Rajd Meksyku 2017

00h39

Eric Camilli (Ford) zbliża się do najlepszego czasu na SS4 w WRC-2, wynoszącego 41'25″4. Francuz z M-Sportu wyprzedza Pontusa Tidemanda (Skoda) o 17″6. W sumie Camilli ma 4 cale przewagi nad Szwedem.

00h23

Kris Meeke (Citroën) dobrze spisał się w tym SS4 El Chocolate 2, ustanawiając najlepszy czas odcinka specjalnego z 7-calową przewagą nad Sébastienem Ogierem (Ford). Sukces na najdłuższym etapie imprezy pozwolił Brytyjczykowi przejąć kontrolę nad wyścigiem z 3″9 przewagą nad Ogierem.

Hayden Paddon (Hyundai), trzeci najszybszy na pierwszym odcinku Rajdu Meksyku 2017 z pomiarem czasu rzeczywistego, zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, 19″5 za Meeke. Za czołowym Citroënem C20 plasują się dwa pozostałe i24 WRC z Sordo i Neuville, które zajmują miejsca 5″32 i 6″3. Różnica jest większa, ponieważ Juho Hänninen (Toyota) traci już 1 cala. Fin wyprzedza Otta Tänaka (Ford), który dużo stracił w SS10, oraz Stéphane’a Lefebvre’a (Citroëna).

Kilku kierowców zgłosiło problemy techniczne, w tym przegrzanie w klanie Forda i Latvali, a nawet utratę wspomagania kierownicy w przypadku Lefebvre w połączeniu z bardzo wysoką temperaturą centralnego mechanizmu różnicowego.

00h22

Kris Meeke skorzystał z okazji, aby przejąć tymczasową kontrolę nad wydarzeniem.

00h21

Juho Hänninen (Toyota) finiszował z czasem 40'27″2, 1'11″6 za Ogierem, ale dopiero pojawienie się Krisa Meeke (Citroën) zmieniło klasyfikację ES. Brytyjczyk uzyskał najlepszy czas tymczasowy na swoim C3 w 39'15″6, 7″3 lepszy od Sébastiena Ogiera.

00h19

Nowozelandczyk ustanawia drugi czas tymczasowy i kończy z Hyundaiem i20 oznakowanym na lewym tylnym nadkolu. „Przez pierwszą połowę SS byliśmy w trybie awaryjnym – po prostu musieliśmy sobie dać radę. To pierwszy raz tutaj, w nowych samochodach, i musimy się jeszcze czegoś nauczyć. »

00h19

Bardzo dobry czas Haydena Paddona (Hyundai) z czasem 39'33″5, 10″6 za Sébastienem Ogierem.

00h16

Zwróć uwagę na uszkodzony przedni zderzak w Hyundaiu i20 firmy Neuville, co wskazuje, że w nic nie uderzył.  

00h15

Thierry Neuville (Hyundai) ustanawia trzeci czas tymczasowy z czasem 3'39″47, 2″24 za Ogierem. „Bardzo zmagałem się z brakiem mocy. » przyznaje Belg.

00h13

Lefebvre zgłasza problemy z utratą wspomagania kierownicy i środkową różnicą temperatur.

00h10

Po dobrym początku odcinka specjalnego Stéphane Lefebvre (Citroën) ostatecznie stracił 1:12″6, do tymczasowego najlepszego czasu Ogiera na SS4.

00h09

Elfyn Evans (Ford) stracił 1'28″7 na SS4 na Sébastienie Ogierze.

00h08

Kris Meeke (Citroën) pozostaje najszybszy na trzeciej sekcji, 12″1 lepszy od najlepszego czasu na tym etapie od Dani Sordo (Hyundai).  

00h05

Dani Sordo (Hyundai) jest najbliżej Sébastiena Ogiera (Ford) na dystansie 54,90 km El Chocolate 2, tracąc 12″8 do aktualnego mistrza świata. Podobnie jak jego rywale, Hiszpana dotknęły problemy ze swoim i20 WRC. „Mamy problem z silnikiem. Na końcu nie było żadnego anti-lagu, byliśmy w trybie awaryjnym. »

00h03

Ott Tänak (Ford) uzyskał czas 1'11"5 za swoim kolegą z drużyny M-Sport, Sébastienem Ogierem, a także zgłosił problemy z przegrzaniem i był zmuszony jeździć w trybie szosowym.

00h00

Podobnie jak Latvala, Ogier zgłasza obawy dotyczące temperatury. „Przez większą część etapu mieliśmy alarm silnika informujący o jego przegrzaniu. » Francuz uważa, że ​​wybór miękkich opon mógł być bardziej odpowiedni.

23h58

„Silnik za bardzo się nagrzewa i musieliśmy jechać w trybie drogowym. » wyznaje Latvala, wyjaśniając swój rozczarowujący czas w meczu przeciwko Ogierowi. Fin zgłasza także problemy z hamulcami.

23h56

Z kolei na miejsce przyjeżdża Sébastien Ogier (Ford), a Francuz znacznie poprawia czas Latvali z czasem 39'22″9, czyli o 1'25″3 lepszy od kierowcy Toyoty.

23h55

Jari-Matti Latvala (Toyota) uzyskał czas 40’48″2

23h54

Według doniesień Lorenzo Bertelli został aresztowany ze swoim Fordem Fiestą.

 

 

23h53

49-calowa przerwa między Tänakiem i Ogierem jest teraz w czwartej części. Kierowca Forda Fiesty nr 4 stracił dużo w stosunku do swojego kolegi z drużyny w tym SS2.

Aby przeczytać także