Problemem napotkanym przez Neuville'a w SS5 była utrata ciśnienia paliwa. Ten problem został rozwiązany dzięki wsparciu.
Daniel Barritt, pilot Evansa, faktycznie ucierpiał w wypadku. Dla Walijczyka porzucenie może być trwałe.
Malcolm Wilson właśnie potwierdził, że Evans nie wyjedzie dziś po południu, ponieważ jego Fiesta jest zbyt uszkodzona. Walijczyk mógł nawet zdecydowanie się poddać.
#Rajd Meksyku SS5: Kolejny raz w pierwszej trójce (i 3. w sumie)! „Nie jest zły też w slalomie. @SebastienLoeb ! Jego doświadczenie @FIAWorldRX Może ?! » #WRC #CitroënRacing pic.twitter.com/TofLfeXX0c
— Daniel Elena (@DanosElena) 9 marca 2018
M-Sport zmienia cały tył Forda Evansa. Mechanicy mają tylko pół godziny na naprawę Fiesty WRC.
Dani Sordo (Hyundai) po raz pierwszy prowadzi w Rajdzie Meksyku. Hiszpan przejął kontrolę podpisując dwa kolejne draśnięcia (SS3 i SS4) korzystając z dobrej pozycji na drodze. Jego Hyundai i20 WRC wrócił do służby ponad 16 sekund przed Citroënem C3 WRC.
Kris Meeke zajmuje drugie miejsce, mimo że Irlandczyk z Irlandii Północnej przestraszył się w superspecjalnym wyścigu Leona, gdy uderzył rośliną spinką do włosów. Anglik jest o sekundę przed swoim kolegą z zespołu, Sébastienem Loebem, który po raz pierwszy wraca do WRC od Rajdu Monte Carlo w 2015 r. Sześciokrotny zwycięzca meksykańskiej imprezy wykorzystuje przed sobą asfaltową drogę.
Dziewięciokrotny mistrz WRC prowadzi do pierwszej Toyoty prowadzonej przez Otta Tänaka nieco ponad trzy sekundy. Estończyk jako jedyny utrzymał dobre tempo, podczas gdy Yaris WRC cierpiał z powodu przegrzania silnika. Jari-Matti Latvala jest dopiero siódmy, za Sébastienem Ogierem (M-Sport) i Andreasem Mikkelsenem (Hyundai), natomiast Esapekka Lappi jest dopiero dziesiąty za Teemu Suninenem (M-Sport) i Thierrym Neuvillem (Hyundai).
Zgodnie z oczekiwaniami lider mistrzostw stracił dziś rano czas na otwieraniu drogi. Belg był siódmy, zanim na ostatnim kursie stracił prawie pół minuty z powodu problemu z silnikiem.
W WRC 2 Pontus Tidemand (Skoda) prowadzi, mając ponad dwie minuty przewagi nad Gusem Greensmithem (Ford), a tuż za nim plasuje się Jari Huttunen (Hyundai), który spowolnił z powodu przebicia opony. Kalle Rovanperä (Skoda) wycofał się z pierwszego odcinka specjalnego tego dnia.
Załogi będą rywalizować w drugim przejściu od godz. 23:XNUMX czasu francuskiego.
Tänak: „Mieliśmy ten sam problem we wszystkich samochodach. Starałem się zrobić wszystko, co w mojej mocy, aby poradzić sobie z tymi obawami. Będziemy musieli sobie z tym radzić cały dzień. Jeśli mocno przyspieszysz, zachowasz całą moc. »
Daniel Elena: „Rajdy są trochę jak jazda na rowerze. Najtrudniej było przyzwyczaić się do nowego ES i samochodu. Temperatury są trudne do zniesienia. Moje plecy trzymają się dobrze (po wypadku w Dakarze). »
Kris Meeke (Citroën) prawie stracił dużo czasu. Irlandczyk z Irlandii Północnej uderzył w roślinę na ostatnim nawrocie odcinka specjalnego Leona, SS5 Rajdu Meksyku, o długości zaledwie 1,11 km, ale był w stanie ukończyć trasę dwie sekundy za zarysowaniem Teemu.Suninen (M-Sport), autor pomiaru czasu z 1'03"7.
