Rajd Katalonii 2022

07h45

Minęły wieki, odkąd Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC) odbywały się w środku nocy. Pierwszy odcinek specjalny ostatniego etapu Rajdu Katalonii 2022 przyniósł piękne zdjęcia i przeraził Elfyna Evansa (Toyota). Walijczyk uderzył w zwierzę przechodzące przez jezdnię i stracił kilka sekund.

Czas zerowy został ustanowiony przez ulubieńca publiczności Dani Sordo (Hyundai). Po nieśmiałym początku zawodów hiszpański weteran odzyskał wzrok i uzyskał drugi najlepszy czas w ciągu dwóch dni. Sébastien Ogier (Toyota) pozostaje wygodnym liderem i przyznał, że nie przekroczył granic swojej hybrydy Yaris.

Klasyfikacja SS16:

Generalna klasyfikacja :

07h41

Sébastien Ogier jest konserwatystą i ustanawia ósmy czas, 8″3 za Sordo, który wygrywa nocny ES. „Zachowujemy bezpieczeństwo, unikając wszelkich lin i skał. »

07h36

Kalle Rovanperä dorównuje Neuville'owi; Fin traci do Belga zaledwie jedną dziesiątą!

07h33

Thierry Neuville przegrywa o 3 dziesiąte!

07h32

Ott Tänak idzie spokojnie i rzuca 2″8 na Sordo.

07h28

Dani Sordo ustanawia najlepszy czas o 6 dziesiątych!

07h26

Elfyn Evans zostaje pokonany 1″2. „Potrąciłem zwierzę przechodzące przez ulicę! To mnie spowolniło.”

07h23

Craig Breen ustanawia najlepszy czas: „Wczoraj wieczorem odkryliśmy problem z samochodem, który został już rozwiązany i ma to wpływ na zachowanie. »

07h20

Takamoto Katsuta traci 5″5 na Fourmaux, a Francuz zbliża się do 9″6 w klasyfikacji generalnej.

07h16

Adrien Fourmaux atakuje częściej. Skończył z 8-calową przewagą nad Loubetem! „Bardzo lubię jeździć nocą! To jest po prostu świetne. Nie chcę przesadzić. »

07h14

Pierre-Louis Loubet dobiegł z wynikiem 8 dziesiątych przed Gusem Greensmithem. „Droga jest już trochę brudna, na zakrętach jest żwir. Ponieważ głupio byłoby popełnić błąd na moim miejscu (10.), jestem ostrożny. »

07h13

Jourdan Serderidis zgłasza awarię wspomagania kierownicy podczas odcinka specjalnego. Grek wciąż się toczy.

07h03

Wydarzenie specjalne odbywa się w nocy, ale asfalt jest suchy.

06h57

Oto dzisiejsza kolejność startu, Gus Greensmith wystartował ponownie dzień po wypadku:

06h55

Trzeci i ostatni etap Rajdu Katalonii 2022 będzie obejmował cztery odcinki specjalne, które rozpoczną się punktualnie o 7:23 w najbliższą niedzielę, XNUMX października. Nie przegap ani minuty z przedostatniego spotkania sezonu WRC, oglądając nasz komentarz na żywo!

>>Rajd Katalonii w tekście na żywo<

Niedzielny program

SS16 Pratdip 1 (12,15 km) o godz. 7:XNUMX
SS17 Riudecanyes 1 (15,9 km) o godzinie 8:08
SS18 Pratdip 2 (12,15 km) o godz. 10:29
SS19 Riudecanyes 2 (Power Stage, 15,9 km) o godz. 12:18

CZYTAJ TAKŻE > Luca de Meo „marzy” o wejściu do elektrycznego Renault R5 w WRC

Klasyfikacja generalna na koniec Etapu 2:

Podsumowanie poprzedniego dnia…

Mający prawie 39 lat (będzie je obchodził 17 grudnia) Sébastien Ogier obserwuje młodzież. Francuz z zespołu Toyota Gazoo Racing sprzątał podczas drugiego dnia Rajdu Katalonii (Hiszpania), w sobotę 22 października.

