00h05

Ranking sesji kwalifikacyjnej:

 

23h40

Kwalifikacje zostaną wznowione w czwartek, 15 czerwca, w dwóch sesjach zaplanowanych między 19:21 a 22:XNUMX, a następnie od XNUMX:XNUMX do północy.

23h46

Koniec pierwszej sesji kwalifikacyjnej w Le Mans, a Toyota zdobywa tymczasowe pole position z czasem 3'18"793 dzięki Kamui Kobayashi i modelowi TS050 nr 7. Matthieu Vaxivière umieszcza TDS Racing Oreca 07 z numerem 28 na szczycie kategorii LM P2. Aston Martin z Vantage nr 95 firmy Sorensen – Thiim – Stanaway dominuje w GTE Pro, a brytyjska marka osiąga także najlepszy czas tymczasowy w GTE Am z Vantage nr 98 firmy Lamy – Dalla Lana – Lauda.

23h42

Dużo ruchu w kategorii LM P2, gdyż w krótkich odstępach czasu Bruno Senna (Oreca 07 n°31 Vaillante Rebellion), a następnie Matthieu Vaxivière (Oreca 07 n°28 TDS Racing) zajęli pierwsze miejsca w tymczasowym rankingu. Vaxivière uzyskał wynik 3'29″333 w porównaniu do 3'29″851 siostrzeńca Ayrtona Senny.  

23h40

Zmiana lidera w LM P2, gdyż załoga nr 07 CEFC Manor Racing Oreca 25 Witalija Pietrowa uzyskała najlepszy czas w 3'30″502, 345 tysięcznych przed siostrzanym samochodem nr 24 Vergne – Graves – Hirschi, który do tej pory prowadził debaty w tej kategorii trwające kilka minut.

23h40

Do sędziów wzywany jest także menadżer zespołu holenderskiego.

23h31

Po stronie Larbre Corvette C7R zajmuje 5. miejsce w kategorii GTE Am z Philipponem za kierownicą, aby ukończyć okrążenia i zdobyć doświadczenie. Aston Martin firmy Lauda z numerem 98 pozostaje na szczycie klasy, wyprzedzając Porsche Dempsey Proton Racing z numerem 77 z Ried, Aston Martin TF Sport z Yoluc i Ferrari z numerem 83 DH Racing firmy Jonsson.

23h32

Dallara P 217 nr 29 należąca do Racing Team Nederland porusza się powoli w sektorze Dunlop Chicane z Janem Lammersem za kierownicą.

23h28

3'31"945 dla motocykla nr 07 G-Drive Racing Oreca 26 Romana Rusinova, który obecnie zajmuje siódmą pozycję w LM P2.

23h29

To Müller przejął obowiązki od Handa w Fordzie GT nr 68. W tej sesji w tyle pozostają samochody amerykańskie.

23h27

Pomimo przejścia Pla na Forda GT nr 66, ten ostatni nadal zajmuje jedynie 51. miejsce, ze stratą ponad 4 sekundy do benchmarku GTE Pro.

23h27

Zakręć dla Ligiera nr 217 JS P49 drużyny ARC Bratislava na torze Tertre Rouge. LM P2 zatrzymuje się na poboczu toru i wywiesza podwójną żółtą flagę.

23h21

Teraz Pilet przejmuje stery Porsche nr 91, które wcześniej prowadził Lietz. 911 RSR zajmuje 7. miejsce w GTE Pro.

 

23h26

Jean-Eric Vergne, autor tymczasowego tyczki w LM P2, wraca do siedziby nr 07 CEFC Manor Racing Oreca 24.

23h20

Bruno Senna pozwolił drużynie Vaillante Rebellion Oreca 07 nr 31 awansować na dziewiątą pozycję w LM P2 po ostatnim przejeździe z czasem 3'32″626.

23h11

Werner zastępuje Christensena w Porsche nr 92 i wciąż zajmuje piąte miejsce w GTE Pro.

 

23h17

Bardzo niewielka poprawa przez kilka minut w prototypach. Najnowsze są zasługą Ligiera JS P217 nr 49 ARC Bratislava i nr 45 Algarve Pro Racing w LM P2, czyli dwóch prototypów znajdujących się poza pierwszą dziesiątką w tej kategorii.

23h15
23h12

Tockwith Motorsports Ligier JS P217 w barwach Gulf po powolnym okrążeniu udaje się zjechać do boksów.

23h10

Dallara P217 z Racing Team Nederland of Barrichello – Van Eerd – Lammers jest najlepszą reprezentantką włoskiego klanu w LM P2, zajmując dziewiąte miejsce w kategorii z czasem 3'33″796. Czas referencyjny w LM P2 pozostaje w posiadaniu nr 07 CEFC Manor Racing Oreca 24 z Vergne – Hirschi – Graves.

Aby przeczytać także

Paul Ricard – C2 PCCF 2024