Zapraszamy do zapoznania się z analizą Wales Rally GB przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2138 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.
W WRC 2 Pontus Tidemand (Skoda) odniósł zwycięstwo prawie dwie minuty przed Ériciem Camilli (Ford), który utrzymał drugie miejsce przez prawie osiem sekund przed Tomem Cave'em (Ford).
Po serii zapoczątkowanej przez Sébastiena Loeba minęło 14 sezonów, odkąd tytuł kierowcy przypadł Francuzowi.
Malcolm Wilson: „To pierwszy raz, kiedy zdobyliśmy tytuł mistrza kierowców i obie korony zdobyliśmy u siebie. Co więcej, biorąc pod uwagę pierwsze zwycięstwo Evansa, wynik ten jest niesamowity. W tym roku zwyciężyło trzech naszych kierowców. »
M-Sport zdobywa swój trzeci tytuł producenta po latach 3 i 2006, wygrywając z oficjalnymi producentami.
Wstępny ranking po Power Stage:
Evans ustanowił ósmy czas, prawie 8 sekund za Neuvillem. „To był dobry rajd. Dotarcie tutaj zajęło mi lata. To wspaniały wynik dla M-Sportu, gratulujemy im. »
Evans odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w WRC. To także pierwszy sukces Dmacka. Lokalny kierowca zostaje pierwszym Brytyjczykiem, który wygrał Rajd Walii od czasu Richarda Burnsa w 2000 roku.
Ogier i Ingrassia świętują swój piąty tytuł mistrza świata:
Gratulacje @Sebogier. Rajdowy Mistrz Świata 2017! @fia #JulienIngrassia @MSport Ltd @michel_sport @Michelina @WalesRallyGB #WRC pic.twitter.com/zSobMpMTLf
— WRC (@OfficialWRC) 29 października 2017
Neuville podpisuje tymczasowe zarysowanie 1″5 przed Meeke z czasem 4’01″2. Kierowca Hyundaia zapewnia drugie miejsce. „Wiedziałem, że Ogier został tytułowany tuż przed startem. Próbowałem się dobrze bawić w tym specjalnym. Wiedziałem, że w tym roku będzie nam trudno walczyć o tytuł. Spróbujemy w przyszłym roku. Jestem szczęśliwy dla niego. »
Ogier: „To był trudny rok, ale zakończył się dobrze. Jestem nieskończenie wdzięczny firmie M-Sport. »
Jest to jednocześnie piąty tytuł wśród Copilotów Juliena Ingrassii.
Ogier ustanawia trzeci czas tymczasowy, 3 dziesiąte sekundy za Meeke i zapewnia sobie 4. miejsce.
Ogier zdobywa swój piąty tytuł mistrza świata na jedną rundę przed końcem, kilka chwil po koronacji Producentów dla M-Sport!
Mikkelsen ustanawia trzeci czas tymczasowy, pół sekundy za Meeke i równy czasowi Breenowi. Kierowca Hyundaia zapewnia 3. miejsce przed Latvalą i ma pół sekundy przewagi. „Naprawdę mocno naciskałem w tym odcinku specjalnym. »
Latvala nie trafia do siatki, tracąc jedną dziesiątą do Meeke. Kierowca Toyoty zapewnia sobie 5. miejsce, ale może zyskać pozycję, gdyż jego strata do Mikkelsena jest niewielka. „Nie mogłem jechać szybciej. Podjąłem tak duże ryzyko, jak to możliwe. »
Tänak zajął 6. miejsce. Estończyk nie będzie w stanie zyskać miejsca w sezonie zasadniczym, jeśli zdecyduje się zwolnić na koniec odcinka specjalnego.
Tänak: „Malcolm i jego zespół wykonali niesamowitą robotę. Mam nadzieję, że Seb zdobędzie przynajmniej jeden punkt na Power Stage i będzie mógł sięgnąć po tytuł. »
Kierowca M-Sport ustanowił siódmy czas tymczasowy, 7 sekund za benchmarkiem Meeke'a.
Tänak zakończył odcinek specjalny w zwolnionym tempie, oczywiście po to, aby zostawić Ogierowi jak najwięcej punktów bonusowych.
M-Sport zdobywa tytuł Producentów!
Meeke poprawia wynik Breena o pół sekundy z czasem 4'02″7. Kierowca Citroëna zajmuje 7. miejsce. „Jestem zadowolony z mojego weekendu. Wczoraj popełniłem błąd, przez który straciłem około dwunastu sekund. Nie jesteśmy zbyt daleko od innych, to pozytywne. »
Paddon zapewnia 8. miejsce, ustanawiając czwarty czas, jedną dziesiątą za swoim kolegą z drużyny Sordo i 4″4 za tymczasowym zdrapką Breena. „To było trudne, ale wiele się nauczyliśmy w ten weekend. »