Pierre Fillon: „75 plików na 62 zaproszenia”

Prezes Automobile Club de l'Ouest Pierre Fillon powraca na listę zgłoszeń do 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

opublikowany 28/02/2020 à 18:43

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Pierre Fillon: „75 plików na 62 zaproszenia”

Ile zgłoszeń otrzymaliście na tę edycję 2020 24 godziny Le Mans ?

W sumie otrzymaliśmy 75 plików na 62 możliwe zaproszenia (zobacz listę uczestników tutaj), z których część była już zarezerwowana dla niektórych zawodników, ponieważ ze względu na ich wyniki w 2019 r. w Le Mans, w European Le Mans Series, w Pucharze Michelin Le Mans, w IMSA Mistrzostwa WeatherTech Sportscar Championship i azjatycka seria Le Mans 2019–2020. Komisja selekcyjna dokładnie przestudiowała wszystkie te zgłoszenia, aby wybrać 62 i 10 rezerwistów.

Czy możesz podać nam więcej szczegółów na temat tych 75 plików?

Te 75 plików potwierdza atrakcyjność 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Należy zauważyć, że ta atrakcyjność dotyczy wszystkich kategorii: 4, LMP1, LMP2, LMGTE Pro, LMGTE Am cieszą się dużym zainteresowaniem i są atrakcyjne zarówno dla oficjalnych programów producentów, jak i zespołów prywatnych. Będziemy uczestniczyć w pierwszych 24 godzinach Corvette C8-R, mamy kilka załóg 100% fémininy. I na koniec, z przyjemnością ponownie wprowadzamy na stoisko 56 innowacyjny samochód z prototypem LMP2 prowadzonym przez trzech niepełnosprawnych kierowców, za których odpowiedzialnym jest Frédéric Sausset.

Podobnie jak w 2019 r., dla 62 zawodników dostępne będą zatem 62 garaże. Czy jest to obecnie regułą?

Kierując się jakością i różnorodnością zgłoszeń, w zeszłym roku postanowiliśmy zrobić jak najwięcej pod względem organizacyjnym i odbiorczym, aby przyjąć więcej zawodników. Zespoły ACO wykonały niezwykłą pracę w ciągu zaledwie kilku tygodni, dostarczając dwa tymczasowe stoiska o tym samym standardzie, co 60 pozostałych. Doświadczenie było na tyle udane, że te dwa tymczasowe trybuny zostaną ponownie zainstalowane w 2020 roku.

W przyszłości prace prowadzone z okazji stulecia 24-godzinnego wyścigu Le Mans umożliwią utworzenie stoisk z różnymi usługami i udogodnieniami oferowanymi zespołom.

Edycja 2020 zakończy cykl hybrydowych LMP1. Te samochody stanowiły ważny kamień milowy w wytrzymałości?

Muszę przyznać, że w niedzielę 14 czerwca 2020 roku po godzinie 16:24 na pewno poczuję lekką nostalgię. Rzeczywiście będzie to ostatnia edycja 1-godzinnego wyścigu Le Mans z udziałem hybrydowych LMPXNUMX. Te prototypy, zarówno niezwykłe, jak i wydajne, przyczyniły się do „demokratyzacji” hybrydy, szczególnie na naszych drogach.

En 2012, quand ces machines sont apparues en course, elles ont porté cette technologie à la connaissance des spectateurs. Elles ont démontré leurs performances, avec notamment le chrono record établi par Toyota, en qualification en 2017. Elles ont prouvé leur efficacité et efficience, avec une consommation réduite de plus de 40 % par rapport aux machines précédentes. Pour l’ACO et le WEC, ces prototypes hybrides incarnés par Audi, Porsche et Toyota ont écrit un chapitre crucial dans l’histoire de notre discipline. Ces autos ont contribué à un tournant majeur de notre sport, garantissant compétition et progrès, sport et développement durable.

Wróćmy do 13 i 14 czerwca 2020 r., czego oczekujesz od tej 88. edycji?

Na papierze, przeglądając tę ​​oficjalną listę gości, widzimy, że kategoria LMP1 będzie dobrze zaopatrzona, bo będzie tam 6 samochodów. Toyota, która chciałaby utrzymać wielkie trofeum 24-godzinnego wyścigu Le Mans, po trzecim sukcesie z rzędu, na swojej drodze znajdzie kilku przeciwników. W LMP3 entuzjazm jest nadal tak duży, ze względu na obecność czterech podwozi: Oreca, Ligier, Dallara i Riley… oraz kierowców wysokiego szczebla. W LMGTE Pro z radością witamy nowego C2-R. Z Porsche, Ferrari et Aston Martinkategoria ta zawsze zapewnia emocjonującą rywalizację.

W czasie, gdy sporty motorowe muszą wymyślić dla siebie przyszłość i przyczynić się do przyszłości motoryzacji, jakie opcje zostały zachowane przez ACO i 24-godzinny wyścig Le Mans?

Nasze zaangażowanie i odpowiedzialność są dość jasne i można je ująć w kilku słowach: spektakl, bezpieczeństwo, postęp, zrównoważony rozwój, rozsądny budżet i internacjonalizacja. Specyfikacje te mogą zainteresować zarówno prywatne zespoły, jak i producentów. Ta lista pokazuje to poprzez różnorodność profili zespołów.

Twój obwód również ewoluuje…

Nasz tor ewoluuje, aby jak najlepiej dostosować się do potrzeb naszych zawodników i widzów. W przypadku tych drugich zmianę będą mogli zauważyć już po wejściu na obwód, na północ, przy muzeum. Kładka umożliwi im odtąd podążanie torem aż do Dunlop, bez mieszania się z ruchem samochodów. Ta kładka, która będzie nosić imię Don Panoz, jest nam droga, świadczy o ścisłej współpracy, jaka istniała z Donem Panozem i ACO w zakresieWytrzymałość. ACO zawsze utrzymywało silne więzi z naszymi kuzynami w Ameryce. Jest to nadal aktualne, o czym świadczy konwergencja z IMSA.

Czy rok 2020 też jest rokiem urodzin?

Efektywnie. Te rocznice odzwierciedlają różnorodność naszych konkurentów, wyzwania stojące przed producentami; W ten sposób będziemy świętować 50. rocznicę pierwszego zwycięstwa Porsche w 1970 r., ale także 40. rocznicę pierwszego i jedynego sukcesu kierowcy-producenta Le Mans, Rondeau, czy 20. rocznicę pierwszego zwycięstwa Audi w 2000 r. Porsche, Rondeau , Audi, te samochody i zespoły o tak różnych profilach i osiągnięciach pokazują zainteresowanie, jakie 24 godziny budzi w świecie motoryzacji. Dziś Toyota, drugi producent na świecie, będzie walczyć o trzeci sukces z rzędu w Le Mans, aby zachować upragnione, wielkie trofeum, podczas gdy w tym samym czasie Ferrari, Porsche, Aston Martin i Corvette będą rywalizować w kategorii LM GTE.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz