Rajd Argentyny 2017
To już koniec transmisji na żywo z Rajdu Argentyny. Dziękujemy za lojalność i zapraszamy do zapoznania się z pełną relacją z wydarzenia, sporządzoną przez naszego specjalnego korespondenta w Argentynie, w numerze 2112 AUTOhebdo, dostępną od wtorkowego wieczoru w wersji cyfrowej, a od czwartku w kioskach (z okazji 1 maja) .
Neuville wygrywa Rajd Argentyny z 0-calową przewagą nad Evansem. Ott Tänak uzupełnia podium ze stratą 7″29 do zwycięzcy. Sébastien Ogier (Ford) po raz pierwszy w tym roku nie stanął na podium, zajmując 9. miejsce przed Jari-Matti Latvalą (Toyota).
Hayden Paddon (Hyundai), pomimo problemu ze wspomaganiem kierownicy na Power Stage, zajął szóste miejsce przed Juho Hänninenem (Toyota), Dani Sordo (Hyundai), ofiarą przebicia opony w tym ES, Madsem Ostbergiem (Ford) i Pontusem Tidemandem (Skoda). ), zwycięzca WRC-2.
Evans stracił 1″3 do Neuville na tym Power Stage i przegrał w Rajdzie Argentyny 0″7!
Na razie 1″6 straty dla Evansa na Neuville przed ostatnią częścią SS.
Mały kontakt z mostem dla Elfyn Evans (Ford). Brytyjczyk kontynuuje swoje wysiłki bez widocznych uszkodzeń swojej Fiesty.
13’00”1 dla Neuville (Hyundai) na mecie Power Stage, 2”7 lepsze od Tänaka. „Dałem wszystko. Nie miałem najlepszych opon. Wygląda na to, że Elfyn jest szybszy. Jesteśmy zadowoleni z wyniku, nie mogliśmy trafić lepiej. »
Elfyn Evans (Ford) ma w pierwszej części przewagę 3″1 nad czasem Thierry'ego Neuville'a (Hyundai)!
„Jestem szczęśliwy, że mogę ukończyć ten rajd. Weekend był dla nas trudny, ale mimo to zdobyliśmy punkty i to jest pozytywne. » przyznaje Ogier.
Ott Tänak (Ford) poprawia referencję Ogiera w czasie 13’02″8. Estończyk ma pewność, że stanie na podium.
Sébastien Ogier (Ford) uzyskał tymczasowy najlepszy czas na Power Stage z czasem 13’04″3, 4″2, wyprzedzając Latvalę.
„Zmieniliśmy oceny i nabrałem większej pewności siebie” – mówi Latvala. Myślę, że trudne warunki dobrze odpowiadają naszemu samochodowi. Właśnie przejechałem po kamieniach: ten samochód jest jak czołg. »
Neuville (Hyundai) jest najszybszy na pierwszym odcinku, przed Ogierem (Ford) i Tänakiem (Ford).
13″08 dla Latvali (Toyota), tymczasowy najlepszy czas Fina, 5″6 przewagi nad Craigiem Breenem (Citroën).
Hayden Paddon (Hyundai) uzyskał czas 15’26″3 i 2’11″1. Kierowca kiwi przyznaje się do problemów ze wspomaganiem kierownicy. Dwanaście miesięcy po zwycięstwie tutaj, w Argentynie, Paddon doświadczył znacznie bardziej chaotycznej edycji 2017.
Juho Hänninen (Toyota) traci 12″8 w stosunku do czasu referencyjnego Craiga Breena (Citroën). Fin zakończył trudny rajd, naznaczony problemami z mocą silnika w swoim Yarisie WRC.
„Nie mam szczęścia” – oznajmia Sordo po przybyciu na miejsce. Miałem dobrą prędkość, ale na starcie złapałem gumę. Po prostu niesamowite. Jeden z moich najgorszych rajdów. »
Problemy z Paddonem (Hyundai)? Nowozelandzkiemu kierowcy brakuje 18 cali do czasu odniesienia dla części Skody Fabii R5 należącej do Pontus Tidemand.
Dani Sordo (Hyundai) traci na mecie 30 cali straty do najlepszego czasu uzyskanego przez Craiga Breena (Citroën). Hiszpan utrzymuje ogólną przewagę 5″27 i w sumie zajmuje ósme miejsce.
Przebicie Daniego Sordo (Hyundai) na tym etapie mocy.
„Początek rajdu był bardzo dobry i jestem bardzo dumny i zadowolony z naszego tempa” – wyjaśnia Ostberg. Wczoraj byliśmy trochę niezadowoleni, a dzisiaj samochód nie działa idealnie. Jestem pewien, że gdy rozwiążemy pewne problemy, będziemy mogli walczyć przez cały czas trwania rajdu. »