Alain Prost o turbodoładowanych silnikach V6: „Będziemy musieli działać szybko i ostrożnie”

Francuz, czterokrotny mistrz świata Formuły 1 i ambasador Renault, omawia przyszły hybrydowy silnik turbo 6 l V1.6, który w przyszłym roku będzie wyposażony w jednomiejscowe samochody.

opublikowany 25/06/2013 à 10:47

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Alain Prost o turbodoładowanych silnikach V6: „Będziemy musieli działać szybko i ostrożnie”

W trakcie swojej bogatej kariery Alain Prost zna silniki turbo. Daje to całkowitą legitymizację, jeśli chodzi o dyskusję na temat przyszłego hybrydowego silnika turbo 6 l V1.6, który w przyszłym roku będzie wyposażony w wszystkie zespoły. Dziś ambasadorka marki Renault, która w piątek zaprezentowała swoje nowe V6 na rok 2014, czterokrotnego mistrza świata Formuła 1 wyjaśnia, co jego zdaniem prawdopodobnie zmieni się w sporcie.

Wykluczone jest przede wszystkim porównanie z silnikami turbo z lat 80., charakteryzującymi się czasem reakcji wahającym się od 2 do 3 sekund. „Kiedy mierzymy dzisiejszy globalny rozwój technologiczny w samochodach w ogóle, a w F1 w szczególności, jasne jest, że silniki turbo jutra będą zupełnie inne”– precyzuje. „ Zwłaszcza, że ​​będzie tam część elektryczna generująca energię. Czas reakcji nie jest jeszcze dokładnie znany, ale będzie bardzo krótki w porównaniu z tym, czego doświadczyliśmy w latach 80.

Cokolwiek się stanie, kierowcy będą musieli dostosować się do nowego bloku. „Wystąpi niewielkie opóźnienie w czasie reakcji. Wyobrażam sobie, że w przyszłym roku prawdopodobnie będzie bardzo słaby, ale jeszcze będziemy musieli się do tego przyzwyczaić. Musimy jednak patrzeć dalej niż tylko na turbosprężarkę: interakcja między częścią wytwarzającą energię cieplną a częścią elektryczną również będzie bardzo złożona. Część cieplna reprezentuje około 600 koni mechanicznych, część elektryczna 160, więc zarządzanie energią będzie znacznie ważniejsze niż w epoce atmosferycznej. »

Przywrócona równowaga

Dla Alaina Prosta ten nowy parametr głęboko zmieni sposób, w jaki kierowcy będą musieli podejść do wyścigów i ataków. „Inżynierowie i piloci będą obsługiwać silnik, a także wszystkie wynikające z tego strategie wykorzystania energii. Właściwie cofamy się do czasów, gdy pilot musiał działać strategicznie i wiedzieć, jak bardzo dobrze wykorzystywać swoje umiejętności. jednomiejscowy. Już nie wystarczy być szybkim; będziesz musiał być szybki i wrażliwy. » Krótko mówiąc, silnik byłby o krok od odzyskania kapitalnego znaczenia, kontynuuje człowiek z 51 zwycięstwami. „Od chwili zamrożenia silników przywracamy znaczenie podwoziu i aerodynamiki. Od 2014 roku równowaga zostanie przywrócona i będziemy mieli bardzo interesującą stronę techniczną, która przywróci znaczenie silnikowi. Najlepsza integracja przyniesie owoce, a innowacje będą możliwe dzięki dobrej współpracy między działami podwozia i silnika. » Jak mówi „Profesor”: „Na papierze wygląda to idealnie”.

0 Zobacz komentarze)