Kolejny odcinek specjalny rozpocznie się o 10:15.
Na 12. miejscu w WRC-2 Arai (Ford Fiesta R5) wypadł z drogi i uszkodził tylne zawieszenie mocowania Tommi Mäkinen Racing. Załoga wyszła z wypadku bez szwanku.
W Junior WRC Simone Tempstini uzyskał tymczasowy najlepszy czas z czasem 5'15″1 i wyprzedza Juuso Nordgrena o siedem dziesiątych. Veiby jest trzeci z wynikiem 3″4, a Tempestini wraca z wynikiem 7″9 w sumie i zwycięża w tej kategorii.
Tanak odpada, po prawej ogromny kamień. pic.twitter.com/BrCa7kfHRI
— Opony DMACK (@DMACK_Tyres) 31 lipca 2016 r.
Henning Solberg (Ford Fiesta R5) ma problemy ze wspomaganiem kierownicy w swoim samochodzie. „Stało się to w pierwszym zakręcie. Nie mogę tego naprawić. Spróbuję kontynuować. »
W WRC-2 najlepszy czas w ES tymczasowo uzyskał Pontus Tidemand (Skoda), przed Elfynem Evansem (Ford Fiesta R5) z wynikiem 2″ i Suninenem z wynikiem 4″2. Karl Kruuda (Ford Fiesta R5) podąża z wynikiem 4″7, przed Esapekką Lappi (Skoda), który nie wydaje się zmuszać i ma 8″5.
Dramatyczny zwrot akcji w walce o podium w Finlandii. Po powrocie na SS4 do 8″3 za Craigiem Breenem (DS21) Ott Tänak (Ford) popełnił błąd na pierwszym przejeździe w Oittila, która będzie stanowić Power Stage na zakończenie Rajdu Finlandii.
SS trafiło do Hyundaia i20 Thierry'ego Neuville'a, który wyprzedził swojego kolegę z drużyny Haydena Paddona o 1″3 i Jari-Mattiego Latvalę (Volkswagen) o 3″5. Mads Ostberg (Ford) i Andreas Mikkelsen (Volkswagen) uzupełniają pierwszą piątkę wyścigu specjalnego, przed Krisem Meeke (DS5), który prowadzi wydarzenie.
Brytyjczyk pozostaje pod kontrolą z 34″5 przewagą nad Latvalą, podczas gdy Craig Breen pozbył się groźnego Tänaka i zajął trzecie miejsce, ale Neuville powrócił do 6″6. Paddon nie stracił nadziei na podium, będąc 2″2 za swoim kolegą z zespołu w Hyundaiu. W tabeli plasują się Ostberg i Mikkelsen, przed Skodą Fabią R5 Esapekki Lappi i Teemu Suninena.
Meeke nadal występuje z wiodącym DS3. 4'50" dla Brytyjczyka i tymczasowe 6. miejsce w ES. Kierowca Abu Dhabi Racing utrzymuje 34-calową przewagę przed drugim przejazdem na dzisiejszych odcinkach specjalnych w Finlandii.
Latvala (Volkswagen) zajmuje tymczasowe trzecie miejsce z czasem 4'48″2
Dmack potwierdza, że załoga ma się dobrze.
. @Ott Tanak jest poza drogą i na zewnątrz. Załoga w porządku
— Opony DMACK (@DMACK_Tyres) 31 lipca 2016 r.
To Craig Breen przybywa na przystanek swoim DS3 i potwierdza wyjazd Otta Tänaka. Irlandczyk ukończył SS z czasem 4'52″6, 7″9 za Neuvillem.
Ott Tänak najwyraźniej wyjechał za wzniesieniem i utknął w rowie.
Thierry Neuville (Hyundai) pobił czas Paddona z czasem 4'44″7 i ogólnie odzyskał trochę powietrza na Paddonie, mając 2″4 przewagi nad Nowozelandczykiem.
Ott Tänak wypadłby z trasy!
SS22: Tanak – śledzenie na żywo WRC+ pokazuje, że zatrzymał się na 3.35 km. #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 31 lipca 2016 r.
Nowozelandczyk przyznaje, że w tym sektorze jeździ dość chaotycznie.
Hayden Paddon (Hyundai) osiąga najlepszy czas 4'46”.
Mads Ostberg (Ford) na tej SS22 był o osiem dziesiątych lepszy od Mikkelsena. „Pozytywny etap, ale jestem trochę zły na siebie. W niektórych obszarach byłem zbyt ostrożny w ocenie. Zmodyfikujemy je na potrzeby Power Stage. »
Mikkelsen (Volkswagen) ustanawia tymczasowy najlepszy czas na 4'49″8. „Jestem bardzo szczęśliwy, że nie jestem pierwszy na drodze – wczoraj to był koszmar. Próbowaliśmy tutaj zaatakować. Zobaczmy, czy uda nam się poprawić na Power Stage. »
Po dotarciu na miejsce Al-Qassimiego (DS3) w czasie 5 minut i 18 minut Abbring (Hyundai) ukończył wyścig z czasem 4 minuty 55 cali, 8, 2 sekundy za Ogierem. „Poprawiliśmy oceny w tym fragmencie. » – precyzuje Holender z myślą o Power Stage.
Valeriy Gorban (Mini) przekracza linię czasu w czasie 5'11″3, po kilku małych błędach w odcinku specjalnym.