Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Sardynii przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2118 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.
Sébastien Ogier utrzymuje prowadzenie w mistrzostwach z 18-punktową przewagą nad Thierrym Neuvillem. Ott Taänak wspina się na 3. pozycję z jednym punktem przewagi nad Jari-Matti Latvalą.
Ott Tänak (Ford) odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w WRC, wygrywając Rajd Sardynii, przed Jari-Matti Latvalą (Toyota) i Thierrym Neuvillem (Hyundai). Esapekka Lappi (Toyota) i Sébastien Ogier (Ford) uzupełniają pierwszą piątkę, przed Juho Hänninenem (Toyota), który stracił miejsce w ostatnim odcinku specjalnym. Mads Ostberg (Ford) zajął 7. miejsce, ale Norweg musiał dokończyć dołączenie ze względu na zerwanie prawego tylnego zawieszenia. Andreas Mikkelsen (Citroën) zajmuje 8. miejsce.
Esapekka Lappi wygrał Power Stage, uzyskując czas 5’10”5, 4 dziesiąte sekundy przed Dani Sordo (Hyundai). Sébastien Ogier był nieco gorszy od Thierry'ego Neuville'a i Jari-Mattiego Latvali.
Tänak: „Oczywiście jesteśmy szczęśliwi. Samochód był bardzo konkurencyjny w ten weekend. Zespół robi postępy z każdym rajdem, a przyszłość wygląda dobrze. »
Tänak był usatysfakcjonowany ósmym czasem tymczasowym, 8″13 za Lappim, który wygrał Power Stage przed Sordo, Ogierem, Neuville i Latvalą.
Tänak odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w WRC, wygrywając Rajd Sardynii, wyprzedzając Latvalę i Neuville!
Tänak na pierwszym pośrednim traci prawie 6 sekund. Wydaje się, że kierowca M-Sportu chce zapewnić sobie zwycięstwo w tej imprezie.
Latvala osiąga piąty czas tymczasowy, 5″2 za Lappim. Kierowca Toyoty zapewnia 3. miejsce. „Na koniec przegrałem zwycięstwo na Power Stage. Samochód nie chciał skręcić w zakręt” – wyjaśnił bardzo wściekły Finn pod koniec odcinka specjalnego.
Neuville ustanawia czwarty czas tymczasowy, 4″1 za Lappim. Kierowca Hyundaia zabezpiecza podium. „Miałem pecha z powodu problemu z samochodem, który kosztował mnie zwycięstwo. Nasz występ jest nadal zadowalający. Na Power Stage dałem z siebie wszystko, ale samochód nie był idealny na tę trasę. »
Neuville ma 6 dziesiątych przewagi nad Lappim w pierwszym pośrednim. Kierowca Hyundaia założył dwie nowe opony, aby dążyć do zwycięstwa na Power Stage.
Lappi po ustanowieniu czasu 4’5″10 wyprzedza Sordo o 5 dziesiąte sekundy. Kierowca Toyoty zajmuje 4. miejsce. „Do mety pozostało jeszcze trzech zawodników, ale dałem z siebie wszystko. Zrobiłem duży postęp w Portugalii i tak samo było w tym przypadku. Następne dwa wydarzenia będą szybsze, będę musiał dostosować swoją jazdę. »
Hänninen notuje szósty czas tymczasowy, prawie 6 sekund za Sordo. Kierowca Toyoty spadł na 19. miejsce, 6″13 za Francuzem.
Hänninen stracił już 7 sekund w meczu z Ogierem z pierwszej półfinału. Kierowca Toyoty powinien zająć 1. miejsce za Francuzem.
Ogier ustanawia drugi czas tymczasowy, 2 dziesiątych straty do Sordo. Kierowca M-Sport zapewnia 9. miejsce, ale może odzyskać 6. pozycję od Hänninena, który ma problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego. „To nie jest świetny weekend dla mistrzostw, ale nie mogliśmy jechać dalej, ponieważ droga była naprawdę zniszczona. Tänak zasłużył na zwycięstwo. »
Ostberg zakończył odcinek specjalny w agonii, 2 minuty spóźnienia. Ford Norwega nie będzie przeszkadzał Ogierowi. Prywatny kierowca utrzymuje 7. miejsce w stosunku do Mikkelsena, ale wciąż musi dojechać do mety.
Ostberg mógłby spowolnić startującego na Power Stage Ogiera. Norweg ma także problemy z radiem.
Zdjęcie Ostberga na etapie mocy:
Obawy Ostberga przywodzą na myśl obrazy Paddona, który na 2. etapie złamał także prawe tylne koło. Norweg będzie miał jeszcze do pokonania 50 km, aby dotrzeć do mety.
Ostberg ma kłopoty. Prywatny pilot złamał prawe tylne koło! Norweg zajmuje 7. miejsce z ponad 3 minutową przewagą nad Mikkelsenem.
Mikkelsen ustanawia czwarty czas tymczasowy, 4 sekund za Sordo. Kierowca Citroëna w swoim pierwszym rajdzie w sezonie w nowym WRC zajmuje 15. miejsce. „Dziś rano miałem dobrą prędkość. Wiemy, że nie byliśmy dobrzy w tym rajdzie, ale celem było zgromadzenie kilometrów, a wyniki i tak są bardzo pozytywne. Nie wiem, co będzie ze mną dalej. »