Po 3 sprintach F1 podsumowujemy (na spokojnie)

Nic więc dziwnego, że Ross Brawn świetnie się bawił i po krótkiej imprezie na Interlagos okrzyknął najlepszym sprintem roku. Piloci są bardziej powściągliwi w swoim entuzjazmie.

opublikowany 14/11/2021 à 15:00

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Po 3 sprintach F1 podsumowujemy (na spokojnie)

Podobnie jak w poprzednich Sprintach, wszystko rozstrzygnęło się na starcie w São Paulo / © DPPI

Od dawna wiemy, że F1 nie zamierzałem czekać na trzeci i ostatni Sprint w roku, aby odnowić i wzmocnić doświadczenia w 3 roku.

Podczas drugiego testu na pełną skalę w Monza (Włochy) na początku września Stefano Domenicali, dyrektor generalny Grupy F2, stwierdził, że w przyszłym roku odbędzie się od 1 do 7 rund sprinterskich, ponieważ zgodnie z opiniami zebranych opinie były jednomyślnie pozytywne. Włoski! 

Liczba ta została następnie skorygowana w dół przez dyrektora sportowego Rossa Brawna, który potwierdził zorganizowanie 6 krótkich wydarzeń w 2022 r.

Jeśli Sprint w São Paulo rzeczywiście był tętniący życiem, to w dużej mierze zawdzięcza to temu Błyskawiczny powrót Lewisa Hamiltona, zmuszony do startu jako ostatni po dyskwalifikacji Niezgodny DRS.

Podpisując 14 wyprzedzań na 24 okrążeniach, siedmiokrotny mistrz świata pozwolił Brawnowi, jego byłemu głównemu zespołowi, Mercedes, aby potwierdzić, że widział „ najlepszy jak dotąd sprint z mnóstwem akcji na torze ".

« Dużą rolę odegrała swoboda wyboru opon na starcie, zasada specyficzna dla Sprinta– dodał były dyrektor techniczny Ferrari. Korzystając z Przetargów, (Valtteri) Bottas et (Karol) Sainz mieli doskonały start i w niedzielę wystartują z czołowej trójki ".

Kierowcy, którzy wybrali czerwoną gumę, byli w stanie zaskoczyć swoich rywali na średnich oponach, gdy zgasły światła. Tak było również w przypadkuEsteban Ocon chez Alpine, 10. na starcie i 9. na mecie, po piętach Pierre Gasly (Alfa Tauryń), który nie nosi w sercu Sprintu. Francuz znajdował się na 4. miejscu, zanim na początkowym etapie stracił 3 miejsca.

Ale poza tradycyjnymi permutacjami, które widzimy na każdym początku, czy naprawdę było tak wiele wyprzedzań, nie licząc powrotuHamilton naturalnie?

Lando Norris et Charles Leclerc nagrodził nas pięknym pojedynkiem pilota McLaren w końcu znalezienie otwarcia po zaciętej walce i oporze do granic możliwości ze strony kierowcy Ferrari.

Co do reszty, większość samochodów ukończyła wyścig tam, gdzie ukończyła pierwsze okrążenie, z wyjątkiem miejsca utraconego w porównaniu do Hamiltona w przypadku zawodników, których to dotyczyło.

Trend, który zaobserwowaliśmy już podczas Sprintów na Silverstone i Monza. Innymi słowy, po loterii startowej niewiele się dzieje, zwłaszcza że strategie opon nie mają czasu na opracowanie się na tak krótkim dystansie.

« Nie uważam, że wyścigi sprinterskie są zbyt fajne. „, narzekał Sergio Pérez po spędzeniu 24 okrążeń na tylnym skrzydle Ferrari Sainza. Meksykanin jest jednym z kierowców najmniej entuzjastycznie nastawionych do tej koncepcji. Trzeba przyznać, że nigdy się do niej nie uśmiechał!

« Jest stworzony głównie dla fanów, więc jeśli im się spodoba, świetnie– dodał pilot czerwony Byk, który został odrzucony zwłaszcza z tyłu stawki na torze Silverstone (Wielka Brytania) z powodu słabo wynegocjowanego sprintu.

Ale to nie moja filiżanka herbaty. Mam wrażenie, że nie ma tu zbyt wiele akcji i wyprzedzania. Niewiele to zmienia w przypadku Grand Prix, które pozostaje głównym wydarzeniem. Nie możesz podejmować dużego ryzyka, ponieważ to nie są prawdziwe wyścigi. Nie ma wiele do zyskania, a wiele do stracenia ".

Słowa, które nie przeszkodziły Brawnowi w zapewnieniu obsługi posprzedażowej swojemu dziecku.

« Bez sprintu Lewis w niedzielę wystartowałby z tyłu stawki; zamiast tego ma realną szansę, startując z 10. pozycji, skomentował dyrektor sportowy F1.

Wierzymy, że fundamenty są bardzo solidne i więcej szczegółów dotyczących 6 rund zaplanowanych na rok 2022 przedstawimy podczas rozmów z FIA i zespołami.

Jest kilka rzeczy do dopracowania, ale Brazylia pokazała, że ​​są świetnym dodatkiem do weekendowego harmonogramu z najważniejszymi wydarzeniami w piątek, sobotę i niedzielę „. A przede wszystkim zwiększenie przychodów.

Jeśli Brawn wykluczył możliwość wprowadzenia odwróconych siatek w F1 w najbliższej przyszłości, nie ma wątpliwości, że wielki powrót jego byłego kierowcy podsunie pewne (bardzo złe) pomysły na wysokich stanowiskach.

Czekając na przekroczenie tej niedopuszczalnej rubryki dla DNA szczytu sportów motorowych, powoli zyskuje na popularności idea klasyfikacji sprinterskiej niezależnej od mistrzostw świata.

Okazja dla F1 do przyznania kolejnego nieprawdopodobnego trofeum, sponsorowanego przez hojnego partnera poszukującego widoczności!

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)