Przychylne opinie kierowców na temat wersji Formuły 1 na rok 2022

Pod koniec pierwszej części sezonu 2022 wszyscy kierowcy byli zachwyceni nową generacją jednomiejscowych bolidów w Formule 1.

opublikowany 19/08/2022 à 17:27

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Przychylne opinie kierowców na temat wersji Formuły 1 na rok 2022

Kierowcy są raczej zadowoleni z nowej wersji Formuły 1 2022 © Antonin Vincent / DPPI

To było NAJWAŻNIEJSZE pytanie w tym sezonie. Kierowcy, zespoły i entuzjaści z niecierpliwością czekali na nowe przepisy dotyczące pojazdów jednomiejscowych. Oferując ogromne obietnice dotyczące poprawy jakości wyścigów i konkurencyjności sieci, Formuła 1 Rok 2022 przyniósł wiele nadziei.

Po pierwszych 13 Grand Prix sezonu wyniki są już raczej pozytywne. Jednomiejscowe samochody w wersji 2022 spełniają pokładane w nich obietnice, oferując często konkurencyjne wyścigi i wspaniałe bitwy na torze. Być może najbardziej godnym uwagi przykładem była pięciostronna walka pomiędzy 5 różnymi samochodami podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii w lipcu.

Ferie letnie w pełni, kierowcy dzielili się swoimi przemyśleniami na temat pierwszych sześciu miesięcy spędzonych w nowych samochodach. A przynajmniej możemy powiedzieć, że reakcje są jednomyślne: jednomiejscowe samochody na rok 2022 są zadowalające. „Myślę, że lepiej jest, gdy podążamy za sobą, więc jest to pozytywne, zadeklarowane Max Verstappen, lider mistrzostw. Trudno powiedzieć, na ile jest lepiej, ale moim zdaniem mamy lepsze możliwości do walki. Jednak na niektórych utworach nadal bardzo trudno jest nadążać. Dzieje się tak również na przykład w przypadku przegrzania opon, dlatego należy wziąć pod uwagę kilka czynników. »

„Ekscytujące”, „zabawne”: kierowcy podekscytowani Formułą 1 2022

Wlać Valtteri Bottasnowe przepisy spowodowały bitwę w środkowej części sieci "ekscytujący"zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu. „To tak, jakby liczyła się każda runda kwalifikacyjna: albo wchodzisz, albo odpadasz i podoba mi się to. W całych kwalifikacjach naprawdę trzeba rozegrać idealną rundę. Tak samo jest w wyścigach, wszyscy są tak blisko, że zawsze są dobre bitwy i dobre wyścigi. (…) [Przepisy] wyraźnie działają i mam nadzieję, że zespoły ze środka tabeli w końcu zbliżą się także do czołówki. »

Ta sama historia z Daniel Ricciardo, który znajduje nowe jednomiejscowe samochody "zabawa" Pilotować. „Oczywiście, gdy jest ciasno, jest oczywiście miło. Jeszcze fajniej byłoby walczyć o zwycięstwa, o podia, ale bitwy, które mamy, są dobre. (…) Wszystko jest takie nowe, wciąż się uczymy. Zespoły w naturalny sposób projektują swoje samochody tak, aby miały mocne strony w określonych miejscach... Na szybkich torach jest kilka zespołów, które jeżdżą szybko, a na ciasnych, krętych torach inne będą silniejsze. »

Niektórzy żałują niezmienionej hierarchii

O ile nowe bolidy Formuły 1 przyjemnie się prowadzi w zmaganiach na torze, to kierowcy są z drugiej strony rozczarowani, że nowe przepisy nie zachwiały hierarchią. W tym sezonie na czele nadal znajdują się trzy najlepsze drużyny, a za nimi plasuje się tandem Alpine-McLaren jak w 2021 r.” Tak było już w 2017 i 2018 roku, upuszczony Esteban Ocon. „Zawsze miałeś trzy drużyny na szczycie, a pozostałe walczyły z tyłu. Myślę, że jesteśmy bliżej tego miejsca, w którym byliśmy wtedy, ale wciąż jest za daleko. Trzeba być bliżej, żeby mieć inne podium i czasem innych zwycięzców. Na podium zawsze widzimy tych samych zawodników. »

Francuz ma jednak nadzieję, że ograniczenie budżetu i ograniczenia dotyczące rozwoju tunelu aerodynamicznego przywrócą równowagę w tej dziedzinie. Kevin Magnussen przedstawił także swoje poglądy na temat nowych przepisów po wykluczeniu go z Formuły 1 w 2021 roku. " To jest naprawdę dobre. Wygląda na to, że jest bardzo blisko i w każdy weekend możesz przyjechać z myślą, że możesz osiągnąć dobry wynik. » Różne początkowe problemy, w tym morświn i używanie 18-calowych opon, nie będą miały zatem wpływu na opinie kierowców na temat nowych samochodów F1. Czas pokaże, czy dzięki nowym rozwiązaniom jednomiejscowe samochody będą mogły podążać za sobą podczas następnych Grand Prix.

CZYTAJ TAKŻE > Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdza przepisy dotyczące silników na rok 2026

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz