Rajd Szwecji 2019
Teemu Suninen (M-Sport) uzyskał najlepszy czas na 24,88 km Svullrya, najdłuższym etapie Rajdu Szwecji, z czasem 12:47'0. Fin wyprzedził Otta Tänaka (Toyota) o sekundę. Thierry Neuville (Hyundai) wyprzedza Finów Jari-Matti Latvalę (Toyota) i Esapekkę Lappi (Citroën) o kilka dziesiątych sekundy.
Andreas Mikkelsen (Hyundai) traci ponad 7 sekund, tuż przed Sébastienem Ogierem (Citroën). Kris Meeke (Toyota) podąża kilkanaście sekund przed Sébastienem Loebem (Hyundai), który wciąż ma trudności z utrzymaniem odpowiedniego tempa. Elfyn Evans (M-Sport) wyprzedza swojego kolegę z drużyny Pontusa Tidemanda o 16 sekund.
Marcus Grönholm (Toyota) stracił ponad minutę po kolejnym korkociągu.
Kalle Rovanperä (Skoda) stracił kilka minut, utknąwszy w ścianie śniegu, prowadząc WRC 2 Pro.
Rovanperä utknęła w ścianie śniegu. Jego Skoda jest popychana przez widzów.
Grönholm w odcinku specjalnym traci 1:21 do wzorca. Fin jest nieco mniej entuzjastyczny niż na początku dnia.
Spin dla Grönholma w ramach przygotowań do mety. Prywatny pilot utknął i musi wezwać pomoc widzów, aby móc opuścić...
Evans zakończył wyścig około dziesięciu sekund za benchmarkiem, wyprzedzając jedynie swojego kolegę z drużyny Tidemanda. „Dzisiejszy poranek jest skomplikowany. Trudno mi zrozumieć powód tej straty czasu. »
Grönholm po raz kolejny najechał na ścianę śniegu, ale były mistrz WRC mógł kontynuować swój wysiłek.
Lappi zakończył wyścig ze stratą nieco ponad 4 sekund do wzorca. Kierowca Citroëna awansował na 6. miejsce, 2 sekundy przed Mikkelsenem. „Nie mogę jechać szybciej. »
Mikkelsen ustanawia piąty czas nieco ponad 5 sekund za Suninenem. Kierowca Hyundaia traci 7 sekund do lidera wyścigu. „Mam trudności z podążaniem za trajektoriami. Myślę, że warunki się pogarszają w miarę przejeżdżania samochodów. »
Tidemand nadal pozostaje w tyle z 24-sekundowym opóźnieniem. Załoga wydawała się zaniepokojona stanem Forda i wyszła bez komentarza na temat wydarzenia specjalnego.
Suninenowi udaje się pokonać Tänaka z 1-calową przewagą nad kierowcą Toyoty. Fin jest na 1. pozycji, ze stratą 2″3 do lidera Rajdu Szwecji. „Droga wydawała się dość śliska, zwłaszcza biorąc pod uwagę te wszystkie ściany śniegu tak blisko. »
Latvala utrzymuje tempo, tracąc nieco ponad sekundę do swojego kolegi z drużyny Tänaka. Fin w sumie traci do Estończyka 5 sekund. „Radzę sobie dobrze z rytmem, chociaż nie jest jeszcze idealny. »
Loeb nadal jest najwolniejszy z pierwszych, którzy ukończyli wyścig, ze stratą 13 sekund do wzorca. „Miałem lepszy rytm, choć jeszcze go nie osiągnąłem. W niektórych miejscach nadal się waham. Samochód jest dobry. » Kierowca Hyundaia w sumie traci ponad 13 sekund do Meeke'a i ponad pół minuty do lidera wyścigu.
Nadeszły czasy! Tänak ma tymczasową przewagę i ma 4 dziesiąte przewagi nad Neuville. Ogier traci do Belga 6 sekund. Meeke traci 11 sekund do swojego estońskiego kolegi z drużyny.
Tänak i Meeke są na mecie, ale wciąż nie widać czasu…
Meeke: „Dziś rano moje tempo nie jest dobre. Szukam uchwytu…”
Odcinek w Torsby został odwołany ze względu na historyczny rajd, aby chronić drogi dla WRC. Organizatorzy twierdzą, że temperatura była wyższa niż oczekiwano.
Czasy nie zostały jeszcze potwierdzone, ale Neuville wydaje się szybszy od Ogiera pod koniec odcinka specjalnego.
Ogier zakończył wyścig z czasem 12’54”5. Kierowca Citroëna walczy o prowadzenie w wyścigu. „To było trochę bardziej skomplikowane niż w poprzednim odcinku specjalnym. Śnieg był trochę świeższy i przyczepność była nieco mniejsza, ale samochód prowadzi się dobrze. »
Tänak nadal jest najszybszy, ale kierowca Toyoty ma zaledwie dziesiątą przewagę nad Neuvillem zajmującym trzecie miejsce w stawce pośredniej.
Ogier ma teraz 3″7 straty do Neuville’a w trzecim splicie. Przepaść między dwoma pretendentami do tytułu powiększa się.
Na pierwszym półproduktie Neuville wyprzedza Ogiera o 3 dziesiąte.