Thierry Neuville (Hyundai) napotkał problemy z silnikiem. Belg stracił na trasie ponad 26 sekund.
Sébastien Loeb (Citroën) utrzymywał dobre tempo, tracąc dwie dziesiąte sekundy, remisując z Ottem Tänakiem (Toyota). Jego rodak Sébastien Ogier (M-Sport) był siedem dziesiątych straty, a lider Dani Sordo (Hyundai) stracił pół sekundy.
Dani Sordo ma teraz ponad 16 sekund przewagi nad Krisem Meeke. Sébastien Loeb wyprzedza swojego kolegę z zespołu o sekundę, pozostając w trzecim rzędzie przed Ottem Tänakiem, Sébastienem Ogierem i Andreasem Mikkelsenem (Hyundai). Jari-Matti Latvala (Toyota) wspina się na siódme miejsce przed Teemu Suninenem, a obaj Finowie skorzystali na problemach Thierry'ego Neuville'a, który spadł na dziewiątą pozycję przed Esapekką Lappi (Toyota).
Loeb: „Dzień dobry dla mnie. Znalazłem odpowiednie tempo, mimo że korzystam z dobrej pozycji na drodze. Opony są bardzo miękkie jak na te temperatury, ale dokonaliśmy właściwego wyboru. Postaram się utrzymać dobre tempo. W każdym razie podoba mi się to, te nowe WRC dają radość z jazdy. »
Sordo: „Na pewno mamy dobrą pozycję na trasie, ale wolałbym być na szczycie mistrzostw i wygrywać. Po południu będzie trudno dla opon. »
Evans: „Zostałem na 6. biegu, kiedy straciłem kontrolę nad samochodem i nie miałem wystarczającej mocy, aby ją odzyskać. Od razu wyskoczyliśmy z samochodu, myśląc, że się poddamy. Nie zamierzam być najpopularniejszym wśród mechaników. »
Kolejny dobry czas Loeba, który dojechał na metę ze stratą 2 dziesiątych do Suninena, który utrzymał wynik. Dziewięciokrotny mistrz WRC pozostaje trzeci.
Błąd Meeke'a w super specjalnym:
Meeke vs. (na szczęście nie) #Rajd Meksyku Żyj dalej https://t.co/twccZ0hRvh #WRCLive #WRC pic.twitter.com/t2UVC7ZUJA
— WRC (@OfficialWRC) 9 marca 2018
Sordo zapewnia, kończąc pół sekundy od tymczasowego zera. Kierowca Hyundaia powinien utrzymać prowadzenie w południe.
Meeke: „Byłem jedynym, który zdecydował się na twarde opony. Nie wiem, czy to był dobry wybór, bo dość mocno zmienił balans samochodu. Podjąłem ten wybór w zeszłym roku i opłaciło się, ale temperatury są naprawdę wysokie. To nie było zbyt ważne. »
Suninen wyznacza punkt odniesienia, wyprzedzając Mikkelsena o jedną dziesiątą. Kierowca M-Sportu znajduje się na 9. pozycji.
Evans ogranicza obrażenia, ustawiając piąty raz, 5″1 za tymczasowym zadrapaniem Mikkelsena. Kierowca M-Sport po przewróceniu się w poprzednim odcinku specjalnym zajmuje 8. miejsce.
Meeke ustanawia piąty czas, 5″1 straty do wzorca. Kierowca Citroëna tuż przed metą stracił czas, uderzając... rośliną w spinkę do włosów. Kierowca Citroëna mógł wiele stracić w tym zdarzeniu.
Latvala: „Widziałem, jak Neuville przybywa powoli, jakby był w trybie „łącznikowym”. Jego samochód wydawał dziwne dźwięki. Jeśli chodzi o nas, mieliśmy również problemy mechaniczne i musieliśmy poruszać się ostrożnie. Mam nadzieję, że uda nam się rozwiązać ten problem w ramach wsparcia. Powinniśmy znów być konkurencyjni. »