18h04

Rankingi SS5 i ogólne:

 

17h58

Hayden Paddon (Hyundai) po raz kolejny zapisał się na dystansie 26,7 km Viana do Castelo, który ukończył z czasem 15'35''6, z ponad 4 sekundami przewagi nad swoim kolegą z drużyny Dani Sordo. Kris Meeke (Citroën) uplasował się na piątym miejscu, wyprzedzając Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) o 5 dziesiątych i jedną dziesiątą Otta Tänaka (Ford). Elfyn Evans (Ford) i Craig Breen (Citroën) ukończyli wyścig na 7. pozycji od zera, przed Thierrym Neuvillem (Hyundai), Sébastienem Ogierem (Ford) oraz Toyotami Juho Hänninena i Esapekki Lappi. Stéphane Lefebvre (Citroën) ustanowił 6. najszybszy czas.

Mads Ostberg (Ford) na 3. miejscu stracił ponad 9 minuty z powodu przebicia opony.

Kris Meeke objął prowadzenie w Rajdzie Portugalii, mając 2 dziesiąte przewagi nad Jari-Matti Latvalą. Ott Tänak traci nieco ponad sekundę i ma kilka dziesiątych przewagi nad Craigiem Breenem. Hayden Paddon zajął 5. miejsce z ponad 4 sekundami przewagi nad Sébastienem Ogierem. Dani Sordo miał przewagę nad swoim kolegą z drużyny Thierrym Neuvillem zaledwie o 2 dziesiąte sekundy od 6. miejsca. Pierwszą beneficjentką przebicia opony Madsa Ostberga była Elfyn Evans. Esapekka Lappi dołącza do pierwszej dziesiątki kilka sekund przed swoim kolegą z drużyny i rodakiem Juho Hänninenem.

17h56

To właśnie przebicie opony spowodowało zatrzymanie Ostberga. „Myślałem, że uda mi się w ten sposób dotrzeć do mety, ale nie było to możliwe. Obręcz została złamana, co kosztowało nas więcej czasu. »

17h45

Ostberg stracił ponad 3 minuty po zatrzymaniu się, będąc na 9. miejscu. Lefebvre ustanowił czas 12., 18 za Paddonem, a Lappi na 12 sekund.

17h42

Hänninen dobiegł do mety około dziesięciu sekund za Meeke, ustanawiając najgorszy czas tymczasowy z Ogierem. Kierowca Toyoty znajduje się w rankingach około dziesięciu sekund za Evansem. „Drogi były dość trudne. »

17h41

Meeke ustanawia trzeci czas tymczasowy, 3 sekund za Paddonem po dokonaniu wyboru opon mieszanych. Kierowca Citroëna obejmuje prowadzenie w Rajdzie Portugalii, 5 dziesiąte przed Latvalą.

17h39

Paddon podpisuje tymczasowe z czasem 15’35″6. Kierowca Hyundaia zdążył już na pierwszym okrążeniu zaliczyć rysę. Nowozelandczyk wyprzedza swojego kolegę z drużyny Sordo o 4″2 sekundy i traci niecałe 3 sekundy do Breena.

17h39

Film poklatkowy przedstawiający naprawy C3 WRC Lefebvre’a w połowie etapu serwisu:

 

17h37

Breen notuje piąty czas tymczasowy, 5″1 za tymczasowym zadrapaniem Sordo. W rankingach kierowca Citroëna wciąż traci 9 dziesiątych sekundy do Tänaka.

17h35

Evans osiąga ten sam czas co Latvala, 1″6 za Sordo. W klasyfikacji generalnej kierowca Dmacka traci 6 cali do Neuville'a. „Próbowaliśmy dokonać agresywnego wyboru opon. »

17h33

Sordo poprawił czas Tänaka o 1″5, uzyskując czas 15’39″8. Kierowca Hyundaia traci 2 dziesiąte sekundy do Ogiera, który przed drugim przejazdem był na 5. miejscu. „ 

17h31

Tänak zdobywa dziesiąte miejsce przed Latvalą, uzyskując czas 15:41”3. Estończyk traci zaledwie sekundę do kierowcy Toyoty.

17h30

Neuville zajmuje 1″7 miejsce za Latvalą, a przed Ogierem o 2″4. „Poszło dobrze, ale scena była bardzo śliska. Myślę, że dokonaliśmy najlepszego wyboru na przejście (2 twarde i 3 miękkie). » Neuville w tabeli stracił 3 sekundy za Ogierem.

17h27

Latvala poprawia benchmark osiągając czas 15’41”4, 4”1 mniej niż Ogier. Francuz jest teraz 8″9 za kierowcą Toyoty. „Staram się zachować opony na pozostałe etapy, ponieważ wziąłem tylko miękkie mieszanki. »

17h23

Ogier zakończył wyścig z czasem 15 minut 45 cali i 5 sekund, tracąc sekundę do rekordu Paddona osiągniętego dziś rano. Francuz od razu zostawia swojego Forda, żeby sprawdzić opony (ma 2 twarde i 3 miękkie). „Nie było tak źle, ale samochód dużo się rusza. Pod koniec cierpiałem. »

17h21

Tänak jest obecnie najszybszy i ma 4 cala przewagi nad Ogierem w 5. secie. Sordo ma 2 s przewagi nad Francuzem w pierwszym sektorze, Neuville prowadzi do mistrza świata o sekundę w drugim pośrednim.

17h19

Kierowca samochodu zero twierdzi, że warunki pogorszyły się w porównaniu z pierwszym przejazdem, a po przejeździe samochodów pojawiło się więcej kamieni i nierównych dróg.

17h14

Latvala ma 2″3 przewagi nad Ogierem w drugim sektorze. Neuville traci 2/1 sekundy do kierowcy M-Sport na pierwszym miejscu pośrednim.

17h04

Ogier rozpoczął już odcinek specjalny, w którym ścigają się Latvala i Neuville.

17h02

Strategie ewoluują w drugim przebiegu:

Meeke wziął 3 twarde i 2 miękkie.

Breen i Lefebvre wzięli 4 miękkie i 2 twarde.

Ogier, Tänak, Neuville i Paddon wybrali 2 twarde i 3 miękkie.

Sordo wolał 4 miękkie i 1 twardy.

Latvala i Hänninen wybrali 5 ofert.

Aby przeczytać także