Rajd Argentyny 2018
A oto podsumowanie pierwszego etapu Toyota Gazoo Racing w Rajdzie Argentyny zdominowanym przez Otta Tänaka:
Sprawdź także podsumowanie pierwszego etapu Hyundaia:
Aby poczekać do startu 2. etapu, zapoznaj się z podsumowaniem pierwszego przejazdu odcinków specjalnych 1. etapu:
Tidemand pozostaje solidnym liderem w WRC 2 z przewagą 1:27 nad Greensmith.
Ott Tänak (Toyota) po raz trzeci z rzędu zaliczył wyjątkowy występ w Rajdzie Argentyny, rejestrując się na trasie SS8 Santa Rosa – San Agustin z czasem 13'35''0 na koniec 23,85 km. Najbliżej był Thierry Neuville (Hyundai) ze stratą 1”4, a za nim uplasował się Craig Breen (Citroën) niecałe trzy sekundy za nim. Dani Sordo (Hyundai) stracił dwie sekundy do swojego belgijskiego kolegi z drużyny. Kris Meeke (Citroën) był sześć sekund za nim, tuż przed Esapekką Lappi (Toyota) i Andreasem Mikkelsenem (Hyundai). Sébastien Ogier (M-Sport) ma prawie dziewięć sekund przewagi nad swoim kolegą z drużyny Teemu Suninenem i Elfynem Evansem.
Ott Tänak kończy pierwszy etap z prawie 23-sekundową przewagą nad Krisem Meeke. Thierry Neuville wyprzedził swojego kolegę z drużyny Daniego Sordo o niecałą sekundę. Sébastien Ogier pozostaje piąty, przed Craigiem Breenem i Andreasem Mikkelsenem. Esapekka Lappi zajęła ósme miejsce pokonując Elfyna Evansa. Teemu Suninen nadal plasuje się w pierwszej dziesiątce, wyprzedzając Pontusa Tidemanda (Skoda), solidnego lidera WRC 10.
Klasyfikacja WRC na koniec piątku – 1. Tänak +1 godz. 30 m 38.6 sek. 2. Meeke +22.7 sek. 3. Neuville +28.6 sek. 4. Sordo +29.5 sek. 5. Ogier +36.4 sek. 6. Breen +41.2 sek. 7. Mikkelsen + 58.5 sek. 8. Lappi +1 m 07.9 sek. 9. Evans +1 m 10.3 sek. 10. Suninen +1 m 33.7 sek. #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 27 kwietnia 2018
Suninen: „Oczywiście nauczyliśmy się wielu rzeczy. Przyda się to w przyszłych rajdach. »
Al Qassimi nie jest zaskoczeniem, że jest najwolniejszy, a kierowca Citroëna wciąż traci ponad minutę do lidera Tänaka.
Evans: „Miałem duże trudności na tym etapie, szczególnie w tym SS. Dzień był trudny. »
Suninen pozostaje jednym z najwolniejszych, ale Fin jest co najmniej 1″5 przewagi nad swoim kolegą z drużyny Evansem. Na 10. miejscu pozostaje nieco odizolowany.
Breen: „Nasze tempo wydaje się lepsze i to miłe, ponieważ nie czułem, że zmierzamy we właściwym kierunku. »
Evans znów pozostaje w tyle. Najwolniejszy jest kierowca M-Sport, który traci do referencji ponad 15 sekund. Walijczyk spadł na 9. miejsce, 2″4 za Lappim.
Breen wyróżnia się, ustanawiając trzeci czas, 3″2 za Tänakiem. Kierowca Citroëna traci prawie 8 sekund do Ogiera i traci niecałe 6 sekund do zajmowanego przez Francuza 5. miejsca.
Lappi: „To był trudny dzień. Mieliśmy dobry poranek, ale cierpieliśmy z powodu dwóch przebitych opon. Opony są w porządku, jest tylko problem ze zjeżdżaniem z felgi. Chyba to pech. Przynajmniej jesteśmy na finiszu etapu. Warto się tego nauczyć. Ale dobry wynik wydaje się teraz trudny. »
Sordo: „Zawsze tracę czas pod koniec SS. Pozostajemy w walce. »
Sordo zajął miejsce 3″6 za Tänakiem, tracąc 2″2 do swojego kolegi z drużyny Neuville’a. Belg zajmuje 3. miejsce ze stratą 9 dziesiątych do Hiszpana.
Meeke: „Nie mogę dzisiaj śledzić Tänaka. Straciłem też trochę czasu przez nakłucie. Jutro rano prognozujemy mgłę, zobaczymy co się będzie działo. »
Lappi zajmuje 6″1 miejsce w stosunku do czasu odniesienia. Kierowca Toyoty walczy z Evansem o 8. miejsce.
Mikkelsen: „Musimy zapomnieć o przebiciu opony i iść dalej. Oczywiście nie chcieliśmy, żeby ten fragment tak wyglądał, ale jutrzejszy etap zapowiada się niebezpiecznie i nie poddajemy się. »
Meeke zajmuje 5″9 miejsce za czasem Tänaka, tracąc 4″5 do Neuville’a. Kierowca Citroëna utrzymał drugie miejsce z przewagą 2″5 nad Belgiem i 9″22 za Tänakiem.
Tänak: „To zdecydowanie dobry dzień, z wyjątkiem mojego błędu w SS2. Samochód naprawdę mi odpowiada. »