To decyzja, na którą czekano z niecierpliwością. Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła nowe przepisy techniczne dotyczące jednostek napędowych na rok 2026 w Formuła 1, ogłosiła Międzynarodowa Federacja Samochodowa.
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdza Regulamin Jednostki Napędowej F1 2026 i zaktualizowała Regulamin Techniczny na lata 2022-2023https://t.co/KhmUokLoJV pic.twitter.com/JOwCl3Dq90
- FIA (@fia) 16 sierpnia 2022 r.
Ta walidacja oznacza, że nowe przepisy dotyczące silników będą faktycznie stosowane od sezonu 2026 mistrzostw świata Formuły 1. Będą się one opierać na czterech filarach:
– Utrzymanie spektaklu: Jednostka napędowa na rok 2026 będzie charakteryzowała się podobnymi osiągami jak obecne modele, wykorzystując mocne, wysokoobrotowe silniki spalinowe V6 i unikając nadmiernego różnicowania osiągów (pomiędzy zespołami), aby zapewnić większą przydatność do rywalizacji.
– Zrównoważony rozwój środowiska : Blok energetyczny 2026 obejmie wzrost wykorzystania energii elektrycznej nawet o 50% i będzie wykorzystywał w 100% paliwa odnawialne.
– Rentowność finansowa: Przepisy finansowe dotyczące zespołów napędowych obniżą ogólne koszty dla zawodników, zachowując jednocześnie wizytówkę najnowocześniejszej technologii, która jest sercem Formuły 1.
– Atrakcyjność dla nowych producentów silników: przepisy mają na celu umożliwienie nowym producentom przyłączenia się do sportu na konkurencyjnym poziomie.
Mogłoby to pozwolić na oficjalne przybycie Porsche w Formule 1, który czekał tylko na potwierdzenie ze strony Rady Światowej, aby się zaangażować. Prezydent FIA Mohammed Ben Sulayem powiedział: „FIA kontynuuje postęp w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju (…) Regulamin silników Formuły 2026 na rok 1 jest najbardziej widocznym przykładem tej misji. Wprowadzenie zaawansowanej technologii do jednostek napędowych i zrównoważonych paliw syntetycznych jest zgodne z naszym celem, jakim jest zapewnienie korzyści użytkownikom dróg i osiągnięcie celu, jakim jest zerowa emisja dwutlenku węgla netto do 2030 r. Formuła 1 przeżywa obecnie ogromny rozwój i jesteśmy przekonani, że przepisy te będą opierać się na emocje wywołane naszymi zmianami w 2022 r.”.
Nowe środki bezpieczeństwa na lata 2022 i 2023
Równolegle z ogłoszeniem przepisów silnikowych na rok 2026, FIA ogłosiła także szereg środków na sezon bieżący i sezon 2023. Celem jest odpowiedź na dwa problemy bezpieczeństwa: zjawisko oscylacji pionowych (morświn) oraz standardy bezpieczeństwa dotyczące obręczy, po wypadku Guanyu-Zhou w Silverstone.
„Począwszy od Grand Prix Belgii FIA będzie mierzyć to zjawisko i oczekiwać, że zespoły będą działać poniżej pewnego progu, aby ich samochód mógł zostać uznany za bezpieczny. » Ponadto na lata 2022 i 2023 zatwierdzono następujące działania:
Na sezon 2022:
– Elastyczność podłogi centralnej: modyfikacje mające na celu ponowne zdefiniowanie wymagań dotyczących sztywności desek i prowadnic wokół otworów pomiarowych grubości.
Na sezon 2023:
– Krawędzie podłogi zostaną podniesione o 15 mm.
– Wysokość gardzieli dyfuzora zostanie zwiększona, przy czym należy zachować ostrożność, aby zespoły nie miały żadnego wpływu na konstrukcję elementów mechanicznych.
– Zwiększona zostanie sztywność krawędzi dyfuzora.
– W celu skuteczniejszego monitorowania tego zjawiska wymagany będzie dodatkowy czujnik.
„Bezpieczeństwo jest absolutnie najwyższym priorytetem dla FIA, dlatego poświęciliśmy znaczną ilość czasu i zasobów na analizę i rozwiązanie problemu morświnów. Osobiście omówiłem tę kwestię ze wszystkimi zespołami i kierowcami. Chociaż oczywiście istnieją pewne różnice zdań ze względu na różne pozycje konkurencyjne, jest bardzo jasne, że FIA ma obowiązek podjąć działania i dopilnować, aby piloci nie narażeni na nadmierne ryzyko obrażeń w związku z tym zjawiskiem” zareagował Mohammed Ben Sulayem po ogłoszeniu tych nowych środków.
CZYTAJ TAKŻE > Porsche planuje kupić Red Bulla za 50%
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)