24H Le Mans
Rajd Monzy 2021
Czy Elfyn Evans (Toyota) cierpi na chorobę wysokościową? Walijczyk nie czuł się komfortowo na pierwszym odcinku specjalnym w sobotę, rozgrywanym w górach Lombardii (Włochy) w odnowionym słońcu. Pozostawia kontrolę swojemu koledze z drużyny, Sébastienowi Ogierowi, który obejmuje prowadzenie w rajdzie Monza z przewagą 1″5!
„Miałem problemy ze znalezieniem przyczepności, samochód ślizgał się bardziej, niż się spodziewałem, wyjaśnił Elfyn Evans, który za wszelką cenę musi wyprzedzić Francuza, jeśli chce zdobyć tytuł. Może muszę być bardziej cierpliwy podczas jazdy. »
Wyścig specjalny wygrał Thierry Neuville (Hyundai). Belg wraca do niecałych 20 cali czołowej dwójki i dystansuje swojego kolegę z drużyny, Daniego Sordo.
W WRC2 nastąpił nowy zwrot akcji. Lider Marco Bulacia (Skoda) wypadł z drogi na zakręcie i uszkodził prawe tylne koło. Zatrzymał się na krawędzi odcinka specjalnego, ustępując miejsca Jariemu Huttunenowi (M-Sport Ford).
Ranking oferty specjalnej:
Generalna klasyfikacja :
Kolejny zwrot akcji w WRC2! Marco Bulacia (Skoda) rzekomo błędnie zinterpretował notatkę i w zakręcie wypadł z drogi! Lider kategorii ruszył ponownie, ale potem się obrócił. Uszkodzone prawe tylne zawieszenie. Nieco dalej na poboczu zatrzymała się Skoda Fabia.
Evans: „Miałem trudności ze znalezieniem przyczepności, samochód ślizgał się bardziej, niż się spodziewałem. Może muszę być bardziej cierpliwy podczas jazdy. »
Czy Elfyn Evans (Toyota) wstał na niewłaściwej nodze? Walijczyk traci dużo w pierwszym odcinku specjalnym dnia: 4″6! Pozostawia kontrolę nad rajdem Sébastienowi Ogierowi o 1″5!
Sébastien Ogier (Toyota) przegrywa tylko 1″7 z Thierrym Neuvillem. „Nie byłem na limicie, ponieważ był to nowy odcinek specjalny. Nie było idealnie, ale jest w porządku. »
Thierry Neuville (Hyundai) jest o krok lepszy od swojego kolegi z drużyny, Daniego Sordo. Belg dystansuje Hiszpana o dodatkowe 3″4. W klasyfikacji generalnej jego przewaga w walce o trzecie miejsce wynosi obecnie 6″4. „Mam nadzieję dogonić Toyoty, mam tylko 20 sekund straty. To mało i dużo jednocześnie. Mam takie same odczucia jak wczoraj, nie podjąłem nadmiernego ryzyka, ponieważ był to nowy odcinek specjalny. »
Dani Sordo (Hyundai) faktycznie wyprzedza szwedzkiego debiutanta o 1″7. „Rozpoczęcie odcinka specjalnego jest bardzo szybkie. »
Dwa dni po świętowaniu 47. urodzin swojego taty, Pettera Solberga, Oliver Solberg (Hyundai) sprawił, że opony jego i20 Coupe WRC zadymiły, mijając nawroty. Ustanowił tymczasowy najlepszy czas na 1″! „To satysfakcjonujące! Samochód jest trochę niezgrabny, ale kierowcy, którzy przybędą, będą szybsi. »
Kolej na koniec Takamoto Katsuta (Toyota). Japończyk plasuje się pomiędzy Fordami 5″8 za Teemu Suninenem. „Nie wiem dlaczego, ale nie czuję się komfortowo z poziomem przyczepności. Od teraz do następnego wydarzenia specjalnego mogą zostać wprowadzone zmiany w samochodzie. »
Gus Greensmith (Ford) zajął miejsce 4″8 za Teemu Suninenem. „Miałem mały problem z hamulcami, nie możemy go rozwiązać, ale nie jest to szczególnie niepokojące. »
Teemu Suninen (Hyundai) jest pierwszym zawodnikiem, który dziś rano był ofensywny. Fin, który zastąpił zatrzymanego ze względów rodzinnych Otta Tänaka, ustanowił najlepszy czas z wynikiem 6″6 przed Adrienem Fourmaux.