Ośmiokrotny rajdowy mistrz świata (WRC) zawsze wydawał się być o krok nad swoimi przeciwnikami, ustanawiając trzy kolejne czasy drapania. Nowo koronowany Kalle Rovanperä (Toyota, 22 lata) musiał stawić czoła faktom: na katalońskim asfalcie Sébastien Ogier jest zbyt silny.

" Jestem zachwycony, powiedział Sébastien Ogier. Świetnie się bawiliśmy w kokpicie, a czasy okrążeń były monitorowane. To wszystko, o czym można marzyć startując w rajdzie. Jazda na takich odcinkach to prawdziwa przyjemność.

Myślę, że w tym roku, jeśli chodzi o moje rzadkie występy, ogólnie miałem pecha, bo przebiłem opony w Portugalii i na safari w Kenii. Jestem zadowolony ze swojego sezonu, ale chciałbym w końcu wygrać. Będziemy musieli pozostać skupieni i unikać problemów w niedzielę, ponieważ 20 sekund to przewaga, która może łatwo zniknąć. »

Neuville wraca silny

Przedstawiciele japońskiej marki nie otrzymali najmniejszego pouczenia od szefa Jari-Matti Latvali, a to dobrze wpływa na atrakcyjność dyscypliny. W zamian Kalle Rovanperä nie skorzysta z żadnej pomocy w utrzymaniu drugiej pozycji, którą utracił podczas super-specjalnego wyścigu w Salou na korzyść Thierry'ego Neuville'a (Hyundai).

„To był skomplikowany dzień, wyjaśnia Neuville. Dziś rano miałem prędkość, po południu mniejszą. Wszyscy kierowcy Hyundaia mają trudności ze znalezieniem ustawień, które pozwolą im rywalizować na wszystkich etapach z Toyotami. Jutro wyruszymy wcześnie, w nocy mogą wystąpić niebezpieczne warunki. »

„Nie podejmuję całego ryzyka, kontynuował Kalle Rovanperä. Ustawienia samochodu były nieprawidłowe na początku przedostatniego etapu dnia i wystąpiły pewne problemy z regulacją układu hybrydowego. Przegrzałem też hamulce. »

Belg pozostawił w tyle swojego kolegę z drużyny Otta Tänaka, którego nadal nie znamy, jakie ma aspiracje na sezon 2023, jeśli chodzi o tożsamość przyszłego pracodawcy w WRC. W Hyundaiu jest osoba, która w dalszym ciągu wykonuje niezbyt spektakularną, ale regularną pracę, jest to Dani Sordo. Hiszpański weteran ustanowił najlepszy czas w najdłuższym odcinku specjalnym imprezy i w sobotni wieczór zajmuje zdecydowanie 5. miejsce.

Suninen, szef WRC2

Z tyłu Elfyn Evans (Toyota) jest bardziej zajęty zarządzaniem rozwojem swojego pojedynku z Craigiem Breenem (M-Sport Ford, 7. miejsce). Pozycje są ustalone do końca pierwszej dziesiątki i trudno sobie wyobrazić, jak mogłyby ewoluować bez zrządzenia losu (mechanicznego) lub błędu kierowcy podczas ostatnich niedzielnych odcinków specjalnych.

Dwóch pozostałych Francuzów zgłoszonych do Rally1, Adrien Fourmaux (M-Sport Ford) i Pierre-Louis Loubet (M-Sport Ford), przebiegło spokojny wyścig, ale przynajmniej w przeciwieństwie do swojego kolegi z drużyny ma tę zaletę, że nadal jest częścią imprezy Gus Greensmith, winny zjechania z drogi wcześniej rano.

W rankingach dodatkowych wszystko idzie dobrze Teemu Suninenowi (Hyundai) w WRC2. Fin liczył, że kłopoty Nikolaya Gryazyna (Skoda) utrzymają ponad 20-sekundową przewagę nad swoim nowym prześladowcą, Francuzem Yohanem Rosselem (Citroën). Ci drudzy nadal atakują, ale czy nie jest już za późno na zwycięstwo klasowe? W każdym razie nadal będzie brał udział w WRC2 w przyszłym roku, po sformalizowaniu wsparcia ze strony Citroën Racing wcześniej.

 

Aby przeczytać także