Rajd Chile 2019

16h30

Ott Tänak (Toyota) wystartował w drugiej części Rajdu Chile, na trasie El Puma o długości 2 km, która stanowi najdłuższą trasę imprezy. Wszystkie załogi borykały się z bardzo śliską nawierzchnią. Thierry Neuville (Hyundai) będzie miał ustalony czas, a odcinek specjalny został przerwany ze względów bezpieczeństwa, gdy dopiero zaczął.

Z czasem 21 Ott Tänak wyprzedził Sébastiena Ogiera (Citroën) o ponad 10 sekundy. Z tyłu luki są większe. Kris Meeke (Toyota) podążał za nim około piętnastu sekund, wyprzedzając Jari-Mattiego Latvalę (Toyota), Elfyna Evansa (M-Sport) i Sébastiena Loeba (Hyundai). Teemu Suninenowi (M-Sport) zabrakło ponad pół minuty, wyprzedzając Andreasa Mikkelsena (Hyundai) i Esapekkę Lappi (Citroën).

Ott Tänak tymczasowo obejmuje prowadzenie w Rajdzie Chile, a ranking pozostaje tymczasowy ze względu na ustalony czas Thierry'ego Neuville'a. Sébastien Ogier traci niecałe 3 sekundy. Kris Meeke traci kilkanaście sekund, wyprzedzając Jari-Mattiego Latvalę i Elfyna Evansa. Sébastien Loeb jest prawie pół minuty od prowadzenia w wyścigu przed Andreasem Mikkelsenem, Teemu Suninenem i Esapekką Lappi.

16h29

Suninen zajął 8. miejsce, 36 sekund za Tänakiem. „Było naprawdę ślisko, ale miałem naprawdę złe tempo. » Kierowca M-Sport pozostaje na 9. miejscu, tracąc do Mikkelsena 3 dziesiąte sekundy.

16h27

Loeb spisał się lepiej za szóstym razem, 6 sekund od tymczasowego odniesienia. „Na odcinku specjalnym jest bardzo ślisko. Było tam kilka dużych kamieni, na które trzeba było uważać. » Kierowca Hyundaia w klasyfikacji generalnej traci kilkanaście sekund do Evansa.

16h24

Lappi cierpi jeszcze bardziej, ponieważ do tymczasowego zadrapania traci ponad 43 sekundy. Kierowca Citroëna traci ponad minutę do lidera w wyścigu 2 SS. „To naprawdę nie jest brud. Kompletnie nie mamy przyczepności. »

16h22

Latvala notuje czwarty czas tymczasowy, nieco ponad 4 sekund za swoim kolegą z drużyny Tänakiem. „Nigdzie nie miałem przyczepności. Wiedziałem, że stracę czas, po prostu musiałem być na mecie. » Fin w klasyfikacji generalnej traci sekundę do Meeke'a.

16h20

Mikkelsen zakończył sezon ze stratą 40 sekund do tymczasowego odniesienia. Nie ma kierowcy Hyundaia. " To jest bardzo trudne. Nie mam przyczepności i całkowicie brakuje mi pewności siebie. Przypomina mi to zmartwienia, jakie przeżyłem w Finlandii. »

16h18

Evans poniósł porażkę 16″7 za Tänakiem i nieco ponad sekundę za Meeke. Kierowca M-Sportu w klasyfikacji generalnej traci nieco ponad 3 sekundy do Irlandczyka z Północy. „To bardzo skomplikowane, zwłaszcza jeśli chodzi o stan przyczepności drogi. »

16h16

Meeke traci ponad 15 sekund do swojego kolegi z drużyny Tänaka, a w klasyfikacji generalnej traci około XNUMX sekund do Ogiera. „Cierpiałem w tym SS. Miałem problemy z nadążaniem za notatkami i znalezieniem chwytu. »

16h14

Tänak poprawia czas Ogiera jedynie o 3″2, który w klasyfikacji generalnej traci niecałe 3 sekundy do Toyoty. „To było bardzo skomplikowane. Odcinek specjalny był bardzo trudny, droga była wyboista. W tej chwili nie jeżdżę zbyt dobrze. »

16h09

Ogier uzyskał czas 21 minut 13″6, co stanowi pierwszą wzmiankę o odcinku specjalnym od chwili, gdy Neuville przerwał bieg. „Twardy egzemplarz specjalny, piękny, ale trudny do uchwycenia pod względem przyczepności. »

16h03

Meeke stara się dotrzymać kroku swojemu koledze z drużyny, Tänakowi, który w 7. secie traci do Estończyka 4 sekund. Ogier traci 4 sekundy do czołowego pilota Toyoty w 6. sektorze.

16h00

Tänak wyprzedza Ogiera o 8 dziesiątych w 3. sektorze.

15h57

W drugim splicie Tänak zbliża się do 4 dziesiątych Ogiera. W pierwszym splicie Meeke traci do Francuza 2 sekundy.

15h52

W pierwszej części wyścigu Ogier ma około 2 sekundy przewagi nad Tänakiem.

15h40

Ogier rusza pełną parą w SS2, która znów jest gotowa do pracy. Neuville powinien otrzymać ustalony czas, co mogłoby mu przynieść korzyść ze względu na jego pozycję półproduktu.

15h39

Komisarze wskazali, że odcinek specjalny został przerwany ze względów bezpieczeństwa widzów.

15h38

W przerwie SS przedstawiamy aktualizację rankingów WRC 2.

Ostberg prowadzi w WRC 2 Pro, mając prawie 3 sekundy przewagi nad Rovanperä. Greensmith następuje o 11. Katsuta prowadzi WRC 2.

15h37

Przyczyna przerwy nie jest jeszcze znana. Neuville był pierwszym kierowcą, który wystartował w wyścigu specjalnym.

15h37

Neuville nie musi się martwić. Program specjalny zostaje przerwany przez marszałków.

15h34

Neuville jest powolny w odcinku specjalnym!

Aby przeczytać także