24 godziny Le Mans 2021
Oto wyniki kategorii. Przypominamy, że do wyścigu Hyper Pole, który odbędzie się w najbliższy czwartek o godzinie 6:21, zakwalifikuje się pierwszych 30 samochodów.
Nic dziwnego, że dotyczy to wszystkich Hypercarów, a Toyota nr 7 na czele prowadzi z czasem 3'26″279. W LMP2 JOTA zaliczyła przejazd z numerem 38, który zajął pierwsze miejsce w kategorii, ale nie z numerem 28, który zawiódł o 5 tysięcznych za 6., powracając na 23. miejsce od United Autosports. W GTE Pro Ferrari nr 52 i 51 pokonały Porsche nr 92. Nie dotyczy to jednak Porsche nr 79 i Corvette nr 63. W GTE Am Porsche zajęło dwa pierwsze miejsca dzięki numerowi 88 w Dempsey-Proton Racing i 86 w GR Racing
Flaga z szachownicą jest powiewana. Trwają ostatnie eliminacje i wkrótce poznamy ostateczne wyniki
Nr 32 i 23 korygują nieco sytuację i tymczasowo powracają do punktów 5 i 6
Pięć minut przed końcem United Autosports jest w niebezpieczeństwie, ponieważ Tom Blomqvist właśnie ustanowił piąty czas tymczasowy na JOTA nr 5. W rezultacie numery 28 i 32 brytyjsko-amerykańskiej drużyny zajmują odpowiednio 23. i 6. miejsce. Zostało tylko 7 minut. Uwaga !
Oto zwolnione tempo schodzenia Paula Loupa Chatina z toru na początku sesji. Samochód wrócił do zespołu, który już pracuje nad kolejnymi testami, a zwłaszcza wyścigiem
To duży bocznik @paulloup_chatin i @IDECSportRacing przy wyjściu Tertre Rouge. Kierowca wysiadł z samochodu i wszystko jest w porządku, sesja pod FCY.#WEC # LeMans24 pic.twitter.com/eug3vLriEG
— Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (@FIAWEC) 18 sierpnia 2021 r.
Już tylko 10 minut pozostało do zakończenia tych kwalifikacji
Po wywieszeniu żółtej flagi na zjeździe z Esses, Ferrari 488 nr 85 wraca na tor. Cały tor znajduje się teraz pod zieloną flagą
W LMP2 numer 38 JOTA Sport pozostaje na prowadzeniu, przed numerem 41 Team WRT i numerem 65 Panis Racing. W GTE Pro AF Corse wyprzedził Porsche dzięki Miguelowi Molinie 4'46"011 w Ferrari 488 nr 52. W GTE Am Dempsey-Proton Racing ze swoim numerem 911 88 prowadzi przed numerem 86 w GR Racing.
W Hypercar nic się nie rusza. Toyota z numerem 7 pozostaje na czele wyściguAlpine A480 i nr 8. Za nimi znajdują się dwa budynki 007 Glickenhaus z numerem 709 przed numerem 708
W LMP2 jest ciasno, ponieważ między 8. numerem w JOTA Sport a 38. IDEC Sport, obecnie 48. w tymczasowej klasyfikacji, jest zaledwie 10 dziesiątych.
Nadeszła kolej numeru 38 JOTA Sport, który tymczasowo zajmie pierwsze miejsce w tabeli czasów LMP2. Z António Félixem da Costą za kierownicą Oreca 07 brytyjskiego koncernu przekroczył linię mety w czasie 3'29″144
Dla IDEC Sport Oreca 07 nr 48 nie będzie Hyper Pole. Po raz trzeci maszyna opuściła czołową szóstkę, co, co nie było zaskoczeniem, przekreśliło nadzieje na pole position w Le Mans
Koniec żółtej flagi w Le Mans
I pierwszy rekord już padł. To najszybsze okrążenie w GTE Pro. Wcześniej należał do Gianmarii Bruni, obecnie jest w rękach Francuza Kevina Estre. Wciąż za kierownicą Porsche 911 RSR, nr 92, oficjalny kierowca niemieckiego producenta uzyskał czas 3'46"779 w porównaniu do 3'47"504 swojego włoskiego odpowiednika. Alessandro Pier Guidi (Ferrari 488 nr 51) również pobił wynik Bruniego, uzyskując czas okrążenia 3'47″192
W LMP2 prowadzenie nr 07 Oreca 41 Team WRT objęło prowadzenie dzięki Robertowi Kubicy. Obecny po raz pierwszy w Sarthe Polak uzyskał czas 3'29″441
W Esses de la Foret powiewała żółta flaga. Paul Dalla Lana, kierowca Astona Martina Vantage AMR nr 98, stracił kontrolę i zakończył wyścig na szutrze. Sędziowie toru interweniują, aby jak najszybciej oczyścić jego samochód
W tej ostatniej próbie nie było żadnej poprawy dla Toyoty nr 7. Kamui Kobayashi traci ponad trzy sekundy do swojego najlepszego czasu
W GTE Pro idzie już szybciej niż na początku dnia (różnica około 3 sekund). Oficjalne Porsche 911 RSR z numerem 91 jest obecnie na prowadzeniu, przed swoją siostrą z numerem 92, z czasem okrążenia 3'46'779. W GTE Am Porsche nr 86 z GR Racing prowadzi z czasem 3'49″100 przed numerem 99 z Proton Competition
Zanim popełnił błąd, Paul Loup Chatin miał okazję po raz trzeci zanotować tymczasowy czas w LMP2, uzyskując czas okrążenia 3'30″166. Czas pokaże, czy to wystarczy, aby zakwalifikować się do Hyper Pole, ponieważ Oreca 07 nr 48 firmy IDEC Sport nie wystartuje ponownie.
Aby przeczytać także
GT / Turystyka