnej rozpłynęło się jak śnieg w słońcu!
Kalle Rovanperä ma kłopoty! Lider Rajdu Chorwacji traci prawie minutę! Na kamerach pokładowych kierownica hybrydy Toyoty Yaris GR nigdy nie jest prosta…
Dzięki 18-calowej przewadze nad swoim kolegą z drużyny Thierrym Neuvillem Ott Tänak zmiażdżył ten wyjątkowy moment! Estończyk ma 6-calową przewagę nad Craigiem Breenem, który wybrał tylko dwie opony na mokrą nawierzchnię. „W takich warunkach nie martwisz się o swój czas, ale o to, czy będziesz w stanie ukończyć wydarzenie specjalne! »
„To były najgorsze warunki drogowe, jakie kiedykolwiek widziałem w całej mojej karierze” podsumowuje Craig Breen, który uzyskał drugi czas tymczasowy 2 dziesiątych za Thierrym Neuvillem.
Różnica w prędkości pomiędzy Ottem Tänakiem a innymi poprzednimi kierowcami jest oczywista! Kierowca Hyundai Motorsport prowadzi z przewagą 6″9 nad Thierrym Neuvillem już po przejechaniu 4,49 km.
Thierry Neuville podaje najlepszy czas tymczasowy, 7 cali przed Esapekką Lappi. „Nie mogłem rozgrzać opon do odpowiedniej temperatury. »
Minus jeden dla Thierry'ego Neuville'a! Belg uderzył w krzak na poboczu drogi, jednak Hyundai mógł jechać dalej. Takamoto Katsuta dobiegł prawie minutę za Esapekką Lappim.
Kierowcy dokonują wyczynów, aby utrzymać swoje samochody na drodze pomimo śliskich opon większości zawodników.
Kalle Rovanperä i Ott Tänak to jedyni kierowcy, którzy założyli dzisiaj rano cztery opony na mokrą nawierzchnię! Fin i Estończyk mogą być wielkimi zwycięzcami tej ES.
Pierre-Louis Loubet traci 17 cali na Esapekce Lappi w tym trudnym odcinku specjalnym. „Nie można widzieć na odległość większą niż 10 metrów! »
Widoczność na końcu odcinka specjalnego jest bardzo ograniczona, o czym świadczy ta kamera pokładowa w hybrydowym Fordzie Pumie firmy Loubet:
Esapekka Lappi kończy bez odczuwania upału! „Nie możesz mieszać się za kierownicą. Na drodze jest dużo kanałów wodnych, dużo aquaplaningu zrobiłem. Byłem ostrożny po wślizgu w pierwszym zakręcie, ale był on naprawdę ograniczony! »
Wybór opon będzie ważny w tych trudnych warunkach. Lappi poślizgnął się, ale mógł kontynuować jazdę, ponieważ Fin miał na wyposażeniu dwie opony mokre i dwie slick.
Deszcz powraca na Rajdzie Chorwacji! Droga do przejazdu przez Esapekka Lappi jest całkowicie mokra, mgła też wróciła!