50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 30. do 21.)

Zespół redakcyjny spotkał się, aby wyłonić 50 najlepszych kierowców roku, łącznie we wszystkich kategoriach. Do 31 grudnia codziennie znajdziesz część rankingu na AUTOhebdo.fr. Trzeci odcinek z kierowcami z miejsc od 30 do 21.

opublikowany 29/12/2021 à 10:00

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 30. do 21.)

Lewis Hamilton, Sébastien Ogier i Shane van Gisbergen znajdują się w naszej pierwszej pięćdziesiątce. © AUTOhebdo

Znajdź wszystkie sekcje naszego Top 50: 

50 naszych najlepszych kierowców roku: miejsca od 50. do 41. (1/5)
50 naszych najlepszych kierowców roku: miejsca od 40. do 31. (2/5)
50 naszych najlepszych kierowców roku: miejsca od 20. do 11. (4/5)
50 naszych najlepszych kierowców roku: miejsca od 10. do 1. (5/5)

30. Johan Kristoffersson (SUE)
Mistrz świata Rallycross

Potrójny mistrz świata na początku sezonu w Barcelonie Johan Kristoffersson był, co nie było zaskoczeniem, kandydatem nr 1 do własnej sukcesji. Nic więc dziwnego, że pojawia się w naszych 50 najlepszych kierowcach. Jednak ta kampania 2021 była naznaczona niewiadomą, ponieważ Szwed musiał przystosować się do zupełnie nowego samochodu, Audi S1. W trudnych i pechowych pierwszych trzech wydarzeniach, w których bracia Hansen (Timmy i Kevin) podpisali trzy kolejne deble, Skandynaw stopniowo wychodził ze swojej jaskini, aby pokonać rodzeństwo. Zwycięski już po piątej rundzie Johan Kristoffersson zdołał odmienić sytuację w drugiej części sezonu dwoma dodatkowymi sukcesami i zakończył sezon z remisem (5) z Timmym Hansenem. Dzięki większej liczbie zwycięstw w ciągu roku (217 na 3) trzykrotny mistrz świata zdobył następnie czterokrotny tytuł. Świetny sposób na zakończenie ery termicznej World RX. 

Johana Kristofferssona. © Paulo Maria / DPPI

29. Liam Lawson (NZL)
Wicemistrz 2021 DTM & 9 Formuła 2

Oprócz zaangażowania w F2 w Hitech, Liam Lawson prowadził w tym sezonie pełny program w DTM. Po drugiej stronie Renu 19-letni kierowca zamierzał zdobyć doświadczenie i zgromadzić czas jazdy na potrzeby swojej kampanii w Formule 2. Nowozelandczyk, mimo braku doświadczenia za kierownicą GT3, zaskakująco komfortowo czuł się za kierownicą GTXNUMX. zaskoczyć, wygrywając w swoim pierwszym występie. Uwikłany w walkę o tytuł, ostatecznie stał się głównym kandydatem wchodzącym do rundy finałowej na torze Norisring. Niestety sojusz Mercedes a surrealistyczny atak Kelvina van der Linde kosztował go koronę. Straszliwe rozczarowanie, ponieważ jednocześnie po pełnym wydarzeń roku finansowym 9 nie był w stanie osiągnąć więcej niż 2. miejsce w F2021. Wystarczająco, by podsycić żal.

Liama ​​Lawsona. © czerwony Byk

28. Kevin Estre (FRA)
Wicemistrz WEC (GTE Pro) i zwycięzca 24-godzinnego toru Nürburgring

Zakończenie sezonu Kévina Estre mogłoby być inne, gdyby nie zderzenie Michaela Christensena z Alessandro Pierem Guidim w ostatnim kwadransie wyścigu 8 Hours of Bahrain. Kojarzony z Danem i Neelem Janim w No. 92 Porch, Francuz został pozbawiony tytułu mistrza świata pomimo roku, w którym zdobył pięć z sześciu pole position. Lyonnais, który w swojej karierze zwyciężył już w Spa i Le Mans, dodał do swojej listy osiągnięć 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Edycja rozgrywana w fatalnych warunkach pogodowych, a wyścig został przerwany na 14 godzin i 30 minut z powodu mgły. Skrócony do 59 okrążeń niemiecki klasyk zakończył się niesamowitym powrotem kierowcy Porsche z 11. na pierwsze miejsce w niecałe trzy okrążenia w deszczu. 

