Rajd Monzy 2021
W WRC3 Yohan Rossel (Citroën) uderza mocno! Francuz, wspierany przez Rookie Academy, po tym specjale dystansuje swojego jedynego rywala o koronę, Kajetana Kajetanowicza (Skoda), o 12″2.
Ranking oferty specjalnej:
Generalna klasyfikacja :
Najdłuższy etap Rajdu Monza 2021 nie zawiódł. Dwa przejazdy, różne nawierzchnie i kręte przejścia zmieniły klasyfikację generalną finału WRC 2021.
Po pierwsze, Thierry Neuville (Hyundai) popełnił błąd na pierwszych etapach. Belg oparł przedni zderzak o barierkę zabezpieczającą, ale zdołał wyjechać pomimo straty czasu szacowanej na 20 cali. „W jednym z pierwszych zakrętów straciłem tył. Zmieniłem ustawienia automatyczne przed ES. Opony były jeszcze zimne, poślizgnąłem się i prawie złapałem samochód. Straciłem czas na ponowne uruchomienie silnika. »
Dani Sordo (Hyundai) przejmuje rolę myśliwego stojącego za dwoma Toyotami Sébastiena Ogiera i Elfyna Evansa. Ten ostatni ze swojej strony przypuścił atak z całej siły. Pokonany, bo prawdopodobnie nie był wystarczająco rozbudzony w poprzednim odcinku specjalnym, Walijczyk odzyskał kontrolę nad wydarzeniem dzięki krótkiemu czasowi. Różnica nigdy nie była tak duża na korzyść Elfyn Evans: 2″3.
Francuz spadł z powrotem na 2. miejsce, ale nawet w tym scenariuszu zdobyłby swoją ósmą koronę świata u boku Juliena Ingrassii.
Ranking wkrótce
Elfyn Evans wyprzedza Sébastiena Ogiera o 3″8 i ponownie obejmuje prowadzenie w Rajdzie Monza o 2″3! „To był bardzo dobry etap. Wszystko działa idealnie, próbuję atakować. »
Sébastien Ogier dobiegł zaledwie 1 dziesiątą za Danim Sordo. Francuz mógł stracić prowadzenie w rajdzie. " Wszystko w porządku. Jestem szczęśliwy, zobaczymy, jak będzie się rozwijać różnica. Jeździłem czysto. »
Thierry Neuville kończy odcinek specjalny i jest teraz 17″8 za swoim kolegą z drużyny, Danim Sordo. Belg w klasyfikacji generalnej spada na 4. miejsce. „W jednym z pierwszych zakrętów straciłem tył. Zmieniłem ustawienia automatyczne przed ES. Opony były jeszcze zimne, poślizgnąłem się i prawie złapałem samochód. Straciłem czas na ponowne uruchomienie silnika. »
Elfyn Evans (Toyota) odzyskałby prowadzenie w Rajdzie Monza ze szkodą dla Sébastiena Ogiera (Toyota)! Różnica wynosi 2″4 po 14 km.
Dani Sordo (Hyundai) uzyskuje tymczasowy czas przejazdu. „Mam dużą podsterowność, nie mogę atakować tak, jak chcę, nie mam dobrego wyczucia. »
Oto stan Hyundaia i20 Coupe WRC Thierry'ego Neuville'a, który na szczycie przełęczy traci około dwudziestu sekund za Takamoto Katsutą:
Najlepszy czas pośredni w środku odcinka specjalnego uzyskał Oliver Solberg (Hyundai), ale zwolnił i stracił 3 cale do Takamoto Katsuty. „O mój Boże, nawaliłem” – powiedział swojemu pilotowi Elliottowi Edmondsonowi. „To mój najgorszy etap z punktu widzenia jazdy. Źle pokonywałem wiele zakrętów, przegrzałem opony. »
Takamoto Katsuta (Toyota) uzyskał tymczasowy najlepszy czas, mając 5 cala przewagi nad Teemu Suninenem.
Po tym odcinku specjalnym Gus Greensmith ma tylko 1″6 przewagi nad Teemu Suninenem. „Już po 3 km nie miałem hamulców, nie jest to łatwe” – wyjaśnił Anglik.
Thierry Neuville faktycznie uderzył w barierkę przy stosunkowo dużej prędkości! Belg kontynuuje, ale nadwozie prawego przodu jest poważnie uszkodzone.
Thierry Neuville (Hyundai) zatrzymał się na kilka chwil w odcinku specjalnym! Według doniesień Belg wraca do gry, ale przyczyna tej mimowolnej przerwy nie jest jeszcze znana.
Na początku tego odcinka specjalnego Teemu Suninen w walce o 9. miejsce tracił zaledwie 7 cali do Gusa Greensmitha. Brytyjczyk stracił 7 cali w połowie etapu.
Kalle Rovanperä (Toyota) nie naciska tak mocno, jak miało to miejsce od pierwszego wczorajszego odcinka specjalnego. Jego celem jest zabezpieczenie tytułu Producentów. Fin ukończył wyścig ze stratą 14″8 za zawodnikiem z Północy.
Adrien Fourmaux kończy po kwadransie wysiłku. „Na odcinku specjalnym było mnóstwo ludzi, jest wspaniale! W porównaniu z zeszłym rokiem nie ma już śniegu, mogłem więcej się „bawić”. »
Czekając na pierwsze czasy w Rally1, podsumujmy WRC3. Francuz Yohan Rossel (Citroën, wspierany przez Rookie Academy) nadal prowadzi w tej kategorii po tym, jak wyprzedził swojego rywala o tytuł Kajetana Kajetanowicza (Skoda) o 1″2 na SS8. W klasyfikacji generalnej liderem jest reprezentant Saintéloc Racing z przewagą 4″1 nad Polakiem. W obecnym stanie Habowie byliby święci.
Po początkowym odcinku drogą o szerokiej i gładkiej nawierzchni Francuz zbliża się do bardziej krętego odcinka, wciąż pod górę.
Adrien Fourmaux (Ford) wyrusza suchą i słoneczną drogą.