Samochody powrócą na tor na rozgrzewkę w godzinach od 9:9 do 45:XNUMX.
Jutro tor będzie wyłączony z ruchu, ale publiczność będzie mogła wziąć udział w Paradzie, która odbędzie się w godzinach 17:18–30:XNUMX.
Obie Toyoty wyprzedzają zatem Rebelię nr 1 Laurenta-Beche-Menezesa. Zawodnik SMP nr 1 BR17 Sarrazina-Orudzheva-Isaakyana kończy drugi rząd przed drugim R-One Menezes-Beche-Laurent. BR1 Dragonspeed Hanleya-Hedmana-Van der Zande'a jest na 6. miejscu przed drugim SMP Petrovem-Aleshinem-Buttonem. Enso CLM01/P1 firmy Dillmann-Webb-Kraihamer wyprzedza dwie Ginetty.
W GTE Am pole position zajmuje Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR nr 88, w skład którego wchodzą Matteo Cairoli, Giorgio Roda i Khaled Al-Qubaisi.
Zespół Oreca 07 TDS Racing ostatecznie spadł na 4. miejsce za motocyklem nr 48 w Idec Sport Racing z Rojas-Chatin-Lafargue, nr 31 Dragonspeed z Maldonado-Gonzalez-Berthon i nr 26 G-Drive z Vergne -Pizzitola- Rusinow.
W GTE Pro fotografowie przepychają się na stoisku Porsche 911 RSR nr 91, należącego do Gianmarii Bruni, Richarda Lietza i Freda Makowieckiego, autora pole position! W drugim rzędzie znajduje się Porsche z numerem 2, należące do Michaela Christensena, Kévina Estre i Laurensa Vanthoora. Trzecie miejsce dla Forda GT nr 92 Stefana Mücke, Oliviera Pla i Billy'ego Johnsona.
TDS Racing straciło pole position LM P2! Ostatecznie pierwsze miejsce w tej kategorii odzyskał Idec Sport, a czasy Duvala zostały anulowane za niezatrzymanie się przy sterach przy wjeździe do boksów.
Toyota zapewnia sobie pierwszy rząd, a Nakajima zdobywa pole position z numerem 8, uzyskując czas 3'15"377, 6 dziesiątych od pole position zdobytego w zeszłym roku przez jego rodaka Kobayashiego.
Gutiérrez jedzie na biegu jałowym między Mulsanne a Indianapolis za kierownicą G-Drive Oreca 07 nr 40.
Zdjęcia Alonso w Toyocie nr 8 w Mulsannes:
Mulsanne prosto z Fernando Alonso @alo_oficial za kierownicą!#LEMANS24 @Toyota_Hybrid pic.twitter.com/WQo3bz9ms9
- 24-godzinny wyścig Le Mans (@ 24hoursoflemans) 14 czerwca 2018
Dwie Toyoty i United Ligier z numerem 32 to jedyne samochody na torze, na które pozostało 14 minut sesji.
Ta sama sankcja dotyczy Oreca 07 nr 39 należącego do Graff Racing, którego czasy odwołano do 22:37. Francuski zespół otrzymuje również karę w wysokości 1000 euro.
Alonso wraca do boksów już po jednym okrążeniu. Conway przyjechał Toyotą nr 7.
Alonso wraca na właściwe tory za kierownicą Toyoty nr 8. Pod koniec sesji tor jest prawie nieużywany.
Buntownik dla Ferrari nr 61 Clearwater Racing. Matt Griffin po raz drugi w tej sesji wyjechał na żwir; za Indianapolis to właśnie w pierwszej szykanie Hunaudières doszło do wypadku kierowcy GTE Am.
Hierarchia LM P2 pozostaje niepewna, gdyż czasy nie zostały jeszcze odwołane. TDS Racing mogło zatem stracić pole position w swojej kategorii.
Prognoza pogody przewiduje przelotne opady deszczu do końca sesji. Polak najprawdopodobniej pojedzie do Toyoty z numerem 8 i hierarchia nie powinna już znacząco się zmieniać.
TDS Racing pozostaje na szczycie LM P2 w grafiku. Wydaje się, że francuska drużyna utrzymała pole position w tej kategorii.
Na samochody, które nie zatrzymały się przed kontrolą wjazdu do boksów, nałożono kilka sankcji.
TRSM Racing został ukarany grzywną w wysokości 1000 euro. Pierwsze starty Rebelii nr 3 zostały odwołane, podobnie jak TDS Racing Oreca 07 nr 28, który mógł stracić pole position LM P2.
Znów powiewa zielona flaga.