Rajd Meksyku 2019
Zapraszamy do zapoznania się z analizą naszego specjalnego korespondenta w numerze 2207 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.
WRC wznowi swoje prawa podczas Tour de Corse w weekend 31 marca.
Evans: „Nie dokonaliśmy dzisiaj właściwego wyboru opon. Droga była zbyt szorstka dla średnich opon. Jestem zadowolony z podium, ale udało mi się wywalczyć 2. miejsce i jest to trochę rozczarowujące. »
Ott Tänak utrzymuje prowadzenie w mistrzostwach z 4 punktami przewagi nad Sébastienem Ogierem. Thierry Neuville podąża za liderem ze stratą 10 jednostek, wyprzedzając Krisa Meeke i Elfyna Evansa.
Toyota umacnia swoją wiodącą pozycję w Mistrzostwach Producentów z 8-punktową przewagą nad Citroënem, który obecnie wyprzedza Hyundaia o jeden punkt. M-Sport traci 43 punkty do japońskiego producenta.
Ogier: „Cieszę się, że mogę kontynuować to w Meksyku. Weekend nie obył się bez problemów, ale udało nam się zdobyć jak najwięcej punktów. Samochód sprawuje się dobrze od początku sezonu. W Szwecji nie mogłem nic zrobić. »
To drugie zwycięstwo Ogiera w tym sezonie po Monte-Carlo. To także jego piąte zwycięstwo w Meksyku i drugie z rzędu. Sześciokrotny mistrz WRC zapewnia sobie 2. zwycięstwo w swojej karierze w WRC.
Sébastien Ogier (Citroën) wygrywa Rajd Meksyku przed Ottem Tänakiem (Toyota) i Elfynem Evansem (M-Sport), a Thierry Neuville (Hyundai) i Kris Meeke (Toyota) zamykają pierwszą piątkę.
Benito Guerra Jr (Skoda) zwycięża w WRC 2 i zajmuje 6. miejsce w klasyfikacji generalnej przed Marco Bulacia Wilkinson (Skoda), który zajmuje 7. miejsce, 4 sekundy przed Jari-Matti Latvalą (Toyota). Fin musiał jechać ze zmniejszoną prędkością po uszkodzeniu chłodnicy w poprzednim odcinku specjalnym. Dani Sordo (Hyundai) zajął 9. miejsce, a jego kolega z zespołu Andreas Mikkelsen znalazł się tuż poza pierwszą dziesiątką.
Sébastien Ogier odniósł także zwycięstwo na Power Stage, pokonując 10,72 km Las Minas w czasie 6 minut i 30 minut, z jedną dziesiątą przewagi nad Krisem Meeke i 4 dziesiątych przewagi nad Thierrym Neuvillem. Dani Sordo drugi z wynikiem 6”4, z jedną dziesiątą, wyprzedza Esapekkę Lappi (Citroën), który wyprzedził Otta Tänaka o 9 dziesiątych.
Ogier wygrywa Rajd Meksyku! Kierowca Citroëna wygrał także Power Stage z dziesiątą przewagą nad Meeke.
Ogier celuje w zwycięstwo na Power Stage. Jest najszybszy w 2. sektorze i ma 3 dziesiąte sekundy przewagi nad Neuvillem.
Tänak po raz piąty ustanawia wynik 5″5 za swoim kolegą z drużyny Meeke i zapewnia sobie drugie miejsce z prawie 7 sekundami przewagi nad Evansem.
Tänak traci 4 sekundy do najlepszego czasu drugiego półproduktu.
Tänak również pozostaje nieco w tyle, mając ponad sekundę straty w pierwszej części.
Evansowi zabrakło ponad 8 sekund do Meeke’a, ustanawiając szósty najszybszy czas. Wygląda na to, że kierowca M-Sport zrezygnował z zajęcia drugiego miejsca przed Tänakiem.
Neuville w końcu zawiódł, tracąc pół sekundy do Meeke. Belg zajmuje 4. miejsce. „Moje opony były martwe w przeciwieństwie do Krisa (Meeke). Było to skomplikowane z powodu przebicia opony i braku rytmu z naszej strony. Miałem wrażenie, że jadę szybko, ale wciąż tego brakowało. »
W ostatnim splicie Neuville wyprzedza Meeke o jedną dziesiątą. Walka jest zacięta!
Neuville ma 3 dziesiąte przewagi nad Meeke w pierwszej części.
Meeke wykonuje tymczasowe zdrapkę z 4-calową przewagą 8 nad Sordo. Kierowca Toyoty zajmuje 5. miejsce. „Nie wiem, które opony były lepsze. Miałem przyczepność i atakowałem tak mocno, jak to możliwe. »
W drugiej połowie Meeke ma ponad 3 sekundy przewagi nad Sordo. Kierowca Toyoty jechał powoli w poprzednich rundach, aby mieć dobre opony na Power Stage.
Latvala traci ponad 21 sekund do benchmarku. Kierowca Toyoty zajmuje 7. pozycję. „Na poprzednim etapie uderzyłem w kamień, który uszkodził chłodnicę. Musieliśmy zatrudnić mechanika, aby to naprawić. Poszliśmy po wodę z rzeki. Nie mogłam jechać szybko, żeby go chronić. »
Latvala nadal traci czas, w drugiej połowie tracił 17 sekund do Sordo.