Abiteboul: „Wszyscy mieliśmy łzy w oczach”, kiedy Hülkenberg został zwolniony

Specjalnie dla AUTOhebdo.fr Cyril Abiteboul wyciąga wnioski z podwójnego wycofania się Renault na emeryturę podczas Grand Prix Niemiec 2019. 

opublikowany 29/07/2019 à 12:45

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Abiteboul: „Wszyscy mieliśmy łzy w oczach”, kiedy Hülkenberg został zwolniony

Zwolennicy Renault naśladował gesty Nico Hülkenberg, rozczarowany, podczas Grand Prix Niemiec 2019. Na własnym terenie zawodnik z numerem 27 miał wspaniałą okazję na zdobycie kluczowych punktów w walce o klasyfikację Producentów. Jednak wypadnięcie z toru ze średnią prędkością rozwiało jego nadzieje w tym samym miejscu co Charles Leclerc ou Lewis Hamilton

 

 

Cyril Abiteboul, dyrektor zarządzający francuskiego zespołu, rozmawiał wyłącznie z naszym reporterem F1 aby podsumować ten rozczarowujący wyścig (zero punktów po odejściu Daniela Ricciardo). „To trudny, bardzo trudny sport. Mogliśmy rzucić trochę światła na sezon, który jest dla nas bardzo skomplikowany. To mogło być bardzo zachęcające. Szczerze mówiąc, potrzebujemy szybszego samochodu. Całkiem proste. 

Nie możemy polegać na wyścigu na mokrej nawierzchni, aby co dwa lata osiągać wyniki. Ostatni test na mokrej nawierzchni sięga 2017 roku (Singapur) ; nie będziemy czekać do 2021 roku, żeby powiedzieć „Hej, może rozważymy osiągnięcie przyzwoitego wyniku”, on mówi.

Jeśli chodzi o zejście Nico Hülkenberga z toru, pierwsze pozytywne uwagi wyciągnął Cyril Abiteboul. „To dodałoby trochę otuchy, miło byłoby porozmawiać o tym jutro (poniedziałek) przy automacie do kawy. Pojechaliśmy na wakacje z odrobiną więcej energii. Byłby to bardzo miły prezent dla Nico (Hülkenberg). 

Te ostatnie sekundy przytłaczają resztę weekendu wspaniałe Q2 Nico. Jego start był niezwykły, ma prawdziwą inteligencję wyścigową. W radiu prowadzony jest prawdziwy dialog z jego inżynierem Markiem Slade'em. » 

Francuz składa także hołd pracy „pitwallu”, który w niebezpiecznych warunkach przez pewien czas plasował Nico Hülkenberga na drugim miejscu. „Ściana pit-stopu podjęła właściwe decyzje we właściwym czasie. Był lepszy od innych. Jako jedyni nie wpadliśmy w pułapkę chęci zbyt wczesnego zatrzymania się. Wszystko to jest niezwykle irytujące. Jest ogromna frustracja. »

Czy moglibyśmy porozmawiać o „sprawie Nico Hülkenberga”? Niemiec nigdy nie stanął na podium od czasu przybycia do F1 w 2010 roku i nie jest to pierwszy raz, kiedy taka szansa przemknęła mu przed nosem (prowadził Grand Prix Brazylii w 2012 roku, zanim przegrał). Trzymaj się z Lewisem Hamiltonem. 

„Wszyscy mieliśmy łzy w oczach. Bardzo trudno jest tak szybko się wspinać, zanim zanurkujemy w dół. Bądźmy szczerzy, dzieje się to w ważnym momencie dyskusji na temat przyszłości. Rozważamy nasze opcje na przyszłość. On wie o tym. To jest coś, co wchodzi w grę.

Jest to element ludzki, a nawet sentymentalny, ponieważ Nico jest z nami już od trzech lat », wspomina Cyril Abiteboul. Przed ujawnieniem dwóch podręczników, które ujawniają pewne emocje u zwycięzcy 24 godziny Le Mans 2015. 

« Najpierw Q3. Miał wspaniałe Q2, ale nie był w stanie powtórzyć swojego czasu. Kiedy wrócił do boksów pod koniec Q2, czułem też, że będzie to dla niego trudne, gdy zobaczył, że jest bardzo blisko innych kierowców. 

De plus mamy wrażenie, że gdy coś do niego dociera, czy to szóste miejsce, czy coś innego, mu to ucieka. Sabotuje siebie. Czy psychoanalitycznie chce pracować nad tym punktem? On tego nie chce. Porozmawialiśmy o tym trochę, ponieważ nas to dotyczy. Ale biorąc pod uwagę tak wiele pozytywów po naszej stronie, nie możemy go winić za całą rundę., analizuje. 

Wreszcie, na poziomie technicznym, Renault R.S.19 nie jest naprawdę zadowalające. „Dzisiaj liczy się to stopień poprawy aerodynamiki naszego samochodu, który absolutnie nie jest na poziomie naszych oczekiwań. »

Znajdź w numerze AUTO 2227tygodniowo analiza F1 w Niemczech przeprowadzona przez naszych specjalnych korespondentów, dostępna cyfrowo w poniedziałki wieczorem i w środę w kioskach.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz