Rajd Włochy-Sardynia 2018
Nieco ponad 10 minut przed startem odcinka Power Stage Rajdu Włoch.
Wydaje się, że w WRC2 Ole Chrisitan Veiby (Skoda Fabia R5) zmierza w stronę najlepszego czasu w swojej kategorii. Jeśli Jan Kopecky (Skoda Fabia R5) pozostanie solidnym liderem, Veiby wykorzysta SS19 i wyprzedzi Nicolasa Ciamina (Hyundai i20 R5) i zajmie drugie miejsce. 2″9 dzieli obu zawodników przed Power Stage.
Andreas Mikkelsen (Hyundai) był w trybie rezerwowym na tym SS. Norweg traci ponad minutę i oszczędza opony na ostatni Power Stage.
Karta drogowa Ogier / Ingrassia zapomniała odebrać kartę drogową po SS19 – która jest wymagana do odprawy na ostatnim odcinku SS20!
Różnica między Ogierem i Neuville wynosi teraz tylko 0.8 sekundy – oglądaj WSZYSTKIE NA ŻYWO https://t.co/twccZ0hRvh #WRCna żywo #skakaniewpyle pic.twitter.com/paqe85tHp8
— WRC (@OfficialWRC) 10 czerwca 2018 r.
Mała anegdota do zapamiętania: Sébastien Ogier w pośpiechu wyszedł po SS19 bez dziennika jazdy. WRC wskazuje, że Ott Tänak w końcu odzyskał notatnik i przekazał go Francuzowi.
16″1 straty za Teemu Suninenem (M-Sport Ford) na mecie tego OS19. Kierowca brytyjskiego zespołu ustanawia piąty czas tymczasowy w oczekiwaniu na przyjazd Andreasa Mikkelsena (Hyundai).
Ott Tänak (Toyota), który wciąż może mieć nadzieję na ósme miejsce w klasyfikacji generalnej przed Janem Kopeckym (Skoda Fabia R8), ustanawia trzeci czas tymczasowy, 5 cale za Neuvillem.
Ogier nie skomentował swojego występu na SS19 i udał się na Power Stage.
Sébastien Ogier (M-Sport Ford) ukończył SS z czasem 8 minut 29 cali 4, co dało mu drugi czas tymczasowy, pięć dziesiątych straty do Neuville'a. Różnica między dwoma rywalami wynosi teraz osiem dziesiątych przed Power Stage!!
Thierry Neuville (Hyundai) ukończył wyścig z czasem 8’28″9. „Popełniłem dwa błędy. Straciłem prędkość. » przyznaje jednak Belg. Wystarczająco, aby Ogier odzyskał pewną przewagę?
Trwa walka Ogier – Neuville, a obaj kierowcy remisują już po 5 km!
Świetny występ Latvali (Toyota) w czasie 8’37″2, 9″8 szybciej niż najlepszy czas Paddona.
Drugi tymczasowy czas Esapekki Lappi (Toyota) 0″3 za Paddonem. O trzeci stopień podium nie powinien martwić się Fin, który jest sam pomiędzy tandemami Ogier – Neuville i Paddon – Ostberg.
Thierry Neuville (Hyundai) prowadzi już w pierwszej części wyścigu, uzyskując najlepszy tymczasowy czas Latvali.
Paddon uważa, że oszczędził opony na tyle, aby wystartować na Power Stage i zdobyć dodatkowe punkty.
Hayden Paddon (Hyundai) ukończył trasę SS19 z czasem 8’47″0, co jest tymczasowym najlepszym czasem. Nowozelandczyk wyprzedza Breena o 3″, a zwłaszcza Ostberga o 4″1. Różnica między Paddonem a Ostbergiem wynosi obecnie 15 cala przed Power Stage.
„Hayden jedzie dziś dobrze, a my mamy pewne problemy. Musimy po prostu zarządzać rajdem. Warunki są trudne, więc musimy zachować ostrożność i dojechać do mety. » komentuje Ostberg.
W akcji specjalnej Latvala (Toyota) jest najszybszy w pierwszej części.
Mads Ostberg (Citroën) traci 1″1 sekundy do najlepszego tymczasowego czasu swojego kolegi z drużyny Craiga Breena. Norweg czeka teraz na czas Haydena Paddona (Hyundai), ale biorąc pod uwagę tempo, jakie prezentuje nowozelandzki kierowca, zadanie zapowiada się na trudne, biorąc pod uwagę ogólne 4. miejsce.
Craig Breen ukończył SS19 z czasem 8’50”00, 21” lepszym od Evansa. „Jestem pewien, że wszyscy uratują swoje opony. » wskazuje kierowca Citroëna. Nie jestem pewien, czy Sébastien Ogier i Thierry Neuville działają w tym trybie!