Rajd Estonii 2020

07h11

Klasyfikacja generalna nie ulega zmianie:

 

07h09

Oto ranking tego ES:

 

07h06

Lider imprezy Ott Tänak zakończył zawody z trzecim czasem, 3″1 za Elfynem Evansem. Prowadzi w rajdzie z przewagą 6″13 nad Craigiem Breenem.

07h05

Craig Breen płaci 3 cale na korzyść Elfyna Evansa. Całkowita przewaga Hyundaia nad Toyoatem Sébastiena Ogiera wynosi 16″3.

07h05

Ogier: „Nie popełniłem błędu, ale to nie był idealny etap. »

07h02

Sébastien Ogier przegrywa 2″3 z Elfynem Evansem! Francuz jest pod presją, w sumie ma zaledwie 5″8 przewagi nad Walijczykiem.

07h00

Ogólnie Kalle Rovanperä traci około trzydziestu sekund za Takamoto Katsutą. 

06h57

Kalle Rovanperä rozpoczyna dzień od drugiego czasu tymczasowego, 2 dziesiąte sekundy za Elfynem Evansem.

06h56

Elfyn Evans podnosi poziom z lepszym czasem, 3″6 przed Takamoto Katsutą.

06h55

Uwolniony od Kalle Rovanperä Elfyn Evans może spokojnie awansować na 4. miejsce. Walijczyk prowadzi na pierwszym półśrednim. 

06h54

Katsuta: „Następny etap zapowiada się bardziej technicznie, będę ostrożny. »

06h53

Pierwsze razy padają. Teemu Suninen ustanowił tymczasowy najlepszy czas przed Takamoto Katsutą o 1 dziesiątą i Esapekką Lappi o 1″5.

06h51

WRC 2 faktycznie jest prowadzony przez Citroëna C3 Madsa Ostberga. Norweg ma ponad pół minuty przewagi nad Nikołajem Gryazinem. Adrien Fourmaux jest trzeci w kategorii 3 cali.

06h48

Podczas gdy kierowcy Forda M-Sport podążają śladem Thierry'ego Neuville'a, przyjrzyjmy się bliżej WRC 3. W klasie dominuje Oliver Solberg, który ma około dwudziestu sekund przewagi nad miejscowym Egonem Kaurem. Syn Pettera Solberga jest nawet najszybszym R5, wyprzedzając zawodników WRC 2! 

06h47

Sobotni wieczór ulewa nie wystarczyła, aby zmienić warunki na drogach. W zacienionych miejscach czają się rozsiane kałuże, ale deszcz ustał.

06h45

Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul prowadzą w niedzielę po wczorajszym wypadku. W sumie spadli na 47. miejsce i skupią się na punktach na Power Stage.

06h40

Złe wieści dla Kalle Rovanperä: Fin otrzymał wczoraj jednominutową karę za zdjęcie zaślepki chłodnicy ze swojej Toyoty Yaris WRC w strefie kontroli startu toru SS10. Przepisy dopuszczają jednak taką czynność jedynie na trasie przesiadkowej.

Nowicjusz w klasyfikacji generalnej awansuje z 4. na 6. miejsce.

06h39

W sobotni poranek prowadzili, a na koniec dnia nadal prowadzili; w przypadku Otta Tänaka (Hyundai) na scenie było cicho lub prawie cicho. Osoba nosząca numer 1 nie doświadczyła żadnego spadku, podczas gdy pierwszy etap Rajdu Estonii oferował bogate menu (146 km na 10 SS).

Estończyk na półmetku ma krótką, ale wystarczającą przewagę nad Craigiem Breenem, który nie celuje w tytuł mistrza świata ze względu na swoją rolę trzeciego kierowcy w Hyundai Motorsport. Irlandczyk mógł jednak zastąpić swojego lidera w przypadku uszkodzenia mechanicznego lub błędu w prowadzeniu, tak jak miało to miejsce w przypadku jego kolegi z drużyny Thierry'ego Neuville'a.

Obecny wówczas na wirtualnym podium Belg, uderzając w nasyp, zerwał prawy tylny koniec wierzchowca. W sobotę nie będzie mógł kontynuować rywalizacji, w niedzielę wyjedzie ponownie, aby odzyskać kilka punktów na Power Stage.

„Próbowałem odzyskać samochód, ale tył się uszkodził” – wyjaśnił Thierry Neuville. Od razu wiedzieliśmy, że rajd się dla nas skończył. 

Nasze szanse na tytuł są teraz znacznie mniejsze. Powiedzmy jednak, że nie spuszczamy głów i nie możemy się doczekać kolejnych wieców. »

Kolejnym artystą dnia był najmłodszy zawodnik w parku serwisowym, Kalle Rovanperä (Toyota). 19-letni Fin rozpoczął dzień od dobrego czasu, ale jego wyścig został spowolniony z powodu przebicia opony.

Nieważne, syn Harriego Rovanperä rozpoczął skuteczny powrót z tylnej części pierwszej dziesiątki. Takamoto Katsuta (Toyota), a następnie Elfyn Evans (Toyota) nie byli w stanie nic zrobić przeciwko wybuchowemu debiutantowi. W niedzielę na celowniku będzie Sébastien Ogier.

Rzeczywiście, Gapençais spędzali kilka sekund powoli, ale pewnie przez cały dzień. Ostatecznym bukietem było zbyt optymistyczne hamowanie i zgaśnięcie silnika podczas skrętu pod kątem prostym na końcu drugiej pętli.

„To nie było przyjemne popołudnie” – powiedział były kierowca Citroëna, Volkswagena i M-Sportu. Tuż przed ostatnim sektorem pomiaru czasu zauważyliśmy rozwarstwioną oponę w samochodzie. »

Ostatnim centralnym elementem tego etapu są rozwarstwienia opon. Uszkodzenia odnieśli wszyscy kierowcy Toyoty Gazoo Racing podczas wysiłku, a także Hyundai Craiga Breena. Skoki godne Finlandii i ciężkie kamienie na ziemi niczym w Turcji czy Sardynii tworzą koktajl, którego koperty Michelin raczej nie doceniają

06h34

Cześć! Żadnego leżenia w ten niedzielny poranek dla załóg Rajdowych Mistrzostw Świata, start odcinka specjalnego Arula 1 zaplanowano na 6:35! 

Aby przeczytać także