Kevina Estre’a. © Germain Hazard / DPPI

27. Thierry Neuville (BEL)
Trzecie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC
Drugi pilot: Martijn Wydaeghe

Belg miał solidny sezon, ale musimy przyznać, że przyzwyczaił nas do lepszego. To on najczęściej groził Sebastian Ogier w ostatnich sezonach w swoich walkach o tytuł, ale nie udało mu się tego zrobić w 2021 roku. Neuville podpisał jednak tyle samo podium (7), co Ogier i Elfyn Evans, w tym cztery w pierwszych pięciu rundach. Kiedy jednak nie trafiał na pole karne, w ogóle nie zdobywał punktów, zdradzony przez swoją mechanikę, ale także przez popełniane błędy. Od tego czasu Thierry Neuville nie był czterokrotnym wicemistrzem świata w latach 2016–2019. Zamierza wykorzystać nadejście ery hybryd, aby w końcu zdobyć tytuł mistrzowski, który umykał mu od początku, pomimo ogromnego przypływu prędkości.

CZYTAJ TAKŻE > Czy Thierry Neuville zasłużył na tytuł mistrza w 2021 roku? 

Thierry'ego Neuville'a. © Hyundai Motorsport GmbH

26. Shane van Gisbergen (NZL)
Mistrzowskie supersamochody

W 2021 r. w Supersamochodach był tylko jeden Shane van Gisbergen. Scott McLaughlin odszedł IndyCar Logicznie rzecz biorąc, w przypadku Penske Nowozelandczyk był głównym faworytem do zastąpienia swojego rodaka. Status ten doskonale przyjął kierowca Triple Eight, który swoim rywalom zostawił jedynie okruszki. Dzięki dostrojonemu do perfekcji przez cały rok Holdenowi Commodore nr 97 Kiwi odniósł 14 sukcesów i 9 dodatkowych miejsc na podium w 29 wyścigach charakteryzujących się sztuką i stylem. W przeciwieństwie do swojego kolegi z drużyny Jamiego Whincupa, Shane van Gisbergen pokazał wspaniałe rzeczy na torze, czyniąc go najlepszym kierowcą i logicznym podwójnym mistrzem (pierwszy tytuł zdobyty w 2016 r.) na koniec sezonu zdominowanego od początku do końca. Whincup, będący obecnie na emeryturze, Shane van Gisbergen ma nadzieję wykorzystać tę koronację do ostatecznego rozpoczęcia swoich rządów. 

Shane van Gisbergen © Pula treści Red Bull.

25. Yifei Ye (CHN)
Champion WIĄZY

Legenda Le Mans, według której klasyk Le Mans wybiera zwycięzcę, w tym roku napisała nową kartę na szkodę Yifei Ye i jego przyjaciół z LMP2. Prowadząc na ostatnim okrążeniu z numerem 41 w Team WRT, Chińczyk załamał się, gdy musiał się zatrzymać o 23:59. Sytuacja, która przypomniała Toyota Nr 5 w trakcie 24 godziny Le Mans 2016, zatrzymany jedno okrążenie od bramki. Gdyby nie to zmartwienie w ostatniej chwili, nowy kierowca Porsche w regionie Azji i Pacyfiku byłby prawdopodobnie znacznie wyżej w tym rankingu. Mistrz ELMS z Louisem Delétrazem i Robertem Kubicą w belgijskim zespole, protegowany niemieckiej firmy zrobił wrażenie swoimi wynikami i teraz ubiega się o miejsce w przyszłym LMDh marki Zuffenhausen.

