Carlos Sainz może ponieść pierwszą karę za silnik we Francji

Zmuszony do wycofania się z pracy po tym, jak jego jednostka napędowa zapaliła się w Austrii, Carlos Sainz mógł zdecydować się na zamontowanie nowego we Francji, co groziło karą za silnik.

opublikowany 19/07/2022 à 12:18

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Carlos Sainz może ponieść pierwszą karę za silnik we Francji

Carlos Sainz mógł wykorzystać swój czwarty silnik podczas Grand Prix Francji. ©DPPI/X. Bonilla

W Austrii jakieś dziesięć dni temu, Charles Leclerc znów odnalazł swój uśmiech, wygrywając swoje pierwsze Grand Prix, trzy miesiące co do dnia po swoim ostatnim zwycięstwie w Australii (10 kwietnia). Po drugiej stronie garażu Stabilny Ferrari, impreza była trochę mniej zabawna i nie bez powodu. Więc szykuję się do ataku Max Verstappen i tym samym zaoferować dublet The Reds, Carlos Sainz widział, jak jego silnik zapalił się, a nawet eksplodował. W ten sposób Hiszpan w mgnieniu oka przeszedł od radości do smutku. Sytuacja, która może mieć konsekwencje dla jego Grand Prix Francji.

La F1-75 Carlosa Sainza zakończyło się pożarem w Austrii. ©DPPI/A. Wincenty

Sainz staje przed dylematem

Porzucenie Carlosa Sainza czerwony Byk Ring rzeczywiście stawia Ferrari twarzą w twarz z dylematem. Przed spotkaniem w Paul-Ricard w ten weekend myślące głowy Maranello będą musiały wybrać między używanym silnikiem a układem napędowym przebudowanym dla madryckiego F1-75.

Jeśli Carlos Sainz i liderzy Scuderii wybiorą pierwszy wybór, Hiszpan będzie miał bardzo klasyczny weekend i będzie mógł powalczyć o podium, a czemu nie o zwycięstwo. Jeśli jednak Ferrari zdecyduje się na zamontowanie na swoim silniku nowej jednostki napędowej jednomiejscowyKolega z drużyny Charlesa Leclerca nie uniknie startu z końca stawki, ponieważ przekroczyłby limit silnika FIA.

Stan F1-75 Carlosa Sainza po nowym problemie mechanicznym z silnikiem Ferrari. ©DPPI/A. Wincenty

Ze strategicznego punktu widzenia Ferrari jest w pełni zainteresowane utworzeniem 4e silnika podczas Grand Prix Francji, jeśli planowała to zrobić przed przerwą wakacyjną. Le Castellet rzeczywiście oferuje lepszą konfigurację do powrotu w przypadku startu z końca stawki. Dzięki długiej prostej Mistral i zakrętowi Signes na końcu szanse na wyprzedzanie na Paul-Ricard są realne. Wręcz przeciwnie, Hungaroring, na którym przed sierpniową przerwą odbędzie się kolejne i ostatnie Grand Prix, nie pozwoliłby Carlosowi Sainzowi na powrót tak łatwo, jak w Var. Węgierski tor jest z pewnością szybki, ale możliwości wyprzedzania nie są liczne, jeśli nie bardzo rzadkie. Do The Reds należy podjęcie właściwej decyzji, nawet jeśli wydaje się, że balans będzie wiązał się z wymianą silnika w najbliższy weekend w drugiej części sezonu.

CZYTAJ TAKŻE > Jak śledzić Grand Prix Francji?

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz