10h59

Ole Christian Veiby (Skoda Fabia R5) pozostaje liderem WRC-2, ustanawiając najlepszy czas na SS4 przed Gusem Greensmithem (Ford Fiesta R5) o 1″8. Veiby ma 4″2 przewagi nad Brytyjczykiem przed SS5 i 6″8 nad Skodą Fabią R5 z Pontus Tidemand.

10h49

Valeriy Gorban (Mini) pozostaje pod kontrolą WRC Trophy po ustanowieniu najlepszego czasu na SS4 przeciwko Jean-Michelowi Raoux (DS3 WRC) i Jourdanowi Serderidisowi (DS3 WRC).

10h49

Jari-Matti Latvala (Toyota) utrzymuje tempo na czele Rajdu Polski. Fin ustanowił najlepszy czas czwartego odcinka specjalnego z czasem 9’47”3, 1”3 przed Ottem Tänakiem (Ford) i 3” przed Sébastienem Ogierem (Ford). Thierry Neuville (Hyundai) traci 4 cale do byłego kierowcy Volkswagena.

Faktycznie, w klasyfikacji generalnej Latvala wyprzedza Otta Tänaka o 3″7 i Sébastiena Ogiera o 5″1. Thierry Neuville jest czwarty z wynikiem 6″4. Za czołowym kwartetem luki są już nadrobione, gdyż Dani Sordo awansuje o jedno miejsce po problemach Esapekki Lappi (Toyota), według doniesień zatrzymał się w SS4 z uszkodzonym kołem, ale Hiszpan z Hyundaia ma 32 ″2.

Hayden Paddon (Hyundai) jest szósty z wynikiem 37″7, przed Juho Hänninenem (Toyota) z 47″ i pierwszym Citroënem C3 Stéphane’a Lefebvre’a. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają Teemu Suninen (Ford) i Elfyn Evans (Ford.).

10h44

Stéphane Lefebvre (Citroën) po raz dziewiąty z czasem 10’08”7, 21”4 za Latvalą. Francuz wyprzedził jednak swojego kolegę z drużyny Andreasa Mikkelsena o 3″3. W sumie Lefebvre zajmuje 8. miejsce po niepowodzeniach Esapekki Lappiego.

10h43

Mads Ostberg (Ford) finiszował z czasem 10’11”3, 24” za Latvalą. „Tutaj czułem się lepiej. Nie ma przyczepności, ale przynajmniej jest spójna. Próbujemy różnych rzeczy w samochodzie, ale wydaje się, że nie robi to dużej różnicy. »

10h38

Mikkelsen twierdzi, że widział uszkodzenie koła Toyoty Yaris należącej do Esapekki Lappiego, wciąż stojącej w SS.  

10h35

Logicznie rzecz biorąc, Mikkelsen prezentuje się przed Lappim na mecie odcinka specjalnego. Norweg z Citroën Racing traci 24″7 na Latvali.

10h33

W odcinku specjalnym zgłoszono aresztowanie Esapekki Lappi (Toyoty). Fin przed SS4 był piąty w klasyfikacji generalnej.

10h33

Siódmy czas Juho Hänninena (Toyota) 16″5 za swoim kolegą z drużyny Latvalą.

10h31

Hayden Paddon (Hyundai) ustanawia szósty czas tymczasowy z czasem 6’10”01” za Latvalą. „Jesteśmy w stanie wykonać lepszą pracę. Dziś po południu powinno być jeszcze sporo do poprawy. »

10h28

„Mam napęd na dwa koła, ale po złej stronie. Mam napęd na przednie koła. To absolutna katastrofa. » lamentuje Breen.

10h24

Kolejny trudny odcinek specjalny dla Craiga Breena (Citroëna), w którym C3 nadal boryka się z problemami ze skrzynią biegów. 2’47” przegrane przez Irlandczyka.

10h22

10’07″6 dla Elfyna Evansa (Ford), który w dalszym ciągu traci czas w stosunku do liderów w Polsce. „To dla nas trudne. Musimy nadal robić, co w naszej mocy. To naprawdę ryzykowne, w pewnym momencie mamy przyczepność, a potem nic. Trudno wiedzieć, jak się zaangażować. »

10h19

Dani Sordo (Hyundai) zakończył wyścig z czasem 9” 59, 9” 12, za Latvalą. „Nie mogę opanować chwytu. Dla mnie trudno jest jechać szybko, ponieważ przyczepność nie jest stała, a tego nie lubię. Ten ES był trochę bardziej podobny. W tej chwili trudny rajd, ale wciąż jestem w drodze, więc jestem szczęśliwy. »

10h16

„Mam dobre przeczucia co do samochodu. Warunki są trudne: niektóre odcinki mają dobrą przyczepność, inne są śliskie. Trzeba myśleć z wyprzedzeniem. » wyjaśnia Latvala.

10h15

Podobnie jak w SS3, najszybszy był Jari-Matti Latvala w starciu z trio Ogier – Tänak – Neuville. Fin z Toyota Gazoo Racing ustanowił tymczasowy najlepszy czas na poziomie 9’47″3, 1″3 lepszy od Tänaka, 3″ lepszy od Ogiera i 4″ przewagi nad Neuvillem.

Ogólnie rzecz biorąc, Latvala zwiększa swoją przewagę do 3″7 nad swoim nowym wicemistrzem Ottem Tänakiem.

10h12

Ott Tänak ustanawia tymczasowy najlepszy czas swoim Fordem Fiestą – M-Sport. 9’48″6 dla Estończyka. „Bardzo trudny SS, ale poszedł dobrze. Pojechałem trochę szybciej. „.

W klasyfikacji generalnej Ott Tänak wyprzedza Sébastiena Ogiera o 1″4.

10h10

Thierry Neuville (Hyundai), który na początku tego SS4 miał lepszy start niż Ogier, w końcu stracił 1 cal do mistrza świata. „Po prostu staram się kontrolować” – przyznaje Belg. Są miejsca, w których mogłem być szybszy, ale w tej chwili nie jest mi to potrzebne. Nie chcę popełniać głupich błędów. »

10h07

„Chodzi o gotowość do podejmowania ryzyka. Jestem zadowolony z mojej podróży, ale trudno jest być na limicie. » podkreśla Ogier.

09h57

Sébastien Ogier (Ford), który miał gorszy start w tym SS4, biorąc pod uwagę lepsze częściowe wyniki Neuville (Hyundai) i Tänak (Ford), uzyskał pierwszy czas referencyjny w 9:50”3

Aby przeczytać także