Rankingi SS5 i ogólne:
SS5PaddonSordoMeekeTanakLatvalaEvansBreenNeuvilleOgierhttps://t.co/zDgHafZBgz #wrc #RajdPortugalii pic.twitter.com/aaOq4S5NTA
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 19 maja 2017
Hayden Paddon (Hyundai) po raz kolejny zapisał się na dystansie 26,7 km Viana do Castelo, który ukończył z czasem 15'35''6, z ponad 4 sekundami przewagi nad swoim kolegą z drużyny Dani Sordo. Kris Meeke (Citroën) uplasował się na piątym miejscu, wyprzedzając Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) o 5 dziesiątych i jedną dziesiątą Otta Tänaka (Ford). Elfyn Evans (Ford) i Craig Breen (Citroën) ukończyli wyścig na 7. pozycji od zera, przed Thierrym Neuvillem (Hyundai), Sébastienem Ogierem (Ford) oraz Toyotami Juho Hänninena i Esapekki Lappi. Stéphane Lefebvre (Citroën) ustanowił 6. najszybszy czas.
Mads Ostberg (Ford) na 3. miejscu stracił ponad 9 minuty z powodu przebicia opony.
Kris Meeke objął prowadzenie w Rajdzie Portugalii, mając 2 dziesiąte przewagi nad Jari-Matti Latvalą. Ott Tänak traci nieco ponad sekundę i ma kilka dziesiątych przewagi nad Craigiem Breenem. Hayden Paddon zajął 5. miejsce z ponad 4 sekundami przewagi nad Sébastienem Ogierem. Dani Sordo miał przewagę nad swoim kolegą z drużyny Thierrym Neuvillem zaledwie o 2 dziesiąte sekundy od 6. miejsca. Pierwszą beneficjentką przebicia opony Madsa Ostberga była Elfyn Evans. Esapekka Lappi dołącza do pierwszej dziesiątki kilka sekund przed swoim kolegą z drużyny i rodakiem Juho Hänninenem.
To właśnie przebicie opony spowodowało zatrzymanie Ostberga. „Myślałem, że uda mi się w ten sposób dotrzeć do mety, ale nie było to możliwe. Obręcz została złamana, co kosztowało nas więcej czasu. »
Ostberg stracił ponad 3 minuty po zatrzymaniu się, będąc na 9. miejscu. Lefebvre ustanowił czas 12., 18 za Paddonem, a Lappi na 12 sekund.
Hänninen dobiegł do mety około dziesięciu sekund za Meeke, ustanawiając najgorszy czas tymczasowy z Ogierem. Kierowca Toyoty znajduje się w rankingach około dziesięciu sekund za Evansem. „Drogi były dość trudne. »
Meeke ustanawia trzeci czas tymczasowy, 3 sekund za Paddonem po dokonaniu wyboru opon mieszanych. Kierowca Citroëna obejmuje prowadzenie w Rajdzie Portugalii, 5 dziesiąte przed Latvalą.
Paddon podpisuje tymczasowe z czasem 15’35″6. Kierowca Hyundaia zdążył już na pierwszym okrążeniu zaliczyć rysę. Nowozelandczyk wyprzedza swojego kolegę z drużyny Sordo o 4″2 sekundy i traci niecałe 3 sekundy do Breena.
Film poklatkowy przedstawiający naprawy C3 WRC Lefebvre’a w połowie etapu serwisu:
30 minut na naprawę #C3WRC…Praca wykonana dla #Armia Czerwona! @SLefebvreRallye i @moreaugabin wracamy na 4 kołach! #WRC #RajdPortugalii pic.twitter.com/kUpLwOayHV
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 19 maja 2017
Breen notuje piąty czas tymczasowy, 5″1 za tymczasowym zadrapaniem Sordo. W rankingach kierowca Citroëna wciąż traci 9 dziesiątych sekundy do Tänaka.
Evans osiąga ten sam czas co Latvala, 1″6 za Sordo. W klasyfikacji generalnej kierowca Dmacka traci 6 cali do Neuville'a. „Próbowaliśmy dokonać agresywnego wyboru opon. »
Sordo poprawił czas Tänaka o 1″5, uzyskując czas 15’39″8. Kierowca Hyundaia traci 2 dziesiąte sekundy do Ogiera, który przed drugim przejazdem był na 5. miejscu. „
Tänak zdobywa dziesiąte miejsce przed Latvalą, uzyskując czas 15:41”3. Estończyk traci zaledwie sekundę do kierowcy Toyoty.
Neuville zajmuje 1″7 miejsce za Latvalą, a przed Ogierem o 2″4. „Poszło dobrze, ale scena była bardzo śliska. Myślę, że dokonaliśmy najlepszego wyboru na przejście (2 twarde i 3 miękkie). » Neuville w tabeli stracił 3 sekundy za Ogierem.
Latvala poprawia benchmark osiągając czas 15’41”4, 4”1 mniej niż Ogier. Francuz jest teraz 8″9 za kierowcą Toyoty. „Staram się zachować opony na pozostałe etapy, ponieważ wziąłem tylko miękkie mieszanki. »
Ogier zakończył wyścig z czasem 15 minut 45 cali i 5 sekund, tracąc sekundę do rekordu Paddona osiągniętego dziś rano. Francuz od razu zostawia swojego Forda, żeby sprawdzić opony (ma 2 twarde i 3 miękkie). „Nie było tak źle, ale samochód dużo się rusza. Pod koniec cierpiałem. »
Tänak jest obecnie najszybszy i ma 4 cala przewagi nad Ogierem w 5. secie. Sordo ma 2 s przewagi nad Francuzem w pierwszym sektorze, Neuville prowadzi do mistrza świata o sekundę w drugim pośrednim.
Kierowca samochodu zero twierdzi, że warunki pogorszyły się w porównaniu z pierwszym przejazdem, a po przejeździe samochodów pojawiło się więcej kamieni i nierównych dróg.
Latvala ma 2″3 przewagi nad Ogierem w drugim sektorze. Neuville traci 2/1 sekundy do kierowcy M-Sport na pierwszym miejscu pośrednim.
Ogier rozpoczął już odcinek specjalny, w którym ścigają się Latvala i Neuville.
Strategie ewoluują w drugim przebiegu:
Meeke wziął 3 twarde i 2 miękkie.
Breen i Lefebvre wzięli 4 miękkie i 2 twarde.
Ogier, Tänak, Neuville i Paddon wybrali 2 twarde i 3 miękkie.
Sordo wolał 4 miękkie i 1 twardy.
Latvala i Hänninen wybrali 5 ofert.