Alonso zmuszony do zmiany silnika w Australii

Po opuszczeniu w Arabii Saudyjskiej Alpine podjął decyzję o wymianie silnika A522 Fernando Alonso na potrzeby Grand Prix Australii.

opublikowany 02/04/2022 à 17:55

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Alonso zmuszony do zmiany silnika w Australii

Fernando Alonso przywiezie do Australii nowy silnik. ©DPPI/X. Bonilla

Tak wygodnie zainstalowany w 7e pozycję wyścigową i dobrą postawę, aby zapewnić sobie ważne punkty Alpine, Fernando Alonso został zdradzony przez swoich mechaników podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej (27 marca). Silnik jego A522 odmówił posłuszeństwa na 15 okrążeń przed końcem, Hiszpan nie miał innego wyjścia, jak tylko unieruchomić jednomiejscowy wrócić do garażu na piechotę. Straszne rozczarowanie dla podwójnego mistrza świata, który mimo to zabrał na weekend zupełnie nowy silnik ICE (spalinowy).

Po powrocie na Stary Kontynent inżynierowie francuskiego zespołu mogli zabrać się do pracy, aby zbadać przyczynę problemu. Szybko udało się znaleźć winnego. „ To nie silnik, to pompa wody.– wyjaśnił nam Laurent Rossi, dyrektor generalnyAlpine, podczas spotkania o godz Wirusy-Châtillon. Doprowadziło to do usterki chłodzenia, a następnie do kaskady zdarzeń: silnik słabiej się schłodził, podgrzał się olej itp., tworząc więcej problemów".

Alpine już dotyka przydziału silnika

Pomimo pierwszych oznak słabości dostrzeżonych przez inżynierów strzały A, Fernando Alonso kontynuował podróż, ale ostatecznie zdecydował się przerwać wyścig. „ Fernando mógł kontynuować jazdę, a silnik pracował, ale oczywiście warunki nie były idealne. Woleliśmy to zatrzymać, kontynuuje Laurent Rossi. Pompa wody była uszkodzona. Przyczyna problemu została zidentyfikowana. Mam nadzieję, że naprawimy to przed Melbourne. Jest to początkowy problem związany z nowymi organami, które działają po raz pierwszy i których nie mieliśmy jeszcze okazji w pełni zweryfikować, jak ma to miejsce w przypadku wszystkich zespołów. Zaletą jest to, że nie ma on charakteru strukturalnego ani wewnętrznego. Nie należy kwestionować samego silnika, jego konstrukcji ani dokonanych wyborów architektonicznych, ponieważ silnik robi to, czego się od niego oczekuje.. »

W obliczu poważnego problemu mechanicznego, Alpine następnie miał nadzieję, że uda mu się wymienić dany element na Grand Prix Australii (10 kwietnia). Niestety francuski producent nie będzie mógł spełnić swojej misji i będzie musiał wyposażyć A522 Fernando Alonso w nowy układ napędowy. Duży cios po dwóch rundach rywalizacji, gdy przydział to tylko 3 silniki na cały sezon (23 GP) przed otrzymaniem kar na starcie.

« Problem w tym, że to akcesorium (pompa wodna) jest zintegrowany z silnikiem, podkreśla Laurent Rossi. Pompa wodna ostatecznie rozpadła się i wpadła do silnika. Gdybyśmy chcieli to naprawić, musielibyśmy złamać pieczęć. Dlatego silnik jest dla nas stracony. Nawet jeśli nie ma to bezpośredniego wpływu na jego integralność fizyczną, dla nas jest to jeden silnik mniej. "

Pomimo tego niepowodzenia, Alpine możemy się uśmiechać, gdy zbliża się trzecia runda roku. The Blues rzeczywiście rozpoczęli sezon zachęcająco, zdobywając 3 punktów w 16 wyścigach i zajmując 2. miejsce w klasyfikacji producentów za dużymi graczami, którzy są Ferrari, czerwony Byk et Mercedes, najlepszy początek od powrotu Renault en F1 w 2016 r. Jeśli chodzi o silnik używany w Bahrajnie na początku sezonu 2022, francuski zespół powinien móc go ponownie wykorzystać w dalszej części roku, jak ogłosił przed Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Z Australii?

Gonzalo Forbes, z Jérémym Satisem

CZYTAJ TAKŻE > Philippe Sinault: „ Alpine i Andrettiego, to byłaby dobra wiadomość”

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz