Alpine szukając „płynniejszego weekendu” w Dżuddzie

Po słabej pierwszej rundzie, Alpine ma nadzieję naprawić błędy i zapewnić swoim dwóm kierowcom punkty w Arabii Saudyjskiej.

opublikowany 14/03/2023 à 15:51

Elie-Sara Couttet

0 Zobacz komentarze)

Alpine szukając „płynniejszego weekendu” w Dżuddzie

Po odejściu Ocona na emeryturę i dziewiątym miejscu Gasly’ego Alpine musi zadać potężny cios w Dżuddzie. ©DPPI

Przed Grand Prix Bahrajnu trudno było określić poziom wydajności garażuAlpine. A po pierwszym spotkaniu w sezonie pytania nadal pozostają bez odpowiedzi. Pierre Gasly w swoim pierwszym wyścigu w kolorze niebiesko-różowym wystartował jako ostatni, po tym jak anulowano jego czas w kwalifikacjach. Z przodu, Esteban Ocon wciągnął A523 do Q3, po czym w niedzielę zanotował bardzo słabe wyniki. W sumie: 3 naruszenia przepisów, 20 sekund kary i jedno wycofanie się. Jego kolega z drużyny zaczął wspinać się w górę rankingów, ostatecznie zajmując 9. miejsce i zdobywając punkt za najlepsze okrążenie przebyte przez Guanyu-Zhou na koniec testu. „ Ogólnie byłem całkiem zadowolony, zwłaszcza, że ​​w niedzielę awansowałem z ostatniego na dziewiąte miejsce i zdobyłem kilka punktów– mówi Norman. Wiem, że przede mną i zespołem jeszcze wiele do zrobienia, ponieważ nie jesteśmy jeszcze gotowi na 100%. Z tego też powodu opuściliśmy Bahrajn z pewnym rozczarowaniem, ponieważ nie wszystko poszło dobrze ", Przyznaje.

« Ważne jest, abyśmy poskładali wszystkie elementy układanki w całość, aby uzyskać maksymalną wydajność. Podobał mi się mój debiut w barwach Alpine, cały zespół jest niezwykle utalentowany i nastawiony na sukces, więc nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co możemy osiągnąć dzięki płynniejszemu i lepiej wykonanemu weekendowi », podsumowuje Gasly na kilka dni przed drugim spotkaniem sezonu w Jeddah (Arabia Saudyjska). „ Jeddah to wyjątkowa wycieczka po mieście Formuła 1, dodaje Ocon. To bardzo szybki, rytmiczny tor miejski i większość okrążenia toczy się na pełnych obrotach, co jest bardzo ekscytujące. »

 

Zwłaszcza, że ​​na potrzeby tej edycji wydarzenia w Arabii Saudyjskiej wprowadzono kilka zmian na trasie, mających na celu poprawę bezpieczeństwa i widoczności przy wchodzeniu w zakręty. Ostatni rok, Mick Schumacher podczas kwalifikacji uległ gwałtownemu wypadkowi, który uniemożliwił mu udział w wyścigu następnego dnia. „ Z pewnością będziemy mieli okazję podzielić się z wami opiniami na temat tych zmian w piątek po przetestowaniu ich i sprawdzeniu ich skuteczności, zauważa ten, który wystartuje z drużyną powered by po raz 63 Renaultco czyni go drugim kierowcą francuskiego producenta odnoszącym największe sukcesy. W wyścigu wyprzedzanie jest możliwe, a ryzyko interwencji samochodu bezpieczeństwa jest dość wysokie, biorąc pod uwagę charakter toru. Będziemy musieli być przygotowani na każdą ewentualność. Cały zespół jest gotowy i zmotywowany, aby przeżyć lepszy weekend i zdecydowanie rozpocząć sezon. » 

 

Alpine popełnił „zbyt wiele błędów w Bahrajnie”

Jeśli garażEnstone twierdzi, że nadal jest pod kontrolą, wielu błędów Bahrajnu można było uniknąć: „ Bahrajn opuszczaliśmy z mieszanymi uczuciami– zakłada Otmar Szafnauer, dyrektor stajni A fléché. Z jednej strony byliśmy usatysfakcjonowani zdobyciem punktów dzięki powrocie Pierre'a, który startował z końca stawki, a następnie awansował na dziewiąte miejsce. Jego występy wymagały dobrych decyzji, dobrze zrealizowanej strategii i solidnego tempa wyścigowego, a my to wszystko pokazaliśmy. Z drugiej strony popełniliśmy zbyt wiele błędów przez cały weekend i wszyscy możemy spisać się lepiej. »

Wielką czarną plamą na zdjęciu Bahrajnu pozostaje kumulacja kar na samochodzie Ocona. Zła pozycja na polu startowym oznacza dla Francuzów karę 5 sekund... co będzie źle zauważone przez inżynierów. Konsekwencja: 10 sekund więcej i prawie niemożliwe podejście. Tym bardziej, że przekroczenie prędkości na wjeździe do depot dodaje kolejne 5 sekund do tego obciążenia. „ Niedziela Estebana musi pozostać odosobnionym przypadkiem– twierdzi Amerykanin. To była kulminacja serii błędów, tak wielu [Część Estebananiż operacyjnie, a jego część garażu niewątpliwie odbije się w Arabii Saudyjskiej. W tej chwili wiemy, że A523 ma potencjał. Nie udało nam się jeszcze wykorzystać wszystkiego w pełni i mamy nad czym pracować, aby to osiągnąć. To długi sezon, zaczęliśmy od punktów i jako zespół musimy dalej naciskać. »

 

Pragnąc ugruntować swoją 4-tą pozycję wśród Producentów, Alpine będzie musiała eliminować błędy i wykorzystywać szanse, aby zwłaszcza nie stracić pozycji wobec konkurentów Aston Martin i Fernando Alonso bardzo pasuje.

CZYTAJ TAKŻE > Pourquoi Alpine nadal pozostaje niewiadomą co do jego prawdziwego rytmu

0 Zobacz komentarze)