Nico Hülkenberg zasiadł za kierownicą Astona Martina Valkyrie AMR Pro

Nico Hülkenberg, kierowca rezerwowy zespołu Aston Martin F1, przeprowadził testy na pokładzie Valkyrie AMR Pro na torze Silverstone.

opublikowany 12/10/2022 à 10:23

Doriana Grangiera

1 Zobacz komentarze)

Nico Hülkenberg zasiadł za kierownicą Astona Martina Valkyrie AMR Pro

Aston Martin Valkyrie AMR Pro kontynuuje testy na torze... na tyle, że frustruje nas jeszcze bardziej fakt, że nie widzimy go w wyścigu! © Xavi Bonilla / DPPI

W centrum plotek o miejscu Formuła 1, Nico Hülkenberg w pełni spełnia swoją rolę rezerwisty. Trzeci kierowca zespołu Aston Martin, obecny podczas dwóch pierwszych Grand Prix sezonu w zastępstwie Sebastian Vettel, Niemiec nie pozostaje jednak bierny. Kierowca 181 Grands Prix pomaga również w rozwoju produktów Aston Martina, a w szczególności jego Hypercar, Valkyrie. We wtorek Hülkenberg był obecny na torze Silverstone (Wielka Brytania), aby przeprowadzić testy „wyścigowej” wersji Valkyrie, AMR Pro.

 
 
 
 
Zobacz ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Nico Hülkenberga (@hulkhulkenberg)

Aston Martin Valkyrie AMR Pro miał być drogową wersją Hypercara, który powinien był wziąć udział w zawodach 24 godziny Le Mans, przed zawieszeniem z powodu zakończenia projektu przez brytyjską markę. Samochód, który wygląda jak prototyp konkurencji, wyposażony jest w wolnossący silnik V12 o pojemności 6,5 l, który może rozwinąć moc 1013 KM i osiągać 11 000 obr/min. Ta „codzienna F1” została opracowana przez Nico Hülkenberga, ale także stałych kierowców zespołu Aston Martin, Sebastiana Vettela i Lance Stroll. Pierwsze egzemplarze AMR Pro, limitowane do 40 sztuk na całym świecie, zostały dostarczone pod koniec 2021 r., a ich cena wyniosła około 2,9 mln euro.

CZYTAJ TAKŻE > Samochód koncepcyjny zapowiadający stylAlpine w konkursie wkrótce ujawnione

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

12 o 10:2022

Muszą naprawdę chcieć reaktywować program Hypercar! Z wyjątkiem tego, że po paskudnym ciosie zadanym ACO/FIA (uzyskanie koncesji, które dobrze się zapowiadają i ostatecznie anulowanie wszystkiego), nie sądzę, że trzeba na nich czekać z niecierpliwością, co jest dobre, a przede wszystkim dobra robota dla kanadyjskiej marionetki, głównym akcjonariuszem Astona Martina.

Aby napisać komentarz