CZYTAJ TAKŻE > „Prawie wygraliśmy Le Mans w naszym debiucie”

Yifei Ye. © Paulo Maria / DPPI

24. Theo Pourchaire (Z)
Piąte miejsce w Formule 5, zwycięzca w Monako

Wielka francuska nadzieja miała niezwykle pracowity rok, a to o czymś świadczy. Po wielkim skoku do F3 bezpośrednio z F4, został wicemistrzem Formuła 3 że Habs przybyli do F2 w wieku zaledwie 17 lat. Jego suwerenne pole position z półsekundową przewagą na ulicach Monako, a także zwycięstwo w niedzielnym wyścigu głównym będą najważniejszymi wydarzeniami jego roku 2021. Niestety Théo również przeżył dwa skomplikowane momenty. Złamany promień w Baku, który utrudniał mu start na Silverstone, a także wypadek z Enzo Fittipaldim w Arabii Saudyjskiej, w wyniku którego doznał szoku 72G, spowodowały, że po drodze stracił sporo punktów. Piąty w mistrzostwach Francuz powróci do F2 wraz z ART Grand Prix w 2022 roku i będzie musiał liczyć zarówno na większą regularność, jak i nieco więcej sukcesów, aby być kandydatem do sukcesji.Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,.

23. Sergio Pérez (MEX)
4. mistrzostwo świata F1, 1 zwycięstwo

Meksykanin, jak większość jego kolegów z drużyny Max Verstappen, zajęło dużo czasu, zanim oswoiłem dzikiego Red Bulla. Checo wykorzystał nieszczęścia Batawian iHamilton w Baku, aby wyciągnąć kasztany z ognia i podpisać swój pierwszy sukces na czerwono i niebiesko. Według sztabu Red Bulla Meksykanin miał wystarczająco przekonujący sezon, aby utrzymać swoje miejsce w 2022 roku. Pomimo kilku niepowodzeń (poślizg podczas sprintu na Silverstone, awaria na okrążeniu startowym w Spa), Sergio Pérez poważnie wziął udział w wojnie wysiłku austriackiego klanu i oddał się na wyłączną służbę swojemu świetnemu holenderskiemu koledze z drużyny, tak jak w Abu Zabi. Co nie jest niczym.

22. Stéphane Peterhansel
Zwycięzca Dakaru (rallye-nalot)

Z wiekiem poznajesz swoje ciało i jego możliwości. Stéphane Peterhansel oczywiście nie musi prowadzić treningów, aby utrzymać formę, ponieważ w 2021 roku wystartował tylko w jednej imprezie, którą wygrał bez dwóch zdań: w Dakarze po raz 14. w ciągu 30 lat. 55-letni Francuz zapewnił Miniowi swój najnowszy sukces w Arabii Saudyjskiej, ale romans nie przebiegał bezproblemowo. Zmiana pilota wraz z przybyciem Édouarda Boulangera mogła spowodować trudności w dyscyplinie, w której kluczowe znaczenie ma zaufanie i komunikacja. Wszystko poszło gładko i nawet odrobina szczęścia była po ich stronie, jak na etapie maratonu, gdzie pojawił się problem mechaniczny… na koniec trasy. Współpracując z Audi w Dakarze 2022, „Monsieur Dakar” oddycha świeżym powietrzem, angażując się w rozwój koncepcji hybrydowej. 

21. Nyck De Vries (PB)
Mistrz Świata Formuła E

Holender drugi sezon w Mercedesie został pierwszym w historii mistrzem świata FIA Formuły E. Rezerwowy kierowca Srebrnych Strzał odniósł dwa sukcesy: otwierający sezon ePrix w Diriyah (Arabia Saudyjska) oraz przerwany licznymi awariami wyścig w Walencji. Jego występy sprawiły, że stał się nawet przedmiotem plotek wysyłających go do F1, szczególnie w zespole Williams zastępując George'a Russella. W tym roku Nyck de Vries również zwyciężył w wyścigu 4-godzinnym w Le Castellet, wraz z Romanem Rusinovem i Franco Colapinto w drużynie G-Drive Racing w LM P2. Dowód na to, że czuje się komfortowo na wszystkich siedzeniach, mistrz świata FIA F2 2019 został niedawno przetestowany w zespole Meyer Shank Racing w IndyCar. Nie słyszeliśmy ostatniego utworu Nycka de Vriesa!

Nycka De Vriesa. © Germain Hazard / DPPI

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz