Testy w Barcelonie 2020

Zapraszamy do zapoznania się z analizą 87. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2221 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.

Keating Motorsports odniósł swoje zwycięstwo w pierwszej kategorii w Le Mans, wygrywając kategorię GTE Am za kierownicą słynnego już Forda GT w fioletowych barwach marki Keating-Bleekemolen-Fraga. Tytuł w tej kategorii zdobył jednak Team Project 1 i jego załoga w składzie Perfetti-Bergmeister-Lindsey.

Pod koniec ekscytującego wyścigu w GTE Pro, w którym o prowadzenie toczyły się walki pomiędzy Ferrari, Porsche, Fordem i Corvette, to AF Corse F488 nr 51 Piera Guidi-Calado-Serry zwyciężył, rywalizując w wyścigu wolnym błędów. Porsche Bruni-Lietz-Makowieckiego i Pilet-Bamber-Tandy stanęli na podium w swojej kategorii. 911 92 RSR z Christensen-Estre-Vanthoor zajął 10. miejsce w GTE Pro po problemie z układem wydechowym, ale Michael Christensen i Kévin Estre i tak zdobyli tytuł.

Corvette nie odniosła sukcesu. Po wypadku Marcela Fässlera na torze #64 samochód Magnussena-Garcii-Rockenfellera prowadził w tej kategorii, dopóki nie został uwięziony przez samochód bezpieczeństwa. Odejście Jana Magnussena ostatecznie zrujnowało ostatnie nadzieje C7R.

Jeśli Aurus 01 G-Drive Rusinova-Van Uitert-Vergne objął prowadzenie w LMP2 dzięki samochodom bezpieczeństwa, toAlpine Lapierre-Negrao-Thiriet, który zdobył zwycięstwo i tytuł w kategorii, gdy prototyp rosyjskiego zespołu stracił kilka okrążeń w wyniku problemów ze starterem. Podium uzupełniają Oreca 07 z numerem 38 z Jackie Chan DC Racing z Tung-Richelmi-Aubry i TDS Racing z Perrodo-Vaxivière-Duval. Dragonspeed Gonzaleza-Maldonado-Davidsona walczył o pierwszą trójkę, zanim Pastor Maldonado wypadł z toru w Tertre Rouge wcześnie rano.

United Autosports wraz z Hansonem-Albuquerque-Di Restą stawia pierwszego Ligiera JSP217 pod podium LMP2. Najlepszy wynik w Dallara uzyskał Cetilar Villorba Corse, zajmując miejsce poza czołową 12-tką w kategorii wraz z Lacorte-Sernagiotto-Belicchi.

Toyoty pozostały nietykalne przez cały 24-godzinny wyścig Le Mans. Jednak to hybryda TS050 nr 8 Buemi-Nakajima-Alonso zwyciężyła po raz drugi z rzędu i zdobyła tytuł kierowców po przebiciu opony w siostrzanym samochodzie nr 7 Conway-Kobayashi-Lopez.

To SMP Racing zajmuje podium w klasyfikacji generalnej z numerem 1 BR11 Petrov-Aleshin-Vandorne przed dwoma Rebellions.

Skończone ! Kazuki Nakajima, Fernando Alonso i Sébastien Buemi zwyciężają w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2019!

To ostatnia runda!

En GTE Am, la messe est probablement dite car la Ford n°85 compte 17″ d’avance sur la Porsche n°56.

Toyota nr 7 przystanki. Toyota nr 8 znów na czele!

Na chwilę obecną Kevin Estre i Michael Christensen zajmując 10. miejsce w GTE Pro będą tytułami mistrzowskimi.

José Maria Lopez (Toyota n°7) passe en tête du classement général et compte 15″ d’avance sur Kazuki Nakajima (Toyota n°8) à 25 minutes de l’arrivée.

Toyota nr 8 zjeżdża do boksów.

Jeroen Bleekemolen (Ford n°85) fait le taff en se construisant une avance de 8″6 sur Jörg Bergmeister (Porsche n°56) en tête du GTE Am.

Corvette nr 63 zmienia wahacze i spada na dziewiąte miejsce w GTE Pro, pięć okrążeń za liderem.

Problemy ze sterowaniem w Corvetcie nr 63 Antonio Garcii. Samochód jest w dołach.

Aby przeczytać także