24 godziny Le Mans 2021
To już koniec dnia w Le Mans, podczas którego Kamui Kobayashi (Toyota nr 7) zdobył pole position. Wszystkie informacje na temat 24 godzin znajdziesz na naszej stronie www.autohebdo.fr. Bardzo dobry wieczór wszystkim i jeszcze raz dziękuję za lojalność! Do zobaczenia w sobotę !
W rezultacie pozycje nie będą się już zmieniać! Oto wyniki dla wszystkich kategorii w następującej kolejności: Hypercar, LMP2, GTE Pro i GTE Am
I to wszystko w ramach czwartej bezpłatnej sesji treningowej. Kierownictwo wyścigu ogłosiło, że ten ostatni, mimo że pozostało kilka minut, nie zostanie wznowiony!
Czekając na wznowienie sesji, jeśli zostanie wznowiona, wyrusz z Kamui Kobayashim na pole position w 89. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans
Twoje okrążenie pole position w Le Mans w 2021 r. Cieszyć się! 😁# LeMans24 #GoHyper #ToyotaGAZOORWyścig @FIAWEC @ 24hoursoflemans pic.twitter.com/yPZ2J8O6oq
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) 19 sierpnia 2021 r.
Czerwona flaga na kwadrans przed końcem! Bardzo zaskakujące wyjście Ollie Millroya (N°71 Inception Racing Ferrari) na pierwszym zakręcie Forda. Brytyjczyk uderzył w ścianę, mocno uszkadzając swojego wierzchowca. Jego zespół będzie miał dzisiaj mnóstwo pracy
Wielka panika Kobayashiego przy wyjściu z Tertre Rouge. Osoba zajmująca się tyczką pojechała zbyt szeroko i wbiła koła w trawę. Jakimś cudem Japończycy nie uderzyli w żadne bariery zabezpieczające i udało im się wrócić na drogę. Dmuchamy po stronie Toyoty
Jeśli nie będą ciężkie na torze, Toyoty będą dużo jeździć podczas czwartej sesji w tygodniu. Numery 4 i 7 mają już między sobą 8 okrążeń, po 48 na każde. Zespół broniący niewątpliwie pracuje nad różnymi zmianami w ramach przygotowań do wyścigu
Już tylko pół godziny jazdy pozostało do wręczenia kierowcom flagi z szachownicą!
W tej chwili sześć samochodów nie wystartowało: nr 17 IDEC Sport, nr 65 Panis Racing, nr 74 Racing Team India Eurasia, nr 33 i nr 95 TF Sport, a także to Porsche nr 92 oficjalnego zespołu
Na godzinę przed końcem konieczna jest szybka aktualizacja klasyfikacji według kategorii. W Hypercar Toyota nr 8 nadal prowadzi przed modelami nr 7 iAlpine Nr 36. W LMP2 Oreca nr 26 z G-Drive Racing jest wygodnie umieszczona na pierwszym miejscu z prawie pół sekundy przewagi nad numerem 29 z Team Nederland. W GTE Pro Porsche odzyskało swoje prawo dzięki numerowi 91 z trio Bruni-Lietz-Makowiecki. W GTE Am Ferrari nr 83 dominuje z okrążeniem 3'51″561
Trochę strachu dla Nigela Bailly'ego z nr 84 zespołu SRT41, któremu niewiele brakowało do kontaktu z JOTA nr 38 w Esses de la Forêt. Na szczęście ostatecznie więcej strachu niż szkody. Obydwa samochody mogły bez problemu wznowić sesję
Mały błąd Thomasa Flohra, który kończy wyścig na żwirze szykany Dunlop za kierownicą swojego Ferrari nr 54 zgłoszonego w GTE Am
Dla przypomnienia, nieco ponad godzinę temu miał miejsce Hyperpole. Oto przypomnienie wyników ze zwycięzcą każdej kategorii:
W GTE Pro Corvette nr 63 tymczasowo dominuje w swojej kategorii z najlepszym okrążeniem 3'49″603. Za nim plasuje się jego siostra nr 64 i Porsche nr 91. Wszystkie trzy mieszczą się w granicach zaledwie ośmiu setnych
W LMP2 na torze panuje dość ożywiona atmosfera, gdyż 15 samochodów wykonało już szybkie okrążenie. W tej chwili na czele znajduje się zawodnik nr 26 z G-Drive z czasem 3'31″826
Po nieco ponad dziesięciu minutach sesji tylko Toyoty zanotowały czas w Hypercar. Numer 8 wyprzedza obecnie numer 7 z najlepszym czasem 3'30″363
Zatrzymany w alei serwisowej po otrzymaniu sygnału startu, numer 65 Panis Racing wrócił do garażu. Informacje wkrótce
Ta ostatnia sesja testowa pozwala zespołom na dokonanie ostatnich poprawek przed wielkim startem, aby kierowcy mogli zorientować się w nocy w Sarthe
Wybierzmy się na kolejne dwie godziny jazdy w Le Mans podczas drugiej nocnej sesji
Ponieważ Hyperpole spóźnił się z harmonogramem z powodu czerwonej flagi, czwarta darmowa sesja treningowa rozpocznie się nieco później niż planowano