Rajd Meksyku 2017
Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Meksyku przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2105 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.
Ranking Power Stage:
#WRC #Rajd Meksyku SS19 1 NEU 12:13,9 2 OGI +0,3 3 TAN +3,8 4 LAT +8,0 5 SOR +9,8 6 EVA +9,9 8 @krismeeke +0:23,7 10 @SLefebvreRallye + 29,1
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 12 marca 2017
Kris Meeke (Citroën) wygrywa Rajd Meksyku pomimo wypadnięcia z trasy na Power Stage. Irlandczyk z Irlandii Północnej był w stanie wrócić na szosę po przebiciu koła i zwyciężył z przewagą 13 sekundy nad Sébastienem Ogierem (M-Sport). Thierry Neuville (Hyundai) uzupełnia podium przed Ottem Tänakiem (M-Sport) i Haydenem Paddonem (Hyundai). Jari-Matti Latvala (Toyota) zajął 8. miejsce z 6-sekundową przewagą nad swoim kolegą z drużyny Juho Hänninenem.
Thierry Neuville wygrał Power Stage, pokonując 21,94 km Derramadero w czasie 12 minut i 13 cali9. Sébastien Ogier traci trzy dziesiąte sekundy i przejmuje kontrolę nad mistrzostwami. Ott Tänak wyprzedza Jari-Mattiego Latvalę i Daniego Sordo (Hyundai) z wynikiem 3”3.
Meeke: „To zabawny sposób na zakończenie tego rajdu. Straciłem kontrolę po wylądowaniu w skoku. Na szczęście znowu udało mi się znaleźć drogę! »
Niesamowity koniec zawodów, w którym Meeke mógł wrócić na trasę, unikając samochodów widzów i wygrać pomimo przebicia opony. Jego prowadzenie było kluczowe dla tego zwycięstwa!
Meeke wygrywa 13″8 przed Ogierem!
Meeke mógł wyjść. Stawką jest walka o zwycięstwo!
Meeke właśnie zjechał z drogi kilka kilometrów przed końcem odcinka specjalnego!
Ogier zawodzi zaledwie 3 dziesiąte sekundy za Neuvillem. Kierowca M-Sport zapewnia 2. miejsce i odzyskuje prowadzenie w Mistrzostwach. „Straciłem kilka dziesiątych w zakręcie, ale szkoda. To świetny wynik, z którego mogę być tylko zadowolony. »
Ogier ma 6 dziesiątych przewagi nad Neuville w drugim sektorze.
Neuville poprawia benchmark z czasem 12’13”9, 3”8 przed Tänakiem. Belg zapewnia 3. miejsce „Mogę tylko powiedzieć, że jestem szczęśliwy dla zespołu. W tym teście zdobyliśmy dobre punkty. Dziękuję im za możliwość naprawy mojego samochodu po piątku. »
Ogier jest najszybszy na pierwszym dystansie, mając 1 dziesiątych przewagi nad Tänakiem. Neuville jest także szybszy od Estończyka i ma 9 cala przewagi nad Fordem w 1. secie.
Tänak poprawia tymczasowe referencje z czasem 12’17″7, czyli o 4″2 lepiej od Latvali. Kierowca M-Sportu zajął 4. miejsce, co było jego najlepszym wynikiem w tej imprezie. „W piątek straciłem dużo czasu, ale potem poczułem się lepiej. Lepiej czułem się za kierownicą i mogłem atakować. »
Tänak prowadzi obecnie w odcinku specjalnym z 3-sekundową przewagą nad Latvalą w drugim sektorze.
Paddon wspomniał o problemie ze swoim Hyundaiem, nie chcąc określić jego pochodzenia. „Powiem mojemu zespołowi…”
Paddon notuje czwarty czas tymczasowy, 4″2 za Latvalą. Sordo i Evans nadal zajmują tymczasowe czołowe miejsca na Power Stage. Nowozelandczyk zajmuje 5. miejsce.
Hänninen ustanowił dopiero czwarty czas tymczasowy, 4 sekund za swoim kolegą z drużyny Latvalą. Zapewnił sobie 19. miejsce, tracąc 7 sekund do swojego kolegi z drużyny Latvali. „Nie pomogło to, że byłam chora, to na pewno. Na odcinkach specjalnych nie myślimy o tym zbyt wiele, ale ciężko jest z linkami. »
Latvala uzyskał czas 12’21”9, 1”8 lepszy od Sordo. Kierowca Toyoty zapewnia 7. miejsce, ale powinien stracić prowadzenie w mistrzostwach na rzecz Ogiera. „Naprawdę mocno naciskałem w tym odcinku specjalnym. Chciałbym, żeby tak samo było przez cały rajd. »
Sordo osiąga najlepszy czas na dziesiątej pozycji przed Evansem. Kierowca Hyundaia, który uzyskał czas 12’23”7, zapewnił sobie 8. miejsce. „Przez cały weekend miałem zbyt wiele zmartwień. Miałem pecha na tym rajdzie, bo na poprzednim etapie, kiedy padał deszcz, nie miałem wycieraczki. »
Evans poprawia tymczasowy wynik do 12'23″8, prawie 20 s lepiej niż Lefebvre. Walijczyk zajmuje 9. miejsce. „Na początku droga była bardzo śliska, ale pod koniec mogliśmy naciskać jeszcze bardziej. Też cierpiałem na nadsterowność. Mój czas nie powinien się zatrzymać. »