Baku – EL2: Charles Leclerc wraca przed dwoma Red Bullami

Po ustanowieniu drugiego najlepszego czasu podczas pierwszego treningu Charles Leclerc odzyskuje kontrolę nad Grand Prix Azerbejdżanu, wyprzedzając dwa Red Bulle. Wydaje się, że Ferrari zmniejszyło dystans do austriackiego zespołu w pierwszym sektorze.

opublikowany 10/06/2022 à 17:02

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Baku – EL2: Charles Leclerc wraca przed dwoma Red Bullami

Charles Leclerc ustanawia najlepszy czas drugiej sesji treningowej na 1'43"224. © Photo Xavi Bonilla / DPPI

Jak niemal w każdym Grand Prix od początku sezonu, pomiędzy nimi toczyła się walka o pierwsze miejsce czerwony Byk et Ferrari. W tej grze tak Charles Leclerc który zwyciężył w czasie 1:43″224, przed dwoma Red Bullami Sergio Péreza (+0″248) i Max Verstappen (+0″356). Podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Azerbejdżanu austriacka ekipa uzyskała najlepszy czas w pierwszym sektorze, inżynierowie Czerwonych poprawili sytuację i to Monako wyprzedził Meksykanina o dwie setne. Kiedy czekaliśmy Carlos Sainz na 4. pozycji to wreszcie drugi Hiszpan na boisku, Fernando Alonso kto umieszcza swoje jednomiejscowy mniej niż sekunda od Charlesa Leclerca.

Lando Norris był pierwszym kierowcą, który rozpoczął współpracę z marką podczas drugiego programu treningowego. Brytyjczyk strzelił prosto w trzecim zakręcie i zapoczątkował nową, długą serię błędów i żółtych flag. Na średnich oponach Charles Leclerc bardzo szybko uzyskał najlepszy czas, wyprzedzając swoich bezpośrednich konkurentów o tytuł. Pierwsze okrążenia Scuderii szybko pokazały, że pomiędzy dwiema sesjami pierwszeństwo miał pierwszy sektor.

Najszybszy kierowca Charlesa Leclerca w sektorze 1

Tymczasem Sergio Pérez podpisał kontrakt z najlepszym drugim sektorem i dynamika właśnie się odwróciła. Z drugiej strony problemy z zakrętami były nadal bardzo obecne na bardzo długiej prostej w Baku. Max Verstappen, który jako jeden z ostatnich kierowców opuścił aleję serwisową na początku sesji, musiał zadowolić się drugą próbą na tych średnich oponach i zajął 2. miejsce, 4 dziesiątych do kolegi z zespołu i 5 do Charlesa Leclerca. 

W drugiej części sesji treningowej cały padok zostawił w garażach średnie opony, aby ustawić czasy na miękkich oponach. Fernando Alonso był jednym z pierwszych, który zabłysnął, uzyskując czwarty najszybszy czas. Podczas gdy Carlos Sainz chciał przywrócić Ferrari na szczyt w drugim sektorze, Hiszpan nagle przerwał próbę tuż przed metą. 4 minut przed końcem drugiego treningu Max Verstappen zaczął poprawiać swój wynik, aż do momentu, w którym został zmuszony do przerwania wysiłków po błędzie Sergio Péreza podczas kwalifikacji w Monako. 

Za dwoma zespołami, które zajmują czołowe miejsca w rankingach każdego Grand Prix, Alpine et Alfa Tauryń uchodzić za poważnych outsiderów. Pierre Gasly zajmuje szósty czas, 6 dziesiąte za Carlosem Sainzem przed Georgem Russellem, który po raz kolejny dominuje nad swoim kolegą z drużyny. Lewis Hamilton zaliczył rozczarowujące 12. miejsce i podczas sesji Brytyjczyk wydawał się zaniepokojony różnicą do Charlesa Leclerca. Zwróćmy uwagę na błąd Alexandra Albona, który uderzył w ścianę w 17. zakręcie. Taj dał swoim mechanikom pracę, aby postawić samochód na nogi przed kolejną sesją treningową o 13:00 i kwalifikacjami o 16:00. 

CZYTAJ TAKŻE > Baku – EL1: Sergio Perez wciąż w siódmym niebie

0 Zobacz komentarze)