Alpine vs. McLaren: kto wyjdzie zwycięsko z pojedynku o 4. miejsce?

Jeśli oba mistrzostwa są już prawie rozstrzygnięte dzięki ultradominacji Maxa Verstappena i Red Bulla, wyzwaniem na koniec sezonu będzie pojedynek Alpine-McLaren na 4. miejsce wśród producentów.

opublikowany 24/09/2022 à 12:53

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Alpine vs. McLaren: kto wyjdzie zwycięsko z pojedynku o 4. miejsce?

KtoAlpine czy też McLaren zajmie w tym sezonie 4. miejsce wśród konstruktorów? ©DPPI

Alpine contre McLaren. Francuski entuzjazm wobec brytyjskiej flegmy. Za niemal niepodzielną dominacją czerwony Byk et Max Verstappen, pojedynek francusko-angielski niewątpliwie zapisze się w historii sezonu 2022. Intensywna i bezlitosna walka, czy to na torze… czy poza nim. Walizka Piastrowie udało się jedynie nieco urozmaicić debatę w zaciętej walce o 4. miejsce w rankingach producentów.

Z jednej strony Alpine jego celem jest powrót do czołowej czwórki, aby wrócić na sam szczyt i ożywić dynamikę, która spadała od 4 lat. Z drugiej strony McLaren chce pozostać czwartą siłą w stawce po skomplikowanym przejściu na nową generację samochodów. jednomiejscowy. Ponieważ do wyniku pojedynku pomiędzy obydwoma zespołami pozostało 6 Grand Prix, AUTOhebdo analizuje mocne i słabe strony każdego z nich na koniec sezonu.

Kierowcy: przewaga Alpine

Być może właśnie w tym punkcie główna różnica zostanie dokonana w przypadku ostatnich sześciu wydarzeń roku. Obecnie, Alpine niewątpliwie ma solidniejszy i bardziej niezawodny skład niż McLaren. Pomimo zamieszania spowodowanego Fernando Alonso w sierpniu i jego niespodziewany wyjazd Aston Martin w 2023 roku Hiszpan nadal wydaje się zdeterminowany i podbija drużynę francuską. Esteban Ocon, nieco opóźniony w kwalifikacjach, nadal osiąga dobre wyniki w wyścigu i zbiera duże punkty w każdy weekend. 

Dla McLarena jest to prawie walka z nierówną bronią, 2 na 1. Jeśli Lando Norris oszczędza meble na każdym spotkaniu, o czym trudno powiedzieć to samo Daniel Ricciardo. Australijczyk często odbiega od tempa swojego kolegi z drużyny i ma trudności ze zdobyciem punktów w tym sezonie (19 punktów w porównaniu do 88 punktów dla Norrisa...). Przede wszystkim wydaje się, że mieszkaniec Perth utknął w martwym punkcie od czasu ogłoszenia swojego odejścia z McLarena. Zespół z Woking będzie zatem musiał znaleźć sposób, aby ponownie zmotywować Ricciardo do walki o 4. miejsce wśród konstruktorów tymi samymi środkami, coAlpine.

McLaren

McLaren będzie musiał znaleźć rozwiązanie, aby zmotywować Daniela Ricciardo na koniec sezonu… © Florent Gooden / DPPI

Samochód: krawat

Usuwając z równania Daniela Ricciardo, jednomiejscowe samochodyAlpine i McLaren mają w przybliżeniu ten sam poziom wydajności. Po obiecującym początku sezonu, zakłóconym brakiem realizmu, francuska drużyna regularnie wygrywała z brytyjską drużyną od Grand Prix Monako (McLaren pokonał tylko Alpine od tego czasu tylko raz, podczas Grand Prix Włoch na Monzy).

A522 czuje się jak w domu na wszystkich typach torów, szczególnie na szybkich torach. Silnik Viry-Châtillon jest w stanie konkurować z najlepszymi, a inżynierowieEnstone wnoszą liczne zmiany do każdego wydarzenia. W Singapurze, Alpine powstanie nowe piętro, na poprawę, na którą z niecierpliwością czekał francuski zespół. W ciągu ostatnich 6 spotkań w sezonie w Formuła 1, cztery mogą być bardziej odpowiednie dlaAlpine A522 (Japonia, Austin, Meksyk i Abu Zabi). Tory z szybkimi zakrętami, bardzo płynne z długimi prostymi.

