Wycieczka po Korsyce 2016
Ostatni etap Tour de Corse, który będzie się składał z 64 km pomiaru czasu podzielonych na dwa odcinki specjalne, rozpocznie się o 8:58 i będzie transmitowany na żywo za pomocą naszego tekstu na żywo.
Elfyn Evans (Ford Fiesta R5) zamyka pierwszą dziesiątkę, pozostając na czele WRC 2. Walijczyk zwiększył przewagę nad Janem Kopeckym (Skoda Fabia R5) do ponad pół minuty. Yoann Bonato (DS 3 R5) nie martwi się już Kevinem Abbringiem (Hyundai i20 R5) po zatrzymaniu Holendra na SS7.
W JWRC Yohan Rossel odzyskał przewagę nad Lurentem Pellierem, który traci 15 sekund do swojego rodaka. Pierwszą trójkę w tej kategorii zamyka Martin Koci.
Thierry Neuville (Hyundai) zdobył rysę na mokrej drodze Novella – Pietralba, 8. odcinek specjalny Tour de Corse, pokonując 30,8 km w 19'06''1 z dwiema sekundami przewagi nad kolegą z drużyny Dani Sordo, który był jednak obuty z twardymi oponami. Craig Breen (Citroën) ponownie zaimponował, tracąc sześć sekund do Jari-Mattiego Latvali (Volkswagen) i zyskując ponad dziewięć sekund. Ott Tänak (Ford) czuł się bardziej komfortowo na mokrej nawierzchni na oponach Dmack, kończąc wyścig o dziesięć sekund za wzorcem, wyprzedzając o pół sekundy Andreasa Mikkelsena (Volkswagen). Sébastien Ogier (Volkswagen) zachował ostrożność, tracąc 13 sekund do swojego bezpośredniego przeciwnika. Éric Camilli (Ford) miał więcej problemów i dojechał do mety ze stratą 22 sekund.
Na koniec drugiego etapu Tour de Corse Sébastien Ogier utrzymuje 46-sekundową przewagę nad Thierrym Neuvillem. Andreas Mikkelsen traci teraz 21 sekund do kierowcy Hyundaia. Pierwszą piątkę nadal uzupełniają Jari-Matti Latvala i Craig Breen.
Camilli jest najwolniejszy wśród kierowców, którzy ukończyli 2. etap. Kierowca M-Sportu traci do lidera Neuville 22 sekundy i 7 dziesiątych do swojego kolegi z drużyny Ostberga.
Tymczasowa klasyfikacja dla SS8:
O/A Po dniu 21.Ogier2.Neuville +46.53.Mikkelsen +1:08.04.Latvala +1:41.35.Breen +2:04.96.Paddon +2:42.7#Hyundai #WRC pic.twitter.com/7X69Y1XVNF
— Thierry Neuville (@thierryneuville) 1 października 2016
Breen znów błyszczy, ustanawiając trzeci czas, 3 sekund za Neuvillem. „Jestem bardzo szczęśliwy, że udało mi się osiągnąć takie osiągi podczas mojego pierwszego asfaltowego rajdu w WRC. » Kierowca Abu Dhabi WRT traci 6 sekundy do Latvali, który nadal zajmuje 23. miejsce.
Tänak czuje się lepiej w tych mokrych warunkach dzięki oponom Dmack. Estończyk ustanowił czwarty czas tymczasowy, 4 sekund za tymczasowym osiągnięciem Neuville'a. „Chłodzi żelki i utrzymują je. Myślę, że pojechałem dobrze. »
Ostberg jest nadal najwolniejszy wśród przybywających. Kierowca M-Sport jest 6 sekund za Paddonem. „To było skomplikowane. Nie padało, ale było mokro. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy. »
Wydawało się, że twarde opony zadziałały, gdy Sordo ustanowił drugi czas tymczasowy, 2 sekundy za swoim kolegą z drużyny Neuvillem. Hiszpan traci 2 sekund do swojego kolegi z drużyny Paddona, który zajmuje 21. miejsce.
Latvala wyprzedza Paddona o jedną dziesiątą i powinien umocnić swoje 4. miejsce.
Neuville zdobywa tymczasowe szanse na około dziesięć sekund przewagi nad Mikkelsenem, uzyskując czas 19:06”1. Belg zajmujący drugie miejsce w klasyfikacji generalnej cofa kierowcę VW do 2. sekundy. „Uderzyłem w coś na początku etapu i potem poczułem wibracje. Dzisiaj nadal spisaliśmy się dobrze. Miałem 21 twarde i 3 miękkie dla tego specjalnego. „
Paddon zajął miejsce jedynie 4″9 za Mikkelsenem i 2″6 za Ogierem. Nowozelandczyk jest 6. „Nie jesteśmy w stanie zaatakować. »
Mikkelsen poprawił wynik Ogiera o 2″3, uzyskując czas 19’16″8.
Ogier uzyskał czas 19’19″1, prawie 50 sekund lepszy od swojego porannego czasu. „Chcieliśmy po prostu zakończyć dzień przy pogarszających się warunkach. »
Ogier na mokrym etapie przyjął ostrożne tempo. Wszyscy kierowcy, którzy startowali za nim, z wyjątkiem Ostberga, są szybsi od lidera Tour de Corse.
Ogier i Mikkelsen wyruszyli już na ostatni odcinek specjalny II etapu.
Ogier wyruszy na drugi przejazd Novella-Pietralba od godz. 17:02. Podpisał zdrapkę dziś rano z czasem 18:26″2, ale załogi powinny mieć większe trudności z powodu ulewy, która spadła na trasę.