24 godziny Le Mans 2021

20h11

Oto wyniki kategorii. Przypominamy, że do wyścigu Hyper Pole, który odbędzie się w najbliższy czwartek o godzinie 6:21, zakwalifikuje się pierwszych 30 samochodów.

20h03

Nic dziwnego, że dotyczy to wszystkich Hypercarów, a Toyota nr 7 na czele prowadzi z czasem 3'26″279. W LMP2 JOTA zaliczyła przejazd z numerem 38, który zajął pierwsze miejsce w kategorii, ale nie z numerem 28, który zawiódł o 5 tysięcznych za 6., powracając na 23. miejsce od United Autosports. W GTE Pro Ferrari nr 52 i 51 pokonały Porsche nr 92. Nie dotyczy to jednak Porsche nr 79 i Corvette nr 63. W GTE Am Porsche zajęło dwa pierwsze miejsca dzięki numerowi 88 w Dempsey-Proton Racing i 86 w GR Racing

20h01

Flaga z szachownicą jest powiewana. Trwają ostatnie eliminacje i wkrótce poznamy ostateczne wyniki

19h58

Nr 32 i 23 korygują nieco sytuację i tymczasowo powracają do punktów 5 i 6

19h55

Pięć minut przed końcem United Autosports jest w niebezpieczeństwie, ponieważ Tom Blomqvist właśnie ustanowił piąty czas tymczasowy na JOTA nr 5. W rezultacie numery 28 i 32 brytyjsko-amerykańskiej drużyny zajmują odpowiednio 23. i 6. miejsce. Zostało tylko 7 minut. Uwaga !

19h51

Oto zwolnione tempo schodzenia Paula Loupa Chatina z toru na początku sesji. Samochód wrócił do zespołu, który już pracuje nad kolejnymi testami, a zwłaszcza wyścigiem

19h49

Już tylko 10 minut pozostało do zakończenia tych kwalifikacji

19h46

Po wywieszeniu żółtej flagi na zjeździe z Esses, Ferrari 488 nr 85 wraca na tor. Cały tor znajduje się teraz pod zieloną flagą

19h44

W LMP2 numer 38 JOTA Sport pozostaje na prowadzeniu, przed numerem 41 Team WRT i numerem 65 Panis Racing. W GTE Pro AF Corse wyprzedził Porsche dzięki Miguelowi Molinie 4'46"011 w Ferrari 488 nr 52. W GTE Am Dempsey-Proton Racing ze swoim numerem 911 88 prowadzi przed numerem 86 w GR Racing.

19h42

W Hypercar nic się nie rusza. Toyota z numerem 7 pozostaje na czele wyściguAlpine A480 i nr 8. Za nimi znajdują się dwa budynki 007 Glickenhaus z numerem 709 przed numerem 708

19h39

W LMP2 jest ciasno, ponieważ między 8. numerem w JOTA Sport a 38. IDEC Sport, obecnie 48. w tymczasowej klasyfikacji, jest zaledwie 10 dziesiątych.

19h37

Nadeszła kolej numeru 38 JOTA Sport, który tymczasowo zajmie pierwsze miejsce w tabeli czasów LMP2. Z António Félixem da Costą za kierownicą Oreca 07 brytyjskiego koncernu przekroczył linię mety w czasie 3'29″144

19h35

Dla IDEC Sport Oreca 07 nr 48 nie będzie Hyper Pole. Po raz trzeci maszyna opuściła czołową szóstkę, co, co nie było zaskoczeniem, przekreśliło nadzieje na pole position w Le Mans

19h30

Koniec żółtej flagi w Le Mans

19h29

I pierwszy rekord już padł. To najszybsze okrążenie w GTE Pro. Wcześniej należał do Gianmarii Bruni, obecnie jest w rękach Francuza Kevina Estre. Wciąż za kierownicą Porsche 911 RSR, nr 92, oficjalny kierowca niemieckiego producenta uzyskał czas 3'46"779 w porównaniu do 3'47"504 swojego włoskiego odpowiednika. Alessandro Pier Guidi (Ferrari 488 nr 51) również pobił wynik Bruniego, uzyskując czas okrążenia 3'47″192

19h27

W LMP2 prowadzenie nr 07 Oreca 41 Team WRT objęło prowadzenie dzięki Robertowi Kubicy. Obecny po raz pierwszy w Sarthe Polak uzyskał czas 3'29″441

19h25

W Esses de la Foret powiewała żółta flaga. Paul Dalla Lana, kierowca Astona Martina Vantage AMR nr 98, stracił kontrolę i zakończył wyścig na szutrze. Sędziowie toru interweniują, aby jak najszybciej oczyścić jego samochód

19h24

W tej ostatniej próbie nie było żadnej poprawy dla Toyoty nr 7. Kamui Kobayashi traci ponad trzy sekundy do swojego najlepszego czasu

19h19

W GTE Pro idzie już szybciej niż na początku dnia (różnica około 3 sekund). Oficjalne Porsche 911 RSR z numerem 91 jest obecnie na prowadzeniu, przed swoją siostrą z numerem 92, z czasem okrążenia 3'46'779. W GTE Am Porsche nr 86 z GR Racing prowadzi z czasem 3'49″100 przed numerem 99 z Proton Competition

19h16

Zanim popełnił błąd, Paul Loup Chatin miał okazję po raz trzeci zanotować tymczasowy czas w LMP2, uzyskując czas okrążenia 3'30″166. Czas pokaże, czy to wystarczy, aby zakwalifikować się do Hyper Pole, ponieważ Oreca 07 nr 48 firmy IDEC Sport nie wystartuje ponownie.

Aby przeczytać także