Wycieczka po Korsyce 2016
Evans powiększył swoją przewagę w WRC 2 do 22 sekund nad Kopeckym. Bonato pozostaje na tymczasowym podium kilka minut od lidera kategorii, wyprzedzając Maurina po zatrzymaniu Abbringa.
Podczas gdy Sébastien Ogier (Volkswagen) ustanowił nowy rekord w La Porta – Valle di Rostino, pokonując 53,72 km w 35'38'1, Thierry Neuville (Hyundai) wyprzedził Andreasa Mikkelsena (Volkswagen) o ponad pięć sekund. Dani Sordo (Hyundai) odzyskał dynamikę, kończąc wyścig ze stratą 15 sekund do wzorca i zyskując o minutę do Érica Camilli (Ford), spowolnionego przez nadchodzące opady deszczu.
Sébastien Ogier ma teraz 59 cali przewagi nad Thierrym Neuvillem. Belg ma prawie 5 sekund przewagi nad Andreasem Mikkelsenem. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) umocnił swoją czwartą pozycję przed Craigiem Breenem (Citroën), który znalazł się ponad pół minuty za Finem. Hayden Paddon (Hyundai) pozostaje szósty i wyprzedza Daniego Sordo, który ma prawie minutę przewagi nad Ériciem Camillim.
Camilli zakończył wyścig ze stratą 6 sekund za Ostbergiem i spadł na 8. pozycję prawie minutę za Sordo. Ostatni kierowcy, którzy przejechali, musieli zmniejszyć tempo w związku z nadejściem deszczu w odcinku specjalnym.
Breen traci ponad 16 sekund na torze Latvala i znajduje się ponad pół minuty za kierowcą VW zajmującym 4. miejsce.
Tänak jest najwolniejszy z mety, 13 sekund za Ostbergiem. Kierowca Dmacka nadal cierpi na korsykańskich drogach.
Ostberg finiszował ponad minutę za zera Ogiera i ponad pół minuty za Paddonem.
Sarrazin również zostaje aresztowany w odcinku specjalnym. To zła passa dla i20 R5.
Abbring zostaje aresztowany w odcinku specjalnym. Holender w nowym Hyundaiu i3 R2 w WRC 20 był trzeci.
Sordo ustanawia czwarty czas tymczasowy, odzyskując 4″9 w Latvali. „Starałem się działać szybko, ale wygląda na to, że zmarnowałem dużo czasu. » Hiszpan walczy z Camillim o 2. miejsce.
Latvala zakończył wyścig ze stratą 28 sekund za Ogierem. Finowi może grozić Breen w walce o 4. miejsce. „Nie mogę hamować w tym samochodzie. To bardzo trudne, ale tak właśnie jest. »
Neuville zaliczył świetny występ, kończąc wyścig niecałe 6 sekund za Ogierem i zyskując 5″4 sekundy od Mikkelsena. Norweg jest teraz 10″8 za Belgiem.
Paddon zajmuje 18″7 miejsce za Mikkelsenem i pół minuty za Ogierem. Kierowca Hyundaia jest na 6. miejscu. „Nic więcej nie mogłem zrobić. Samochód się porusza. Będziemy musieli przeanalizować dane po wyścigu, aby zobaczyć, jak poczynić postępy. »
Mikkelsen zajmuje 11″3 miejsce za Ogierem i ryzykuje utratę pozycji w stosunku do Neuville. „Na początku trochę za mocno uderzyłem w opony. Pod koniec byli już zbyt zmęczeni. »
Mikkelsen zajmuje 11″3 miejsce za Ogierem i ryzykuje utratę pozycji w stosunku do Neuville. „Na początku trochę za mocno uderzyłem w opony. Pod koniec byli już zbyt zmęczeni. »
Ogier uzyskał czas 35'38″1, nieco ponad sekundę gorszy od porannego rekordu Meeke'a, mimo że wszystko poprawiało jego osobisty czas. „Było zupełnie sucho. Specjalność jest dobra. Ze względu na nieprzewidywalną pogodę wziąłem miękkie opony. »
Mikkelsen jest 8″8 za Ogierem w 5. sektorze. W poprzednim splicie Neuville wyprzedził Norwega o 5″6.
Neuville wyprzedza Mikkelsena o 4″2 sekundy w 3. sektorze, ale w tej chwili to Ogier pozostaje najszybszy.
Neuville wyprzedza Mikkelsena. Belg ma 2″8 przewagi nad Norwegiem w drugim sektorze.
Mikkelsen traci teraz czas na Ogierze. Norweg, który walczy z Neuville o 2. miejsce, traci 2″4 sekundy do swojego kolegi z drużyny w 2. sektorze.
Obecnie w kolejnej fazie pada silna ulewa. Oczekuje się, że późnym popołudniem ekipy będą musiały stawić czoła mokrej nawierzchni. Sordo ryzykuje kłopoty ze swoimi twardymi oponami.