Wprowadzone na sezon 2022 nowe przepisy techniczne spowodowały eksplozję ciężaru jednomiejscowych samochodów na starcie. Podczas gdy niektóre stajnie miały trudności z zmieszczeniem się w optymalnym przedziale 800 kilogramów, Alfa Romeo ze swojej strony to ona najlepiej poradziła sobie z przejściem z C42 ważącym 798 kilogramów w momencie pierwszego ważenia.
Na torze, jednomiejscowy fabryk w Hinwil (Szwajcaria) pokazały dobrą twarz już od pierwszych okrążeń, na co pozwoliły Valtteri Bottas et Guanyu-Zhou aby szybko zdobyć punkty. Ale to było wcześniej. Od tego czasu inne zespoły w stawce wprowadziły różne ulepszenia i zmniejszyły masę swoich samochodów, zmniejszając w ten sposób luki, szczególnie w środku stawki, gdzie znajduje się Alfa Romeo. Kilka miesięcy później szwajcarska struktura nie cieszy się już tą przewagą i wydaje się, że nieco bardziej cierpi w starciu z przeciwnikami.
« Myślę, że niektórym zespołom, po wprowadzeniu ulepszeń w zakresie wydajności aerodynamicznej, udało się zmniejszyć wagę (ich samochodów), podkreśla Xevi Pujolar. Z naszej strony jest to punkt, z którego na początku sezonu byliśmy zadowoleni, podczas gdy inne drużyny ze środka stawki, a nawet z czołówki, wciąż miały do czego dążyć. Więc na początku odnieśliśmy sukces, ponieważ mieliśmy już przewagę wagową »
Pomimo kilku skomplikowanych wyjazdów Valtteriego Bottasa i Guanyu Zhou, a także spadku wyników, Alfa Romeo nie traci nadziei na przyszłość. Zespół dowodzony przez Frédérica Vasseura, który niedawno zainstalował nowe ulepszenia w jednomiejscowym bolidzie Bottasa, przybędzie do Belgii dwoma C42 wyposażonymi w najnowsze rozwiązania, mając nadzieję na odzyskanie dobrej formy obserwowanej na początku sezonu.
CZYTAJ TAKŻE > 27 lat temu: zamach stanu Taki Inoue został obalony na Węgrzech
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)