Rajd Argentyny 2018
Tidemand utrzymuje prowadzenie w WRC 2 z 14-calową przewagą nad Rovanperä.
Załogi przygotowują się już do startu na trasie SS10, 16,02 km Los Gigantes – Cuchilla Nevada. Al Qassimi powinien rozpocząć się o 15:08.
Ott Tänak (Toyota) po raz kolejny ustanowił najlepszy czas, pokonując dystans 9 km Tanti – Mataderos SS13,92 w czasie 9'00'1 z przewagą 3''8 nad swoim bezpośrednim przeciwnikiem Krisem Meeke (Citroën). Hierarchia pozostaje identyczna – Thierry Neuville (Hyundai) wyprzedza swojego kolegę z drużyny Daniego Sordo o 4”1, a Sébastien Ogier (M-Sport) jest o 7”8 z tyłu. Esapekka Lappi (Toyota) dobiegł do mety ze stratą 8 cali i 4 sekundy, zyskując ponad dwie sekundy do Andreasa Mikkelsena (Hyundai). Craigowi Breenowi (Citroënowi) zabrakło ponad 11 sekund. W tyle pozostają Elfyn Evans i Teemu Suninen (M-Sport).
Ott Tänak ma teraz 26”5 przewagi nad Krisem Meeke. Thierry Neuville traci nieco ponad sześć sekund do kierowcy Citroëna i tylko 2”4 sekundy przed Danim Sordo. Sébastien Ogier nadal znajduje się w czołowej piątce, wyprzedzając Craiga Breena, Andreasa Mikkelsena, Esapekkę Lappi, Elfyna Evansa i Teemu Suninena.
Tänak uspokaja konkurencję, podpisując zdrapkę z 3-calową przewagą 8 nad Meeke. Kierowca Toyoty ma teraz 26 cali 5 nad Irlandczykiem z Północy.
Meeke spisał się lepiej niż Hyundai, poprawiając czas Neuville'a o 3 dziesiąte. Kierowca Citroëna pozostaje w znacznej odległości od Tänaka, który na początku SS miał przewagę ponad 22 sekund.
Neuville jeszcze bardziej zwiększa tempo o 1″5, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny Sordo. Obaj kierowcy Hyundaia dzielili 2″4 sekundy, podczas gdy Belg na początku drugiego etapu tracił niecałe 6 sekund do Meeke’a.
Sordo poprawia benchmark w stosunku do Ogiera o 2″2. Kierowca Hyundaia ma teraz ponad 9 sekund przewagi nad Francuzem.
Ogier wykonuje tymczasowe podejście z sześcioma dziesiątymi przewagi nad Lappim. Jednak kierowcy Hyundaia wydają się szybsi od lidera mistrzostw, który zajmuje 6. miejsce.
Breen zapewnia, że plasuje się o sekundę za Mikkelsenem i utrzymuje w sumie ponad 16-sekundową przewagę nad kierowcą Hyundaia.
Mgła na długiej, 11-kilometrowej trasie SS40 może skomplikować pracę załóg:
A jeśli nie zdajesz sobie sprawy jak to będzie z mgłą? Wyobraź sobie, że wjeżdżasz w ten praworęczny pojazd z prędkością 160 km/h… Pierwsze 22 km drogi SS11/15 są najgorsze, ponieważ jest kręta i nie ma żadnych odniesień #WRCna żywo #RajdArgentyny #CodriverEriksen @OficjalnyWRC pic.twitter.com/k6SmVpkNGz
— Torstein Eriksen (@TorsteinEriksen) 28 kwietnia 2018
Mikkelsen plasuje się 2″2 za Lappim, który traci 7 sekund do 7. miejsca zajmowanego przez kierowcę Hyundaia.
Lappi uspokaja Evansa, pokonując kierowcę M-Sport o 9 sekund. Walijczyk traci ponad 11 s do 8. miejsca.
Evans jest o 4″4 sekundy lepszy od swojego kolegi z drużyny Suninena. Walijczyk walczy z Lappim o 8. miejsce.
Suninen poprawił poprzedni czas o prawie 20 sekund. Kierowca M-Sport zajmuje 10. miejsce.
Al Qassimi ustanawia pierwszy czas w 9'46″3.
W pierwszej części Suninen ma już 7 sekund przewagi nad Al Qassimim.
Załogi wyruszyły z 2-minutowymi przerwami. Suninen wystartował za Alem Qassimim.
Al Qassimi wyruszył na SS9, trasę Tanti – Mataderos o długości 13,92 km. Kierowca Citroëna jest na 15. miejscu.
Wszystkie załogi WRC na pierwszy przejazd wybrały 5 miękkich opon.
Oto trasa 2. etapu Rajdu Argentyny, który będzie składał się łącznie z 7 etapów: