Toyota potwierdza opuszczenie Latvali na ten dzień.
Samochód nr 10 @JariMattiWRC odwołuje się na dzień dzisiejszy z przyczyn technicznych, które wystąpiły na SS16. @rajdpolski @OficjalnyWRC
— TGR_WRC (@TGR_WRC) 1 lipca 2017 r.
Ole Christian Veiby (Skoda Fabia R5) przoduje w WRC-2 z 4″5 przewagą nad Pontusem Tidemandem (Skoda Fabia R5) i ma 17″8 przewagi nad Szwedem w klasyfikacji generalnej. Quentin Gilbert (Skoda Fabia R5) utrzymał się na trzeciej pozycji w tej kategorii, natomiast Yoann Bonato (Citroën DS3 R5) zajął czwarte miejsce za Benito Guerrą (Skoda Fabia R5) po SS16.
.@thierryneuville w SS15 🙁 pic.twitter.com/cpDqBqaxgG
— wyniki eWRC (@eWRCresults) 1 lipca 2017 r.
Klasyfikacja Rajdu Polski uległa dalszej ewolucji pod koniec OS16. Główną ofiarą na tym odcinku był Jari-Matti Latvala (Toyota), unieruchomiony na 12,9 kilometrze po prawdopodobnym problemie technicznym w swoim Yarisie. Fin przed tym specjałem był na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej i niewątpliwie porzuci nadzieje na dobry wynik na polskiej ziemi.
Wydarzenia potoczyły się dalej, gdy Ott Tänak (Ford) zakończył wyścig bez tylnego skrzydła w swojej Fiestie – M-Sport, zapewniając sobie jednak czwarty czas w odcinku specjalnym za Haydenem Paddonem (Hyundai), Sébastienem Ogierem (Ford) i Dani Sordo (Hyundai).
Estończyk wykonał jednak świetną operację, gdyż poprzedni lider rajdu Thierry Neuville (Hyundai) został spowolniony przez przebicie opony w lewym tylnym kole i stracił ponad 17 cali na Tänaku. Ten ostatni obejmuje prowadzenie w wyścigu i ma 14″4 przewagi nad Neuvillem.
Hayden Paddon zajął trzecie miejsce, 39″3 za Tänakiem i wyprzedza Sébastiena Ogiera, który odzyskał przewagę nad Dani Sordo. Teemu Suninen (Ford) awansował na szóstą pozycję, przed Stéphane’em Lefebvre (Citroën), Madsem Ostbergiem (Ford), Juho Hänninenem (Toyota) i Elfynem Evansem (Ford), którzy weszli do pierwszej dziesiątki.
Jest to problem techniczny, który wydaje się być przyczyną zatrzymania się Latvali (Toyota).
@Ott Tanak przechodzi przez SS16, brakuje mu tylnego skrzydła. Latvala zatrzymał się, a guma Neuville’a… #WRC #RajdPolski
— M-Sport (@MSportLtd) 1 lipca 2017 r.
Odbicie na czele wyścigu, odkąd Thierry Neuville (Hyundai) traci prawie 23 cale po zadrapaniu Paddona, a zwłaszcza 17 cali 4 u Otta Tänaka po przebiciu lewego tyłu. Belg traci prowadzenie w wyścigu na rzecz Tänaka o 14″4.
‼️Przebicie tylne lewe dla #Neuville na SS16. #WRC #RajdPolski
— Hyundai Motorsport (@HMSGOOfficial) 1 lipca 2017 r.
Ott Tänak wskazuje, że podczas SS najwyraźniej odpadło mu skrzydło.
Ott Tänak (Ford) dobiega do mety specjalnego wyścigu z wynikiem 5 cali, tracąc tymczasowy najlepszy czas Paddona. Estończyk zgubił tylne skrzydło swojej Fiesty i potwierdza, że Latvala został zatrzymany na poboczu drogi.
Hayden Paddon poprawia czas Sordo do 10’23″4. Kierowca Hyundaia nie został pokonany przez Sébastiena Ogiera (Ford), który od razu przyjechał na metę z czasem 10’26″1. Francuz jednak wykorzystał okazję i wyprzedził Daniego Sordo w klasyfikacji generalnej.
Ogłasza się, że Jari-Matti Latvala (Toyota) zatrzymał się na 12,9 kilometrze! Fin był trzeci w klasyfikacji generalnej przed SS16. Ott Tänak (Ford) wyprzedził stojącego Yarisa.
SS16: Latvala – śledzenie na żywo WRC pokazuje, że jego Toyota zatrzymała się na 12.9 km! #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 1 lipca 2017 r.
;
Tymczasowy najlepszy czas Daniego Sordo. Kierowca Hyundaia ustanawia nowy standard w czasie 10’28″2, 4″7 szybciej niż Mikkelsen. “Co za wyjątkowe!” Wszędzie było pełno, zaatakowałem i naprawdę mi się to podobało. »
Teemu Suninen (Ford) wyprzedza Mikkelsena, osiem dziesiątych za Norwegiem Citroënem C3. Finn przestraszył się w tym sektorze, wchodząc na nasyp.
Po przebiciu opony w swojej Toyocie Yaris w wyścigu SS15 Juho Hänninen ustanowił szósty czas tymczasowy na tym dystansie SS6, 16″9, za Mikkelsenem. Fin wyjaśnia, że problem z silnikiem, który wystąpił wcześniej tego dnia, został już rozwiązany.
Drugi tymczasowy czas Stéphane’a Lefebvre’a (Citroën) 1″5 za Mikkelsenem.
Teemu Suninen (Ford) miałby duży upał, przejeżdżając na dwóch kołach w odcinku specjalnym. Fin nadal w akcji.
Elfyn Evans (Ford) i Mads Ostberg (Ford) ukończyli SS odpowiednio 2″2 i 2″8 za Mikkelsenem. Ostberg zgłasza, że na jego przednią szybę spadło kilka kropel deszczu.
Andreas Mikkelsen (Citroën) poprawia czas Breena do 10’32″9. " To jest lepsze. Podnieśliśmy samochód, aby wysokość zawieszenia była prawidłowa. »
„Miałem mały problem z elektryką, samochód się zatrzymał i musiałem go uruchomić ponownie. Bardzo dziwny. » przyznaje Breen.
Craig Breen (Citroën) uzyskał czas 10’40″6.