Rajd Monzy 2021

19h31

„Grazie a tutti!” Dziękujemy za śledzenie nas. Do zobaczenia jutro o 7:38, aby śledzić drugi etap w relacji na żywo na AUTOhebdo.fr!

19h29

Wygląd Rajdu Monza 2021 (Włochy) wydaje się być podzielony na dwie części. Pierwsza to górskie etapy Lombardii. W piątek, 19 listopada rano, Sébastien Ogier (Toyota) przytrzymał linę na tym boisku ze szkodą dla Elfyna Evansa (Toyota).

Dziś po południu karawana wróciła na Autodromo Nazionale w Monza i tendencja uległa odwróceniu. Na trzech nerwowych odcinkach specjalnych (zakręty pod kątem prostym, szykany, kręte przejazdy) Walijczyk dogonił, a następnie wyprzedził francuskiego przeciwnika.

Nie mówimy o gigantycznej przepaści, ale najwyżej o kilku sekundach, co stanowi dowód na to, że obaj panowie ewoluują na poziomie stratosferycznym. Po siedmiu odcinkach specjalnych Elfyn Evans, który w klasyfikacji kierowców traci 17 punktów, ma 1 s przewagi nad Gapençais w poszukiwaniu ósmego tytułu mistrzowskiego.

Jeśli Elfyn Evans utrzyma prowadzenie, musi liczyć na spadek prędkości rywala i ukraść mu koronę, na przykład na co najmniej szóste miejsce. To nie jest droga, którą podąża rajd, biorąc pod uwagę przepaść, jaka dzieli Toyoty od pościgów.

Sébastien Ogier również przyznaje, że sytuacja jest pod kontrolą. „Jedynym niebezpieczeństwem jestem ja. Koncentruję się tylko na jeździe. To był dobry dzień. Dziś rano w górach świetnie się bawiłem. Dziś po południu trochę mniej, zwłaszcza że miałem problem z hamulcami w SS5, co kosztowało mnie kilka sekund. Byłem trochę bardziej ostrożny ze względu na wszystkie szykany i przeszkody, w które łatwo można trafić.

Jestem zadowolony ze swojej dzisiejszej pozycji. Nie muszę atakować. W sobotę muszę kontynuować to samo. »

Elfyn Evans wie, że jego los nie jest w jego rękach, jeśli chce dodać swoje nazwisko do listy nagród WRC. Musi dać z siebie wszystko i zobaczy, gdzie skończy Sébastien Ogier. „Nie było idealnie, ale dobrze pokonywałem etapy na torze. Od zeszłego roku włożyłem dużo energii w nadrabianie braków w tym obszarze. W sobotę zamierzam utrzymać to samo tempo, nie mogę trafić lepiej. »

Na swojej ziemi Andrea Adamo musi się wściekać. Kapryśny włoski szef Hyundai Motorsport może jedynie zauważyć zdumiewające wady i20 Coupe WRC, ku wielkiemu zaskoczeniu Thierry'ego Neuville'a, który był trzeci, tuż przed swoim kolegą z drużyny Dani Sordo. I to nie Teemu Suninen, zastępujący Otta Tänaka (wycofanie się z powodów rodzinnych), przywróci ster na miejsce (8. miejsce z prawie 1'30''!).

„Zwykle w tego typu warunkach (mokra i zimna droga) jesteśmy lepsi od innych” – wskazuje Belg. Tak było w Katalonii. Tutaj już tak nie jest. Nie wiem dlaczego. Dziś wieczorem zmieniliśmy ustawienia na dwóch ostatnich etapach. Zobaczymy, czy zaprocentuje to jutro w górach. »

Zaangażowany przez francuski zespół 2C Compétition Oliver Solberg (Hyundai) może się uśmiechać. Norweg, choć trenował ze swoim nowym pilotem Elliottem Edmondsonem, ukończył wszystkie odcinki specjalne z charakterystycznym dla niego entuzjazmem. Mając zaledwie 20 lat, syn Pettera Solberga zanotował kilka świetnych występów, które pozwalają mu łaskotać oficjalne Hyundaie.

