Rajd Chile 2019
Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Chile przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2216 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.
Po kraksie Thierry'ego Neuville'a (Hyundai) Sébastien Ogier jest nowym liderem mistrzostw z dziesięcioma punktami przewagi nad Ottem Tänakiem. Belg spadł na 3. miejsce, dwa punkty za Estończykiem. Hyundai utrzymuje prowadzenie w rankingu producentów z 29 punktami przewagi nad Toyotą.
Katsuta zwycięża w WRC 2, wygrywając 3 minuty przed Guerrą Jr.
Ott Tänak (Toyota) odniósł swoje drugie zwycięstwo w sezonie, wygrywając Rajd Chile przed Sébastienem Ogierem (Citroën), który przez 2 sekund utrzymał 7. miejsce przed Sébastienem Loebem (Hyundai).
Kierowcy M-Sport Elfyn Evans i Teemu Suninen zamykają czołową piątkę, przed Esapekką Lappi (Citroën) i Andreasem Mikkelsenem (Hyundai). Kris Meeke (Toyota) zajął 5. miejsce, wyprzedzając Kalle Rovanperä (Skoda), zwycięzcę WRC 8 Pro przed Madsem Ostbergiem (Citroën), w ostatnim OS.
Ott Tänak zdobył także dodatkowe punkty za Power Stage, pokonując 12,52 km biegu Bio Bio w czasie 7 minut 57”3 z przewagą 1”3 nad Sébastienem Ogierem. Jari-Matti Latvala dobiegł ze stratą 3 sekund, tuż przed Sébastienem Loebem i Krisem Meeke.
Tänak: „To był wymagający i trudny rajd, więc możemy być tylko zadowoleni. Musieliśmy utrzymać wysokie tempo. Po kilku skomplikowanych dla nas weekendach wracamy do gry. »
Tänak odnosi zwycięstwo w Rajdzie Chile, co jest jego drugim w sezonie po Szwecji i ósmym w karierze! Estończyk także radzi sobie na Power Stage z 8-calową przewagą nad Ogierem! Kierowca Toyoty zwyciężył z 1-sekundową przewagą nad sześciokrotnym mistrzem WRC.
Ogier poprawia tymczasowy wynik Latvali o 1″8 i utrzymuje swoje 2. miejsce z 7″1 przewagą nad Loebem! „Włączył się alarm, ponieważ na scenie otworzyła się gaśnica i w samochodzie pojawił się dziwny zapach. Nie miałem pojęcia, jakie jest moje tempo. »
Ogier prowadzi Loeba o 2 s na drugiej pozycji pośredniej i obejmuje prowadzenie w trzeciej serii z 2″3 przewagą nad Latvalą.
Loebowi brakuje do tymczasowego skretu o 7 dziesiątych sekundy za Latvalą. Kierowca Hyundaia głównie celuje w drugie miejsce w starciu z Ogierem. „Cieszę się, że mogę dać ci trochę punktów i dziękuję za ten samochód” – powiedział przez radio Alzatczyk swojemu zespołowi. W pierwszym splicie Ogier traci dziesiątą pozycję. Różnica jest zbyt duża, aby go cofnąć, jeśli nie popełni błędów. Minęło trochę czasu, odkąd jestem w grze i cieszę się, że wróciłem do czołówki. »
Loeb utrzymuje tempo, tracąc sekundę do Latvali w drugim splicie.
Evans uzyskuje czwarty czas tymczasowy, kończąc wyścig ze stratą 4″2 za Latvalą, który pozostaje na szczycie rankingów Power Stage. Walijczyk zajmuje 3. miejsce. „Nie było to łatwe, zwłaszcza ze względu na zmianę warunków. Nie zawsze wykonywałem perfekcyjne SS. Otrzymujemy dobry wynik. »
Suninen uzyskuje trzeci czas tymczasowy, 3″2 za Latvalą. Kierowca M-Sport zajmuje 1. pozycję. „To dobry wynik dla zespołu, pomimo trudnego dla nas weekendu. »
Lappi dobiegł do mety z 22 sekundowym opóźnieniem i obronił szóste miejsce. „Nie skręciłem wystarczająco koła i zakręciliśmy. »
Lappi popełnił błąd, tracąc tył swojego C3 WRC w długim zakręcie w prawo. Kierowca Citroëna był w stanie wznowić jazdę po zgaśnięciu podczas cofania. Dodatkowe punkty lecą dla Finna, który był na dobrej drodze do ustanowienia nowego standardu na Power Stage.
Mikkelsen ustanawia trzeci czas tymczasowy, 3″4 za Latvalą. Kierowca Hyundaia po anonimowym weekendzie zajął 5. miejsce. „To rozczarowujący wynik po Argentynie. Popełniliśmy błąd podczas rekonesansu, robiąc zbyt agresywne notatki, przez co straciłem pewność siebie. »
Meekeowi brakuje do tymczasowego punktu straty o 9 dziesiątych do swojego kolegi z drużyny Latvali. Mimo to Irlandczyk z Irlandii Północnej zapewnił sobie 8. pozycję, przejmując Rovanperä. „To nie był dobry weekend. »
Wyjście Hellera z dzisiejszego etapu:
Nieszczęśliwy wypadek Alberto Hellera w ostatnim dniu zawodów #RajdChile. Wyścig krajowy był pierwszym, w którym rywalizowano w kategorii WRC 2. #JugamosConTodo @ T13 @Tele13_Radio @sonarfm pic.twitter.com/6TD6ITMNAG
— Rodrigo Eyzaguirre (@RodEyzaguirre) 12 maja 2019
Latvala ustanawia pierwszy prawdziwy benchmark z czasem 8’00”4. Fin po wycofaniu się na 10. etapie powinien zająć miejsce w czołowej dziesiątce.
Kalle Rovanperä zwycięża w WRC 2 Pro, zajmując na Power Stage 4″2 sekundy za Ostbergiem. Kierowca Skody powinien zająć 9. miejsce, jeśli Meeke na ostatnim torze odrobi swój niewielki deficyt.
Ostberg poprawia referencję Bertelliego o ponad 8 sekund. Kierowca Citroëna zapewnia sobie 2. miejsce w WRC 2 Pro.