Alpine planuje nowe ustawienia aerodynamiczne dla Kanady

Po Grand Prix Azerbejdżanu przerywanym podwójnym zdobyciem punktów, Alpine planuje zmiany w Kanadzie, gdzie francuska drużyna ma nadzieję utrzymać dobrą passę.

opublikowany 16/06/2022 à 15:02

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Alpine planuje nowe ustawienia aerodynamiczne dla Kanady

Alpine pozostaje w trakcie podwójnego przyjazdu na ulice Baku. ©DPPI/X. Bonilla

To zupełnie inny kierunek, który postanowiliśmy obrać Alpine w Grand Prix Kanady w porównaniu z Grand Prix Azerbejdżanu. W ubiegły weekend na ulicach Baku francuska ekipa zdecydowała się na jazdę z niskim obciążeniem aerodynamicznym. Celem było wówczas zapewnienie dużej prędkości maksymalnej Esteban Ocon et Fernando Alonso nawet jeśli oznacza to utratę części w krętej części azerskiego miasta.

Na torze rezultaty tego wyboru można było zobaczyć w przypadku A522, który leciał na długiej prostej startu/mety, komplikując w ten sposób wszelkie próby wyprzedzenia przeciwników. Lewis Hamilton lub Sebastian Vettel zapłacił cenę w stosunku do jednomiejscowych samochodówAlpine co nie ułatwiło im zadania, gdy przyszedł czas na atak.

Alpine koryguje swoje ustawienia w górę

Po tym strategicznym wyborze opłaciło się Alpine z podwójnym wykończeniem punktowym (Alonso 7e i Ocon 10e), ludzie Laurenta Rossi przybyć z innymi planami na Grand Prix Kanady. W Montrealu A552 rzeczywiście będą przenosić większe obciążenie aerodynamiczne, podczas gdy w Baku było ono mniejsze.

« Poziom docisku będzie nieco wyższy, Wskazówka Pat Fry, kierownik techniczny w Alpine. Mamy różne opcje mocowania płetwy do przetestowania w celu określenia optymalnego ustawienia. Charakter toru w Montrealu zmusza do zwiększenia poziomu docisku, ponieważ są tam proste i seria zakrętów, które można pokonywać przy niskiej lub średniej prędkości. Pod względem układu napędowego Montreal jest bardzo podobny do Baku. Tor ogólnie wymaga pracy hamulców, więc będziemy to również monitorować. "

Czas pokaże, czy ten nowy wybór aerodynamiczny przyniesie owoce, tak jak w Baku, czy też położy kres dobrej koniunkturzeAlpine można było zobaczyć w ciągu ostatnich kilku weekendów.

CZYTAJ TAKŻE > F1 w Melbourne do 2035 r., F2 i F3 w Australii od 2023 r

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)