W McLarenie MCL36 również regularnie radzi sobie dobrze na wszystkich torach. w przeciwieństwie doAlpinepomarańczowy samochód jest szybszy na krętych torach, pokonując średnie i wolne zakręty, jak w Budapeszcie czy Imoli, gdzie Lando Norrisowi na początku sezonu udało się nawet zdobyć podium. Brytyjczyk w pięciu z siedmiu ostatnich Grand Prix plasował się w pierwszej siódemce w kwalifikacjach (w tym na 7. miejscu na Węgrzech) i dość często pokonywał Alpine sobota. McLaren dokona również licznych zmian pod koniec sezonu, mając nadzieję na odrobienie 18 punktów straty do francuskiego zespołu. Szczególnie dobrze mógłby sobie poradzić na torach Singapuru i Brazylii, które lepiej odpowiadają walorom pomarańczowego jednomiejscowego samochodu.

Alpine

Alpine – McLaren, zapierający dech w piersiach pojedynek na torze i w mistrzostwach © Antonin Vincent / DPPI

Niezawodność: przewaga McLarena

Oto najważniejsze pytanie na koniec sezonu: czy niezawodność odegra rolę w wyniku pojedynku? Alpine – McLarena? Może tak być, niestety. Po stronie francuskiej, nawet jeśli niezawodność jest dziś znacznie lepsza niż na początku sezonu, nadal pozostaje to wrażliwy punkt dla A522. Esteban Ocon i Fernando Alonso przekroczyli już wszystkie limity przydziału elementów jednostek napędowych i do końca sezonu nadal mogą spotkać się z karami sieciowymi.

W McLarenie niezawodność silnika Mercedes będzie kluczowym czynnikiem w zdobyciu kilku punktów przeciwko Alpine. Pomimo odejścia Daniela Ricciardo na emeryturę podczas Grand Prix Włoch, MCL36 słynie ze swojej solidności: tylko 3 wycofania się z wyścigu w 16 Grand Prix, co czyni go drugim najbardziej niezawodnym zespołem w tym sezonie po Mercedesie. Należy jednak zachować ostrożność w przypadku kar za silnik: obecnie Daniel Ricciardo z nich nie korzystał, a Lando Norris zmienił jednostkę napędową w Spa. Angielska ekipa mogła przekroczyć limity na torach sprzyjających wyprzedzaniu, jak np. w Meksyku czy Austin.

Opinia AUTOhebdo: niewielka przewaga dla Alpine

Z perspektywy czasu trudno powiedzieć, ktoAlpine lub McLaren jest najlepiej przygotowany, aby zapewnić sobie 4. miejsce w mistrzostwach konstruktorów. Obie drużyny mają cechy i wady, które równoważą szalę. Jednomiejscowe samochody mają bardzo podobne osiągi, a zarządzanie wyścigiem przez oba zespoły jest dość skuteczne w każdym wyścigu.

Jednak dwa elementy przechylają szalę na korzyśćAlpine pod koniec sezonu. Element pierwszy, przewaga 18 jednostek zanotowana przez francuską ekipę przed McLarenem. Wszystkie zdobyte punkty nie są już do zgarnięcia, a różnica ta, nawet jeśli nie jest nie do pokonania, stanowi niewielką poduszkę komfortu dla Alpine. I drugi element, być może ostatecznie najważniejszy: McLaren gra 2 na 1, a Daniel Ricciardo nie istnieje w walce. Jeśli Lando Norris będzie nosił barwy „Papaya” brytyjskiej drużyny, nie będzie mógł równać się z silną parą Alonso-Ocon. Na 4. miejscu wśród producentów umieścimy zatem, pomijając szowinizm, niewielką część Alpine.

CZYTAJ TAKŻE > Alonso chwali postępAlpine : „Przekraczamy samych siebie w porównaniu z tym, co myśleliśmy”

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz