Rajd Szwecji 2023

08h58

Klasyfikacja SS9:

Klasyfikacja generalna po SS9:

 

08h37

Il a déjà gagné en Suède, mais l’édition 2023 ne souriait pas à Thierry Neuville (Hyundai) sur la première étape. Le Belge a apporté des modifications sur sa i20 hybride et cela a payé, puisqu’il inscrit le temps scratch de cette ES9, la première de cette deuxième étape.

« C’est mieux avec tous les éléments aéros sur la voiture, expliquait-il, en référence à ses pare-chocs avant abîmés la veille. Pourtant, je manque de confiance avec le freinage, je ne trouve pas le bon équilibre, je freine trop tôt, tout le temps. »

Craig Breen (Hyundai) a sensiblement augmenté son avance en tête du Rallye de Suède, avec 4’’6 de marge sur Ott Tänak (M-Sport Ford) et 12’’8 sur Esapekka Lappi (Hyundai).

08h35

Craig Breen ne perd qu’1″4 sur Neuville, et surtout, il reprend 1″5 à Tänak !

08h30

Ott Tänak lâche 3″4. « C’est difficile, je pense que nous devons être mieux connectés, entre moi et la voiture. »

08h29

Esapekka Lappi perd 3″0.

08h27

Elfyn Evans lâche 2″9.

08h22

Kalle Rovanperä termine avec le 2e temps à 1″1 de Neuville. « Ce n’est pas top. J’ai perdu beaucoup de vitesse maximale, j’ai changé des réglages sur l’auto hier soir. »

08h20

Thierry Neuville prend le meilleur temps avec 4″5 de marge sur Takamoto Katsuta. « C’est mieux avec tous les éléments aéros sur la voiture ! Pourtant, je manque de confiance avec le freinage, je ne trouve pas le bon équilibre, je freine trop tôt, tout le temps. »

08h18

Cette spéciale ne présente que peu d’intérêt sur le plan technique. Les voitures vont le plus souvent à fond et ne freinent que rarement.

08h08

Oto kolejność startowa na dany dzień:

08h07

Il fait froid en Suède ! – 9 degrés et un faible vent sur cette ES.

08h00

Oto program na dzień:

SS9 08:05 Norrby 1 12,54 km
SS10 08:56 Floda 1 28,25 km
SS11 10:41 Sävar 1 17,28 km
Wsparcie
SS12 14:05 Norrby 2 12,54 km
SS13 14:56 Floda 2 28,25 km
SS14 16:41 Sävar 2 17,28 km
SS15 18:05 Umea 1 10,08 km

07h58

Bonjour à tous les passionnés pour suivre cette deuxième étape du Rallye de Suède 2023 ! On avait l’habitude ces derniers temps d’écrire des informations portant sur Craig Breen (Hyundai) lorsqu’il commettait des impairs de pilotage. Mais le pilote irlandais a démontré une bien meilleure facette de son talent en dominant la première étape du Rallye de zamsz 2023 r., rozstrzygnięcie w piątek 10 lutego.

CZYTAJ TAKŻE > Cyril Abiteboul (Hyundai): „Chcę wprowadzić większą dyscyplinę w sposobie, w jaki działamy”

Le pilote Hyundai Motorsport a sans contesté été le plus bluffant d’entre tous sur un terrain où le verglas et la neige ont parfois laissé place à de la terre, provoquant l’usure des pneus cloutés. Certes, l’ancien pilote M-Sport et Citroën a profité d’une meilleure position de départ, mais il a surtout affronté un Ott Tänak (M-Sport Ford) remonté comme jamais !

„Miałem oczywiście idealną pozycję wyjściową i staraliśmy się ją wykorzystać jak najlepiej. déclare celui qui n’avait plus mené de manche WRC depuis la Nouvelle-Zélande en 2022. Bawię się prawie tak dobrze, jak na wyścigach historycznych! »

Estończyk po raz pierwszy w barwach drużyny Malcolma Wilsona zaliczył swój pierwszy start w zawodach w 2023 roku i przez jakiś czas prowadził w zawodach, przed ostatnimi konkursami specjalnymi rozegranymi wieczorem w Szwecji. Rajdowy mistrz świata (WRC 2019) traci zaledwie kilka sekund do Craiga Breena, ale jego postawa jest niepewna.

„Jest znacznie lepiej, niż się spodziewaliśmy, powiedział Ott Tänak. Jeśli chodzi o wyniki, jest bardzo pozytywnie. Problem w tym, że stać nas na znacznie więcej! »

Na trzecim stopniu tymczasowego podium znajduje się bardzo samotny Esapekka Lappi (Hyundai). Fin nie będzie ścigał czołowej dwójki, zwłaszcza, że ​​szanse na zwycięstwo pilnuje jego kolega z drużyny Craig Breen, a nad prześladowcami (i byłymi kolegami z drużyny) z Toyota Gazoo Racing ma niewielką przewagę.

Wyruszając z ciężarem otwarcia toru, Kalle Rovanperä stworzył iluzję na dwóch odcinkach specjalnych, czyli tych, na których warstwa lodu była najcięższa. Obrońca tytułu będzie miał trudności z odniesieniem kolejnego zwycięstwa w Skandynawii ze względu na ponad półminutowe opóźnienie. Zobaczymy, czy lepsza pozycja startowa, z której skorzysta w sobotni poranek, zmieni tę dynamikę.

Le double vice-champion du monde en titre Elfyn Evans a pour sa part été totalement transparent, tout comme Thierry Neuville (Hyundai). Les deux hommes n’ont jamais été dans le rythme des meilleurs et perdent constamment du temps, en raison d’un sous-virage chronique.

Na tym etapie pozostała jedna ofiara: Takamoto Katsuta (Toyota). Japończyk znalazł się w czołowej piątce, kiedy na początku drugiej pętli błąd w prowadzeniu wrzucił go w zaspę śnieżną, przez co przewrócił się. Nie jest pewne, czy zobaczymy go ponownie w sobotę, ponieważ mechanicy muszą ocenić uszkodzenia Yarisa, szczególnie pałąka i silnika.

Jedyny Francuz zarejestrowany w Rally1, Pierre-Louis Loubet (M-Sport Ford), wyróżnił się, ustanawiając drugi najlepszy czas w SS5. Habowie wierzą „by móc być szczęśliwym (S)postęp », ponieważ ma tę zaletę, że nie popełnił żadnego błędu na trudnym terenie, a brak doświadczenia stawia go w tej kategorii na niekorzystnej pozycji.

W WRC2 Oliver Solberg (Skoda) startuje solo. Synowi Pettera Solberga bardzo pomogły kłopoty jego przeciwników Emila Lindholma (Skoda, +1'40'' w ścianie śniegu) i Teemu Suninena (Hyundai, problem mechaniczny).

Klasyfikacja generalna Rajdu Szwecji 2023 po 1. etapie:

Aby przeczytać także