Kalle Rovanperä (Toyota) nie nakłada na siebie żadnej presji. Na kilka sekund dojechał do mety za Adrienem Fourmaux, zapewniając japońskiej marce tytuł Producentów. „Pierwsza część odcinka specjalnego jest przyjemna. Ostatnia część ES jest mniej zabawna z dużą ilością spinek do włosów. »
Adrien Fourmaux kończy z uśmiechem. „To wspaniały etap, z gładką drogą i zakrętami, które nadają fajny rytm. »
Adrien Fourmaux (Ford) i Kalle Rovanperä (Toyota) jadą całkowicie suchą drogą.
Oto kolejność początkowa dzisiejszych ofert specjalnych:
Spojrzenie wstecz na 1. etap WRC2 i WRC3:
Nasz specjalny korespondent Loïc Rocci spotkał się z przyszłym emerytem Julienem Ingrassią jeszcze przed rozpoczęciem tego etapu. Oto, co zabiera.
„Całkowicie pogrążyłem się w przygotowaniach do tego rajdu, on tłumaczy. Nie mogłam dać się ponieść emocjom i wspomnieniom. »
Mając prawie 42 lata (będzie miał 26 listopada), francuski pilot odnoszący największe sukcesy w WRC przygotowuje się do zakończenia swojej wielkiej kariery, obejmującej 167 startów w Pucharze Świata, 90 podium, w tym 53 zwycięstwa. Oprócz reprezentowania swojego ostatniego testu z Sébastienem Ogierem, włoskie spotkanie mogło dodać mu dodatkową koronę do swojej karty telefonicznej, ale udało mu się też to zignorować.
„Nie poczułem nic szczególnego, bo wbiłem sobie do głowy, że to jeszcze nie koniec, on szczegóły. Nie da się stawić czoła takiej bitwie, nie będąc w 100% skoncentrowanym. W przeciwnym razie lepiej zostać w domu! Otrzymywałam wiele próśb, wiadomości, ale w chwili, gdy przyszło mi do głowy pomyśleć o przeszłości lub przyszłości, wróciłam do przygotowań. Podejście do tej ogromnej kwestii z pozycji dyletanta nie sprawdziłoby się. »
Oto program na dzień:
SS8: San Fermo 1 (14,8 km) o godz. 7:38
SS9: Selvino 1 (24,93 km) o godz. 8:33
SS10: San Fermo 2 (14,8 km) o godz. 11:08
SS11: Selvino 2 (24,93 km) o godz. 12:03
SS12: Roggia 1 (14,39 km) o 15:09
SS13: Roggia 2 (14,39 km) o 17:19
Ciao a tutti! Sezon Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) 2021 kończy się na słynnym torze Monza (Włochy). W najbliższą sobotę, 20 listopada, o godzinie 7:38 zaplanowano sześć wydarzeń specjalnych, które będą śledzić na naszej stronie z komentarzem na żywo.
>>>Rajd Monza w tekście na żywo<<
Głównym zainteresowaniem tego spotkania będzie odkrycie tożsamości mistrzów świata. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Toyota) prowadzą w klasyfikacji generalnej z 17 punktami przewagi nad swoimi kolegami z drużyny Elfynem Evansem i Scottem Martinem. Francuzi mają swój los w swoich rękach zdobyć ósmy tytuł, gdyż w rajdzie są na drugim miejscu, za Evansem-Martinem.
Ofiary wypadku dzień wcześniej, Adrien Fourmaux i Alexandre Coria (Ford) dzięki przepisom superrajdu wyruszą ponownie. W WRC3 Yohan Rossel i Jacques-Julien Renucci (Citroën) prowadzą, ale mają niewielką przewagę nad Kajetanem Kajetanowiczem i Maciejem Szczepaniakiem (Skoda). Załoga, która ukończy wyścig przed drugą, otrzyma tytuł.
Generalna klasyfikacja :