Sebastian Vettel (Ferrari) ponownie znalazł się w trudnej sytuacji podczas Grand Prix Włoch 2019. Rok po spinie przeciwko Lewisowi Hamiltonowi (Mercedes), Niemiec tym razem popełnił błąd w szykanie Ascari.
Dojechał ponad okrążenie za swoim kolegą z drużyny i zwycięzcą Charles Leclerc, czterokrotny mistrz świata Formuła 1 stał się przedmiotem ostrej krytyki. Na co Ross Brawn, dyrektor ds. sportów motorowych w Liberty Media, odpowiedział w swoim zwykłym liście po GP.
Dla byłego dyrektora technicznego Scuderii Sebastiana Vettel „Popełniłem dwa błędy na szóstym okrążeniu, ślizgając się, a następnie uderzając Lance’a Strolal (Punkt wyścigowy) ". Sytuacja, która przypomina mu kampanię z 2014 roku.
„Tego nie można przegapić, niezależnie od tego, kto jest kierowcą, pierwszym rywalem jest członek zespołu. W pewnym sensie Sebastian na nowo przeżywa to, co czuł czerwony Byk w 2014 roku, kiedy znalazł się przeciw Daniel Ricciardo, młody talent o niesamowitym tempie wyścigowym. »
Albo ten sam schemat, co w 2019 r., gdzie lider zespołu jest zastraszany przez młodego, głodującego mężczyznę, który jest w stanie oderwać się od toru, aby zyskać przewagę nad wewnętrznym odniesieniem. W 2014 roku Sebastian Vettel widział Daniel Ricciardo zapisuje trzy zwycięstwa i zajmuje trzecie miejsce w mistrzostwach, kiedy numer 1 dopiero się skończył piąty bez zwycięstwa.
W 2019 r., po spotkaniu z Włochami, Do Charlesa Leclerca dzielą dwa trofea zwycięzców wobec zera dla Niemca i jednocześnie wyprzedzający go w klasyfikacji kierowców (4. i 5.). Ale to nie powód, aby obwiniać mężczyznę, którego na początku kariery nazywano „małym Schumi”.
„Vettel jest bez wątpienia jednym z najlepszych kierowców w naszym sporcie (nie zdobywa się czterech tytułów przez przypadek), ale w tym trudnym okresie potrzebuje wsparcia swojego zespołu, aby odzyskać pewność siebie, którą najwyraźniej utracił w chwila, kontynuuje Ross Brawn.
To musi być priorytet Mattii Binotto w nadchodzących tygodniach, będąc jednocześnie liderem rozwoju przyszłości jednomiejscowy. Nie będzie to łatwe, ale konieczne, szczególnie w 2020 roku.
Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Włoch, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Monza, w numerze 2233 AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)