W M-Sport poranny wypadek Adriena Fourmaux (który w sobotę wystartuje ponownie w superrajdzie) pozwolił skupić się na Gusie Greensmithie, który rozpoczął rajd bez większej ulgi (7.).

W WRC2 przebicie Andreasa Mikkelsena (Skoda) i zjazd Nikolaya Gryazina (Skoda) otworzyły drogę Marco Bulacii (Skoda).

Wreszcie w WRC3 walka o tytuł pomiędzy Yohanem Rosselem (Citroën) a Kajetanem Kajetanowiczem (Skoda) obraca się na korzyść Francuza, wspieranego przez Rookie Academy. Mieszkaniec Saintéloc Racing prowadzi debaty, a nawet pojawia się jako pierwszy kierowca Rallye2, zajmując w sumie 10. miejsce.

18h52

Oliver Solberg ustanawia 7. najszybszy czas swoim Hyundaiem, 6 cali za Danim Sordo. „To był bardzo solidny dzień. Nie mogłem zmierzyć temperatury hamulców, bo wydaje mi się, że nie rozgrzałem wystarczająco opon przed startem. »

18h51

Gus Greensmith (Ford) stracił jednak dodatkowe 5 cali. „Niewiele więcej mogę zrobić. »

18h46

Dani Sordo obsypuje radością Takamoto Katsutę. Kierowca Hyundai Motorsport ustanawia najlepszy czas z przewagą 2″2 nad Japończykiem. „Samochód jest znacznie bardziej precyzyjny, tak jak w Katalonii. Wprowadziliśmy tylko małe zmiany, ale to robi dużą różnicę. »

18h45

Tym razem Takamoto Katsuta (Toyota) dostarcza idealny egzemplarz! Wcześniej tego popołudnia Japończycy, spowolnieni przez zgaśnięcie silnika podczas mijania nawrotu podczas celowania w rysę, osiągnęli tymczasowy czas zarysowania o 1″4 nad Elfynem Evansem. „Dobrze jest to zrobić tym razem, nawet jeśli nie było to łatwe. Postaram się poprawić jutro rano, ponieważ nie miałem dobrych przeczuć w górach. »

18h41

Kalle Rovanperä (Toyota) kończy wyścig na luzie, aby chronić wiodącą pozycję swojego zespołu w Mistrzostwach Producentów. „To ważne dla zespołu, ale nie jest to łatwe zadanie. Postaram się cieszyć weekendem. »

18h38

Thierry Neuville (Hyundai) osiąga ten sam czas co Sébastien Ogier! „Uczucie jest dobre, ale jest dziwne, ponieważ staramy się uzyskać większą wydajność. Naprawienie tego do jutra wygląda na skomplikowane. »

18h36

Evans: „Ten etap jest trudny do pokonania, szczególnie szykany na zimnych oponach i w nocy. To nie jest zbyt zabawne. Ale cieszę się, że z tego wyszedłem. Miałem dobrą passę na etapach na torze, ale aby tak było również na odcinkach górskich, nadal muszę pracować. »

18h36

Elfyn Evans pokonuje Sébastiena Ogiera zaledwie jedną dziesiątą w tym odcinku specjalnym!

18h35

Elfyn Evans odzyskuje przewagę z 3 dziesiątymi przewagi na drugim punkcie kontrolnym!

18h33

Ogier: „Mogę być zadowolony z tego dnia. Dziś rano mieliśmy kilka dobrych etapów w górach. Na torze dzisiejszego popołudnia nie chciałem podejmować zbyt dużego ryzyka. »

18h32

Francuz osiąga przerwę z prędkością 191 km/h na prostych włoskim torze. Po 2,62 km Elfyn Evans został pokonany o ponad sekundę i wrócił na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej!

18h28

Sébastien Ogier (Toyota) rozpoczyna odcinek specjalny od jazdy po historycznym torze Monza.

18h25

Na Autodromo Nazionale w Monza (Włochy) zapadła noc. Rozpoczyna się ostatnia specjalność tego dnia. Jej imie ? Grand Prix (10,29 km). To bardzo proste, kurs skupia się na torze, na którym rozgrywana jest Formuła 1!

Aby przeczytać także